۴۲۴۳۶۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بورس تهران افت کرد

شاخص کل بورس امروز (سه شنبه) با ۱۰۵ واحد کاهش به رقم ۷۹ هزار و ۲۳۶ واحد رسید و نمادهای فلزی و معدنی بیشترین اثر در افت شاخص داشتند.

خبرگزاری ایرنا: شاخص کل بورس امروز (سه شنبه) با ۱۰۵ واحد کاهش به رقم ۷۹ هزار و ۲۳۶ واحد رسید و نمادهای فلزی و معدنی بیشترین اثر در افت شاخص داشتند.

برپایه معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۲۰۱ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از دو هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال در ۷۱ هزار و ۶۸۲ نوبت داد و ستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه در معاملات امروز، از افت برخی شاخص ها حکایت دارد به طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۳۷ واحد، شاخص آزاد شناور ۳۰۲ واحد و شاخص بازار اول ۲۷۰ واحد کاهش یافت.
همچنین شاخص کل (هم وزن) دو واحد، شاخص قیمت (هم وزن) دو واحد، و شاخص بازار دوم ۸۸۹ واحد رشد کرد.
نمادهای فلزی و معدنی در معاملات امروز با بیشترین تاثیر منفی زمینه ساز افت شاخص شدند، اما نمادهای نفتی تاثیری مثبت بر معاملات تالار بورس داشتند.
بر این اساس، نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، کچاد (چادرملو)، فولاد (فولادمبارکه) و وسینا (بانک سینا) شاخص را پایین کشیدند، در مقابل، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، پارسان (نفت و گاز پارسیان) و شپدیس (پتروشیمی پردیس) با تاثیر مثبت، مانع افت بیشتر شاخص شدند.
سرمایه گذاری نفت و گاز تامین، سیمان غرب، پتروشیمی شیراز، توسعه معادن روی ایران و تولیدی معادن روی ایران در معاملات امروز از بیشترین رشد قیمت برخوردار شدند.
بیشترین کاهش قیمت نیز به بانک سینا، حق تقدم سیمان شرق، حق تقدم سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، ماشین سازی نیرومحرکه و معدنی و صنعتی چادرملو تعلق داشت.
به گزارش ایرنا،تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بازار بورس، اکنون خنثی شده و پس از نوسانات شدید در معاملات اواخر هفته گذشته و اوایل هفته جاری، اکنون روند حرکت شاخص به حالت عادی بازگشته است.
اکنون فعالان بازار در انتظار اخبار مثبت و بهبود شرایط اقتصادی هستند، تا تاثیر آن را در معاملات بورس مشاهده کنند.

اگرچه حجم و ارزش معاملات بورس نسبت به ماه های گذشته بهبود یافته یافته، اما برای اعلام این که رونق به بازار بورس بازگشته زود است و سهامداران همچنان در تردید به سر می برند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج