۴۲۵۹۲۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فغانی: به خاطر اخراج رونالدینیو زیر سؤال نرفتم

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت: رونالدینیو در جام باشگاه‌های جهان مرتکب خطایی شد که جریمه‌اش اخراج بود و من به خاطر این تصمیم زیر سؤال نرفتم.

خبرگزاری تسنیم: علیرضا فغانی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم درباره اینکه یکی از پنج داوری است که برای کسب جایزه بهترین داور فوتبال جهان در سال ۲۰۱۶ نامزد شده است، اظهار داشت: از قرار گرفتن در بین کاندیداهای عنوان بهترین داور سال خوشحال شدم. پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به غیر از کلاتنبرگ که پشت هاوارد وب مانده بود، با داورانی که کاندیدا شده‌اند، در کلاس‌های توجیهی شرکت می‌کردیم و با هم آشنایی داریم. پس از قضاوت در فینال جام باشگاه‌‌های جهان در سال ۲۰۱۳ کاندیدای این عنوان شده بودم، اما این بار به خاطر قضاوت در فینال المپیک ۲۰۱۶ ریو کاندیدا شده‌ام. ایرماتوف سال گذشته به خاطر قضاوت در فینال یکی از تورنمنت‌های قاره آسیا نامزد دستیابی به این عنوان شده بود، اما ما توانستیم فینال المپیک را داوری کنیم که این مسئله باعث شد در فهرست بهترین‌ها قرار بگیریم.

وی در مورد اینکه چرا برای قضاوت در جام باشگاه‌های جهان این بار تیم داوری بحرینی از آسیا انتخاب شده است، تصریح کرد: ما احساسی هستیم، اما باید توجه داشته باشیم که جام باشگاه‌های جهان هر سال برگزار می‌شود و از هر قاره یک تیم داوری انتخاب خواهد شد. من در سال ۲۰۱۲ داور ذخیره این رقابت‌ها بودم و سال بعد داور اصلی آن. یک دوره هم فینال این رقابت‌ها را قضاوت کردم. بنابراین هر سال یک تیم داوری انتخاب شده و بقیه کشورها سهم دارند. اینکه بگوییم به خاطر نفوذ شیخ سلمان داور بحرینی انتخاب شده است، درست نیست و هر داوری حق دارد در این رقابت‌‌ها قضاوت کند.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در واکنش به انتخاب حسن‌ کامرانی‌فر، یکی از کمک‌هایش در جام باشگاه‌های جهان به عنوان رئیس دپارتمان داوری گفت: سال‌ها از تجربه ایشان و سایر دوستان استفاده کرده‌ایم. ایشان جوان بوده، انرژی داشته و کارهایش برنامه محور است. امیدوارم از او حمایت لازم صورت بگیرد تا برنامه‌هایش را اجرا کند.

فغانی در خصوص اینکه با اخراج رونالدینیو در جام باشگا‌ه‌های جهان این تصور به وجود آمد که فغانی با ستاره‌های فوتبال مشکل دارد، عنوان کرد: در مسابقات المپیک سه چهار بازی قضاوت کردیم و بازیکنانی چون نیمار هم در بازی‌ها حضور داشتند و تابع تصمیمات بودند، اما برخی از بازیکنان سخت رفتار کردند و ما نیز چارچوبی برای خود داریم و براساس قانون با آنها برخورد کردیم. هر کسی که از این چارچوب تخطی کند، مجبوریم طبق قانون برخورد کنیم. رونالدینیو مرتکب خطایی شد که جریمه‌اش اخراج بود و به خاطر این تصمیم زیر سؤال هم نرفتیم.

از فغانی سؤال شد که یکی از ستاره‌هایی که مدام نسبت به او سخت‌گیری می‌کرد، فرهاد مجیدی بود. فغانی در واکنش به این موضوع گفت: با مجیدی این اواخر خوب شده‌ بودیم که تصمیم به خداحافظی گرفت!

یکی دو هفته پیش از سوی سرپرست یکی از تیم‌های لیگ برتری فاکتوری از غذای تیم داوری در یکی از هتل‌ها به دپارتمان داوری ارسال شده بود که ظاهراً از دید آن سرپرست سفارش غذای مجللی از سوی این تیم داوری شده بود. فغانی نسبت به این مسئله این چنین واکنش نشان داد: این موضوعی نیست که بخواهیم در رسانه مطرح کنیم. داوران وقتی صبح بلند می‌شوند، در صورتی که ساعت دو سه بعدازظهر قضاوت داشته باشند، صبحانه خورده و ناهاری نمی‌خورند! داوران خرجی ندارند و طرح این مسائل تنها خراب کردن افکار عمومی است.

داور بین‌المللی کشورمان در خصوص رؤیای قضاوت در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تصریح کرد: برای همه داوران قضاوت در فینال جام جهانی رؤیاست. برای من هم همین طور است، اما چیزی که این سال‌ها به من نشان داده شده، رسیدن به رؤیاها با تلاش زیاد است. امیدوارم در ابتدا انتخاب شده و سپس مانند عملکردی که در گذشته نشان دادیم، بتوانیم فینال جام جهانی را قضاوت کنیم.

فغانی در پایان عنوان کرد: از مربیانی چون امیر قلعه‌نویی، علی دایی، محمد مایلی‌کهن که به من لطف داشتند، تشکر می‌کنم و امیدوارم به داوران جوان هم اعتماد شود تا شاهد موفقیت‌های آنها باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج