جاباما
۴۲۴۵۹۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۳ مسیر اصلی پیاده روی اربعین در تهران

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به پیش‌بینی حضور یک میلیون زائر حضرت عبدالعظیم حسنی برای پیاده‌روی در روز اربعین گفت:‌ ۱۷ کیلومتر در ۳ محور مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در تهران مشخص شده است.

خبرگزاری فارس: نشست خبری همایش بازماندگان حسینی، ۲۵ آبان ماه با حضور سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) برگزار شد.

در این مراسم سردار ذوالقدر با اشاره به اهمیت زیارت اباعبدالله در روز اربعین گفت: ستاد مردم جاماندگان اربعین حسینی از سال ۹۰ به صورت خودجوش تشکیل شده است. بسیج نیز مسئولیت این ستاد را پذیرفته است. امسال پنجمین سال متوالی است که این همایش در تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یک میلیون زائر از تهران در روز اربعین پیاده‌روی می‌کنند، عنوان کرد: این پیاده‌روی از میدان امام حسین(ع) آغاز و تا حرم حضرت عبدالعظیم (ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۲ ظهر روز اربعین حسینی) ادامه خواهد داشت. ۱۷ کیلومتر مسیر این پیاده‌روی از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی خواهد بود.

سردار ذوالقدر مسیرهای پیاده‌روی را این‌گونه معین کرد. مسیر شماره یک: از میدان امام حسین(ع) خیابان ۱۷ شهریور، میدان خراسان خیابان فدائیان اسلام به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی ادامه خواهد داشت. مسیر شماره دو: صحن امامزاده حسن(ع)، میدان بهمن، میدان قزوین، میدان نماز و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، مسیر شماره سه: میدان جمهوری اسلامی، مسجد جامع لولاگر، خیابان نواب، میدان ۹ دی، میدان بهمن، خیابان بعثت، خیابان شهید رجایی، میدان نماز، به سمت حرم حضرت عبدالظیم حسنی تعیین شده است.

وی در ادامه افزود: جمعی از مردم شمیرانات تقاضای تسهیلاتی برای حضور در این تجمع را داشتند، ستاد مردمی نیز قرار است از صحن امامزاده صالح ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح، علاقه‌مندان را تجمیع کرده و به یکی از مسیرهای پیاده‌روی از میدان راه‌آهن، میدان شوش یا ۹ دی، برساند. بنابراین عزیزان علاقه‌مند در این ساعت به صحن امامزاده صالح مراجعه کرده تا به یکی از مسیرهای پیاده‌روی ملحق شوند.

سردار ذوالقدر افزود: عزیزان شرق تهران می‌توانند به محل تجمع کانون بسیج منطقه ۱۵ ناحیه مالک اشتر بپیوندند. این تجمع به مسیر خیابان خراسان و خاوران و سپس مسیر اصلی پیاده‌روی خواهد پیوست.

وی با چند توصیه به علاقه‌مندان به پیاده‌روی در اربعین حسینی تهران گفت: اولین خواسته ما این است که هر کس که می‌تواند به این تجمع بپیوندد. اگر هم توانایی کمی دارد هر اندازه که می‌تواند در این جمعیت حضور یابد. دوم، نیازمندی‌های اولیه برای نیم‌روز از کفش راحتی تا کوله‌پشتی و آذوقه و داروهای ویژه همراه خود بیاورد. حداکثر زمان پیاده‌روی ۶:۳۰ صبح تا ۱۲ ظهر خواهد بود.

ذوالقدر افزود: از تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی درخواست کردیم در روز اربعین تجمع واحد نداشته تا امکان حرکت برای همه باشد و زائران به سلامی اکتفا کنند. هر ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای پیاده‌روی تعیین شده، کسانی که تمایل به دریافت ایستگاه صلواتی دارند، به مسئولان بهداشت مراجعه و مجوز دریافت کنند.

وی همچنین یادآور شد: تلفن گویای نیازمندی‌ها، سوالات و ابهامات ۷۷۶۱ و ۷۷۶۹ است. همچنین اورژانس و آتش‌نشانی، گروه‌های امدادی، راهنمایی و رانندگی در مسیرهای پیاده‌روی مستقر هستند. پلیس نیز مسئولیت امنیت را برعهده دارد. برای رفت و برگشت افراد مترو و اتوبوس‌ها هماهنگ شده است. تنها از مردم درخواست داریم در مسیرهای تعیین‌شده حرکت کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به ۵ علامت انسان مؤمن که یکی از آنها زیارت اربعین است، عنوان کرد: از هر کاری که به تضعیف اربعین در کربلا باعث شود باید جلوگیری کنیم. توصیه‌های زیادی شده که زیارت حضرت عبدالعظیم همچون زیارت امام حسین(ع) در کربلا است، پس برگ برنده ما تهرانی‌ها این است که از این فضا در اربعین استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نماد دینداری و مؤمن بودن مردم مسلمان است، توضیح داد: در مسیر پیاده‌روی توصیه ما به خواندن اذکار الهی و فعالیت‌های معرفتی است. به اعتقاد من اربعین حسینی از ۱۰ روز پیش در عراق آغاز شده و امسال بیش از ۳۰ میلیون نفر برای زیارت به کربلا رفتند. بهتر است ما نیز هدف و برنامه داشته باشیم و این پیاده‌روی‌مان پوچ نباشد.

حجت‌الاسلام گواهی اظهار داشت: خداوند به ما توفیق دهد جزو راه‌یافتگان کربلا باشیم. پیشاپیش رسیدن هفته بسیج را نیز که مقارن با اربعین حسینی شده، تبریک می‌گویم. در جنگ تحمیلی ۳۶ هزار دانش‌آموز بسیجی شهید شدند، بزرگ‌ترین همایش ما در روز اربعین خواهد بود. بسیج ما امروز وسعت زیادی پیدا کرده است.

وی در پایان افزود: مقام معظم رهبری مکرر گفته‌اند که بسیج در همه عرصه‌های انقلاب حضور پیدا کرده است. بسیج سازندگی امروز سراسر کشور به ریشه‌کنی فقر، فقرزدایی و کویرزدایی می‌پردازد، بنابراین شعار بسیجِ ما می‌توانیم در همه عرصه‌ها گام برداریم، شعار ما است. عهد می‌بندیم با بسیج خدا ما زنده کرده، بمیراند و با بسیجیان محشور کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج