۴۲۵۳۲۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

زائرین اربعین لبنیات محلی نخورند

یک کارشناس تغذیه از زائرین اربعین خواست از مصرف لبنیات سنتی و گوشت خوب پخته نشده در مسیر حرکت خودداری کنند.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس تغذیه از زائرین اربعین خواست از مصرف لبنیات سنتی و گوشت خوب پخته نشده در مسیر حرکت خودداری کنند.

مریم شیرمستی در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به نکات تغذیه‌ای که زوار اربعین باید در سفر زیارتی خود رعایت کنند، اظهار کرد: توصیه می‌شود در این سفر از مصرف لبنیات محلی و سنتی خودداری شود، چون مشخص نیست از کجا تهیه شده و از نظر "تب مالت" سالم است، یا نه.

وی ادامه داد: مصرف محصولات لبنی که پاستوریزه و بسته‌بندی کارخانه باشند، منعی ندارد.

این کارشناس تغذیه با بیان این‌که زائرین باید هنگام خوردن غذاهای گوشتی خصوصا کباب به خوب پخته شدن آن توجه کنند، تاکید کرد: مصرف گوشتی که نیمه خام باشد می‌تواند باعث انتقال انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و حتی مسمومیت‌ شود.

به گفته این کارشناس تغذیه، مصرف کیک‌ها و شیرینی‌های خانگی و محلی در طول مسیر نیز چندان توصیه نمی‌شود.

شیرمستی اظهار کرد: افراد هنگام مصرف انواع کنسروها در این سفر باید آن را خوب حرارت دهند، چون مصرف کنسرو سرد خصوصا کنسروهای پروتئینی مانند کنسرو ماهی، لوبیا و عدس می‌تواند مسمومیت‌زا بوده و حتی به دلیل وجود سم "بوتولیسم" کشنده باشد.

وی تاکید کرد: بهتر است زائرین برای مسیر زیارت که در حال پیاده‌روی هستند و نیاز به انرژی دارند انواع خوراکی‌های ساده و سالم مانند توت خشک، کشمش، بادام، مغزها، تخمه کدو، بیسکویت ساده و خشک و ... همراه داشته باشند.

این کارشناس تغذیه معتقد است، مصرف میوه و سبزیجاتی که شست و شوی آنها راحت است، خصوصا هویج، گوجه و خیار نیز مفید است، چون هم احساس سیری ایجاد می‌کند و هم بخشی از آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

شیرمستی همراه داشتن آب معدنی را نیز ضروری دانست و از زوار خواست از مصرف آب آشامیدنی که از سلامت آن اطمینان ندارند، خودداری کنند.

وی تصریح کرد: مصرف چای به دلیل حرارتی که می‌بیند منعی ندارد.

این کارشناس تغذیه شست و شوی دست‌ها در هر فرصتی که پیش می‌آید را ضروری خواند و تاکید کرد: شستن مرتب دست‌ها می‌تواند از احتمال مسمومیت‌ها بکاهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیر مردی تعریف میکرد که چندین سال قبل برای زیارت به مدت پانزده روز کربلا بودیم،و هر روز صبح از منزل عربی شیر میخریدیم،چه شیر ماک دار و پرچربی! در روزهای اخر اقامتمان ،صبح که رفتیم شیر بگیریم ،دیدیم شرفروش داره گریه و زاری می کنه و زمزمه میکنه وای حمارم ، وای حمارم وای حمارم. آنجا بود که فهمیدیم چند روزی حسابی شیر خر خورده ایم.و حمار عرب بیچاره فوت کرده بود! چند سالی بعد مجددا از کویت به کربلا رفتیم ، وضعییت کاملا عوض شده بود ،در کوچه و بازار افسار گاوی در دست عربی بود و هر کس شیر می خواست همان موقع عربه از گاو میدوشید و به مردم می فروخت ، یعنی بطور مستقیم از تولید به مصرف رسیده بودند خوراک گاوها هم پوست میوه های گندیده و آشغالهای کوچه ها بود . حالا برو ببین به کجا رسیده!

    • بی نام

      8:13 شما چیزی رو که ندیدی داری بازگو میکنی،هیچوقت مطلبی که در موردش اطمینان حاصل نکردی بازگو نکن چوت در برابرش روز قیامت مسئولی
      درست در مورد مردم جنگ زده و فقیر عراقی از کمترین داشته هاشون برای پذیرایی از زوار امام حسین (ع) دریغ نمیکنن اینجور حرف زد.حتما نرفتی و ببینی اونوقت از گفتن حرفی که زدی شرمنده میشدی
      اصلا با عقل جور در میاد شخصی گاوشو بردار تو سطح شهر به مردم شیر بفروشه

    • بدون نام

      بله من گفته ای شخص راتاییدمیکنم،درضمن من هروقت رفتم کربلا فقط مریضی برای بستگانم هدیه اوردم،خیلی کثیفند

    • بدون نام

      تو مملکت خودتون هرچی آت وآشغال به خوردتون میدن صداتون در نمیاد بعد یه کشور دیگه که میاد واسه ثواب پذیرایی میکنه ازتون چون فقیرن بهشون میگین کثیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج