۴۲۴۳۹۵
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

چرا ایرانی ها از ایمیل های بومی استفاده نمی کنند؟

چندین سال از زمانی که پست های الکترونیکی ایرانی فعالیت شان را آغاز کرده اند می گذرد اما هنوز آن طور که باید مورد توجه و استفاده مردم قرار نگرفته اند.

وب سایت کلیک: چندین سال از زمانی که پست های الکترونیکی ایرانی فعالیت شان را آغاز کرده اند می گذرد اما هنوز آن طور که باید مورد توجه و استفاده مردم قرار نگرفته اند. با وجود اینکه این پورتال ها که تعدادشان به ۱۰ مورد می رسد با همه خدمات آماده سرویس دهی به کاربران داخلی هستند.
چرا ایرانی ها از ایمیل های بومی استفاده نمی کنند؟

انصافا باید گفت که این مسئله به بی کیفیت بودن خدمات ارائه شده توسط این وب سایت ها بر نمی گردد چون حتی می توان بعضی از آن ها قابل مقایسه با سرویس های مشابه خارجی هستند و در بعضی موارد حتی می توان گفت ایرانی ها در ارائه این خدمات موفق تر از رقبای خارجی عمل کرده اند.

اما این وجود با گذشت سال های زیادی از متولد شدن نخستین سرویس پست الکترونیک بومی هنوز استقبال چندانی از آن ها نشده است و به نوعی این خدمات حداقل تا اینجای کار در برابر رقبای خارجی شکست خورده محسوب می شوند.

تا آنجایی که بزرگ ترین شرکت ارائه دهنده خدمات پست الکترونیک داخلی تنها حدود ۱ میلیون کاربر دارد که از این تعداد فقط ۳۰۰ کاربر فعال هستند. اما بنظرتان چرا ایرانی ها حاضر به استفاده از سرویس های ایمیل بومی نیستند؟

مرتضی یزدی، کارشناس آی تی به این سوال اینگونه پاسخ داده است: «علت های زیادی را می توان برای عدم موفقیت این خدمات بیان کرد و شاید یکی از مهم ترین آن ها نبود اطلاع رسانی در جامعه برای وجود چنین سرویس هایی است. متاسفانه شرکت های ایرانی فعال در حوزه فناوری چندان مورد توجه قرار نمی گیرند و نمی توانند خدمات خود را به کاربران در صدا و سیما و دیگر رسانه های جمعی معرفی کنند.»

این کارشناس گفت محیط کاربری بسیاری از پست های الکترونیکی ایرانی، ساده طراحی شده که حتی کودکان و افراد مسن هنگام استفاده از آن مشکلی پیدا نمی کنند و از از همه مهمتر اینکه پشتیبانی آن به زبان فارسی است. نگهداری سخت افزار های خدمات پست الکترونیکی هزینه بالایی دارد و شرکت های فعال در این زمینه باید بتوانند خدمات خود را با تعرفه ارزان در رسانه ها تبلیغ کنند تا مردم با آن ها آشنا شوند که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

یزدی دلیل استفاده مردم از نمونه های داخلی را به جای سرویس های خارجی مثل یاهو و جی میل کاربران ایرانی این گونه بیان کرد: علاوه بر محیط کاربری بهتر برای کاربران فارسی زبان، می توان به خدماتی مثل ارسال ایمیل به تلفن همراه افراد از طریق پیامک اشاره کرد و البته خدمات دیگری که متاسفانه برای ایرانی ها ناآشنا است.

این کارشناس اضافه کرد: امنیت نمونه های بومی قابل رقابت با خارجی ها است و کاربران می توانند با خیالی آسوده از آنها استفاده کنند. اگر از سرویس های بومی استقبال و البته حمایت شود می توانند به سرعت رشد کنند و خدمات دیگری مثل اپلیکیشن های پیام رسان را نیز ارائه دهند.

در ادامه یزدی با اشاره به ایجاد شبکه ملی اطلاعات در آینده گفت: با توجه به اینکه بانک ها و دیگر نهاد های داخلی به شبکه ملی وصل می شوند، ایمیل های اطلاع رسانی خود را از طریق سرویس های بومی ارائه می دهند و از خروج اطلاعات به خارج از مرز ها جلو گیری می کند.

یزدی در پاسخ به این سوال که آیا با روی کار آمدن شبکه ملی، کاربران مجبور به استفاده از ایمیل های بومی می شوند یا خیر؟ گفت: باید دید چه سیاستی برای آن در نظر گرفته شده است؛ اما از نظر فنی با راه اندازی کامل شبکه ملی پست های الکترونیکی خارجی همچنان در دسترس خواهند بود و هیچ مشکلی برای آن ها به پیش نمی آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هه

    • بدون نام

      .........
      واقعا راستشو بخواید من یکی میترسم که همه چیم چک بشه تازه یه چیزی هم بهم ببندند واسه همین سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندند.

    • یوسف

      1. عدم اعتماد کاربران از لحاظ امنیت اطلاعات
      2. مشکلات فنی و ضعیف بودن سرورها
      3. عدم زیبایی و طراحی زشت

    • بدون نام

      منم میترسم . ایمیل ایرانی مثل این می مونه یکی همش تو ایمیلت سرک بکشه. من که همین حس رو دارم .

    • بدون نام

      چاپار عالی است

    • امیر

      راستش دلیل اصلیش همونه که اطلاع رسانی خوبی نشده اقلن من کاملن از وجودشون بی‌خبرم... دوستانی هم میگن از امنیتش میترسن مگه پیام‌های فوق سری رد و بدل میکنید که میترسید اخه دانشمندین پروفسورید از دزدیده شدن اختراعاتتون میترسید با سرویس‌های اسرائیل در تماسید؟ ... این افکار پوچ رو از سرتون بندازید بیرون اینکه امنیت نیست اینکه چنین و چنانم چیزایی هست که اونور آبی‌ها به خوردتون دادن واقعیت اینه ایرانمون امنه امنه:)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج