۴۲۵۶۰
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

واکنش احمدی نژاد به پیشنهاد معاون اوباما

رئیس جمهور نیز به پیشنهاد اخیر جو بایدن معاون باراک اوباما واکنش نشان داد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: رئیس جمهور نیز به پیشنهاد اخیر جو بایدن معاون باراک اوباما واکنش نشان داد.

بايدن در اجلاس امنيتي مونيخ از مذاكره مستقيم ايران و آمريكا سخن گفته بود. پيشنهادي كه با استقبال مشروط وزير خارجه ايران روبرو شد. همان شرطي كه رئيس جمهور نيز بر آن تاكيد كرد.

محمود احمدي نژاد شب گذشته در نشستي با اصحاب رسانه و نويسندگان مصري در پاسخ به سوالي درباره روابط ايران و آمريكا و سخنان "جو بايدن"، معاون رييس جمهور آمريكا در اين خصوص تصريح كرد: حرف‌هايي كه از مقامات آمريكايي شنيده مي شود، جديد و مثبت است و اميدواريم در رفتارشان هم تغييرات مثبت اتفاق بيفتد و اگر در رفتارشان هم شاهد تغييرات مثبت باشيم، در آن صورت ما هم با نگاه مثبت، آن را مورد بررسي قرار خواهيم داد.

روابط ايران و مصر از مهمترين محورهاي اين نشست خبري بود كه احمدي‌نژاد در پاسخ به اين دست سوالات گفت: دو ملت ايران و مصر داراي اشتراكات فرهنگي فراواني هستند.

اگر ايران و مصر به عنوان دو برادر دست به دست هم بدهند، شرايط به نفع مطالبات ملت ها تغيير خواهد كرد.

اين چيزي است كه شياطين به شدت با آن مخالف بوده و تلاش مي كنند، دست اين دو برادر به هم نرسد. اگر ايران و مصر در كنار هم قرار بگيرند مسئله فلسطين به نفع ملت فلسطين حل خواهد شد.

رييس جمهور تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همچنين آمادگي دارد سطح روابط ديپلماتيك خود را با مصر ارتقاء دهد.

گزيده سخنان رئيس جمهور در اين نشست خبري بخوانيد:

اگرچه صدام جنگ را عليه ملت ايران شروع كرد، اما بعد از اسقاط صدام هيچ گاه به دنبال انتقام كشي نبوده و همواره به دنبال برادري هستيم.

ايران در طول تاريخ، امنيت خليج فارس را تامين كرده است؛ اما هر زمان كه بيگانگان وارد منطقه خليج فارس شده اند، ناامني گسترش يافته است. رابطه جمهوري اسلامي ايران با بسياري از كشورهاي حوزه خليج فارس بسيار مثبت و سازنده است و نبايد به حرفهايي كه در فضاي رسانه اي و برخي فضاهاي سياسي مطرح مي شود، توجهي كرد.

دشمنان مي خواهند وجود اختلاف را القاء كنند، اما ما چطور مي توانيم به برادران خود اعتماد نكنيم و به دشمنان اعتماد كنيم.در خليج فارس جز پايگاه هاي انگليسي و آمريكايي، كه شرايط را خاص كردند، هيچ مشكلي وجود ندارد.

{در پاسخ به سوالي درباره تحولات سوريه و ديدار صالحي با معاذ الخطيب، رييس معارضين سوريه} نظر ما درباره سوريه مثل تمام كشورهاست و معتقديم انتخاب حاكميت ملي، عدالت و احترام، حقوق اساسي همه ملتهاست و بايد محترم شمرده شود، اما اين حق از طريق جنگ به دست نمي آيد. خوشبختانه نشانه هايي در حال مشاهده است كه دو طرف در سوريه با هم گفتگو كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج