۴۲۵۷۵۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

«کری» از «منصور هادی» عذرخواهی کرد!

بعد از بی‌توجهی آمریکا به هادی در رسانه‌ای کردن نتایج گفت‌وگوهای وزارت خارجه آمریکا با هیأت میهنی یمن (انصار الله و کنگره مردمی)، حالا دولت مستعفی یمن ادعا کرده که «جان کری» از هادی عذرخواهی کرده است.

خبرگزاری فارس: دولت مستعفی یمن مدعی شده که وزارت خارجه آمریکا از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن عذرخواهی کرده است.

کری دو روز پیش بعد از دیدار با هیأت‌ انصار الله و کنگره مردمی یمن در مسقط از طرحی برای حل بحران یمن خبر داده بود که بر اساس آن قرار بود از امروز در یمن آتش‌بس اعلام شود.

دولت مستعفی یمن در اولین واکنش این طرح را نپذیرفت و اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا با دولت مستعفی مذاکراتی در این خصوص انجام نداده است.

خبرگزاری یمن «سبأ»، در نسخه‌ای که در اختیار دولت مستعفی یمن است گزارش داده که «تیم لیندر کینگ» معاون وزیر خارجه آمریکا و «مثیو تولر» سفیر این کشور در یمن امروز با هادی در ریاض دیدار کردند.

بر اساس این خبر معاون وزیر خارجه آمریکا پیامی کتبی از سوی کری به هادی داده و به او اعلام کرده که دولت [مستعفی] برداشت غلطی از طرح پیشنهادی او داشته و پوشش خبری مربوط به این طرح دولت هادی را به اشتباه انداخته است.

بر اساس ادعای این خبرگزاری، معاون کری تأکید کرده که صلح در یمن تنها با حضور دولت «قانونی» این کشور محقق می‌شود و افزوده طرح پیشنهادی هادی توافق نیست بلکه نقشه راهی برای از سرگیری مذاکرات و ایجاد فرصتی برای صلح در یمن است.

از سوی دیگر هادی نیز از طریق معاون وزارت خارجه آمریکا پیام مکتوبی به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا داده و توضیحاتی در خصوص مواضع خود و روابط دولت مستعفی با آمریکا در دولت پیش رو ارائه داده است.

کری روز سه شنبه پیشنهاد داده بود از روز پنجشنبه در یمن آتش بس اعلام شود، تا پایان ماه جاری میلادی گفت‌وگوهای صلح یمن از سرگرفته شود و تا پیش از پایان سال دولت وحدت ملی تشکیل شود.

این طرح که بعد از دیدار کری با انصار الله و کنگره مردمی یمن در مسقط رسانه‌ای شد، با موافقت انصارالله و کنگره مردمی یمن مواجه شد.

اتحادیه عرب،‌ امارات و عربستان [عاملان اصلی حمله به یمن] نیز با از این طرح استقبال کردند اما دولت مستعفی یمن چندین بار اعلام کرد این طرح را نمی‌پذیرد زیرا پیش از اعلام در جریان آن قرار نگرفته و به آتش‌بس نیز پایبند نخواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج