جاباما
۴۲۵۸۶۰
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

سبد هزینه خانوار کارگری ۳ میلیون تومان شد

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: سبد هزینه خانوارهای کارگری به سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ماه رسیده و این در شرایطی است که مزایای کارگران در سال ۹۵ افزایشی نداشته و عقب افتادگی‌های مزدی آنها جبران نشده است.

خبرگزاری ایسنا: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: سبد هزینه خانوارهای کارگری به سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ماه رسیده و این در شرایطی است که مزایای کارگران در سال ۹۵ افزایشی نداشته و عقب افتادگی‌های مزدی آنها جبران نشده است.

غلامرضا عباسی اظهار کرد: هر سال کمیته‌های دستمزد برای بررسی وضعیت خانوارهای کارگری و رصد آخرین رقم هزینه و دستمزد در استانها تشکیل می‌شوند ولی تا وقتی که نتایج این بررسی‌ها و گزارش‌های میدانی مورد بی اعتنایی شورای عالی کار باشد نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارشها هزینه ماهانه خانوار کارگری در ماه به سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده و این در شرایطی است که حق مسکن و خواربار و سایر مزایای کارگران در سال ۹۵ هیچگونه افزایشی نداشته است.

به گفته رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، عقب افتادگی‌های مزد کارگران که از سالهای قبل مانده و روی هم تلنبار شده باید جبران شود و تعیین مزد در شورای عالی کار بر اساس وضع معیشت زندگی خانوار صورت گیرد.

او تاکید کرد: دستمزدی که برای جامعه کارگری پیش بینی می‌شود باید با خط فقر برابری داشته باشد و حداقل‌های زندگی کارگران را پوشش دهد.

این مقام مسئول کارگری همچنین درباره تعیین مزد منطقه‌ای گفت: اگر بخواهیم دستمزد منطقه‌ای را در کشور پیاده کنیم باید شاهد مهاجرت گسترده افراد به شهرها و کلان‌شهرها باشیم چون نیروهای کار به هوای گرفتن مزد بیشتر راه مهاجرت را در پیش می‌ِگیرند.

وی افزود: در حال حاضر مزد منطقه‌ای در بسیاری از کشورها اجرا می‌شود و کارگران از این شیوه تعیین مزد رضایت دارند ولی در ایران به دلیل آنکه هنوز زیرساختها و مهمتر از آن فرهنگ اجرای این شیوه به وجود نیامده نمی‌توانیم آن را پیاده کنیم و چنین مصوباتی پاسخگوی نیازهای کشور نخواهد بود.

به گفته عباسی به دلیل اختلاف مزد در یک منطقه با منطقه دیگر نیروی کار تصور می‌کند که برای مزد بیشتر باید راهی شهرهای بزرگ شود در حالی که از تورم و گرانی و هزینه‌های سنگین زندگی در کلان شهرها خبر ندارد و خود را گرفتار می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      چرا به وضعیت حقوق کارگران توجه نمی کنید؟؟
      این چه وضعه مملکته؟
      دولت تدبیر و امید چه شد؟
      مردم رو با برجام گول زدید و فریب دادید
      چرا کسی به کارگر بدبخت توجه نمی کنه؟
      تا کی باید با این حقوق های چندرغاز بسوزیم و بسازیم؟
      چرا به وضعیت کارگران رسیدگی نمی کنید؟
      چرا این کارفرماها رو وادار نمی کنید حقوق کارگران را بدهند؟
      به زودی شما را به سزای اعمالتان می رسانیم تا به کارگران بیشتر توجه کنید

    • بدون نام

      خداااا پس ما با حقوق 900 تومن تو چاه فقریم کسی بداد ما نمیرسه

    • بدون نام

      ازحقوق ماکارگرابردارین بذارین رو حقوق نمایندگان مجلس تا بیشتر تو بهارستان چرت بزنن

    • بدون نام

      پایان هرسال مجلس یادش میاد که درمورد حقوق ومزایای کارگران بیچاره قانون تصویب کنه,بعدش نماینده کارگرا با نماینده وزیرکارواموراجتماعی یه نشست زنده برگزار میکنن,درنهایت برسر حقوق ودستمزد به نتیجه نمیرسن ودعواشون میشه بعد میرن واسه پیام بازرگانی وقتی برنامه دوباره شروع میشه باهم خوب شدن وهرچی وزیرکارواموراجتماعی میگه ,نماینده کارگرا تایید میکنه وبه توافق میرسن که کارگر حقوق ومزایاش زیادازحدم هست,حالا سوال اینجاست که پشت اون پیام بازرگانی چه حرفایی رد وبدل شد که اینجوری شد الله واعلم,بنابراین ما کارگرا میریم دنبال پیدا کردن پرتقال فروش

    • مسافرکش

      پس من با حقوق یک ملیون دویست هزارتومان باید برم سر چهاراه وکاسه گدایی دست بگیرم بااین یارانه چهل شش هزارتومانی که اینامیدن پول نونمون هم نمیشه اخه تا کی

    • سید

      من با حقوق ششصد هزار تومانی کجا برم بمیرم یا عیسی بن مریم بدادمان برس

    • محسن رهروان

      هر سال اولش میگید 3میلیون دستمزد حق کارگر ها هستش.اونوقت ب ماه اسفند میرسه میشه 100 هزار تومان!! چرا این همه شعار میدین.دست همتون تو ی کاسه اس.

    • م الف شهرآشوب

      جدن خجالت داره من یک باز نشسته با حقوق یک ملیون تو منی هستم خیلی ها مثل من هستن برا ی رفاه که ن لااقل برا.پیش برد مخارج زندگی مسئولین فکری برا ما بکنید

    • علی

      اخه تا کی ملتو اینجور زجر میدین با این تورم و گرانی وبیکاری ک براما درست کردین بیچاره مون کردین بخدا ....

    • غریب اشنا

      دیگه بسه اینقدر دروغ نگین سنگین تره مگه شما میفهمید که یه کارگر با ۹۰۰هزارتومان چه طور زندگی میکنه تورو به اون خدایی که میپرستی بسه هرسال همین موقع این بحث ها هست یه حرف جدید بگین درو غه هم رنگ تکرار گرفته باید جواب بدین

    • نیما خوشدل

      تو این مملکت فقط خوب شعار میدن. یه سریا دارن با پول نفت و گاز و صادرات بهترین زندگی رو میکنن یه سریا هم تو این هرج و مرج حسابی پول درمیارن بعد اونوقت کارگر بیچاره واسه یه تومن سخت ترین کار رو هم انجام میده. واقعا تاسف آوره

    • بدون نام

      هر موقع که به آخر سال نزدیک میشه چانه شما هم گرم میشه،نماینده کارگری هم برای جرز لای دیوار خوبه،به حرف زدن که میرسه خوب بلدین وراجی کنین دولت تدبیر کلیدت رو پیدا کردی کارگر ها رو هم ببین چهار سالت جز ذلت چیزی ندیدیم

    • بی نام

      والا،کارمندان هم دست کمی ازنظرحقوق باکارگرهیچ فرقی نداره زندگی کارمندان هم به سختی میگذره بخصوص بازنشسته های لشگری خیلی به سختی زندگی میکنن همیشه خجالت زن وبچه هارامیکشن بااینکه ایثارگرهم هستن

    • ناشناس

      ما که حلال نمیکنیم انشالله شهدا وامام شهدا به خدمت خودتونو خانوادتون میرسه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج