۴۲۶۱۷۶
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

عبور ۶۰ هزار تبعه خارجی از مرزهای خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان از عبور ۶۰ هزار تبعه خارجی از مرزهای شلمچه و چذابه در این استان به کربلای معلی خبر داد.

خبرگزاری مهر: سردار محمدرضا اسحاقی عصر جمعه در جریان بازدید از روند تردد زائران در مرز شلمچه اظهار کرد: جریان سفر به عتبات عالیات کماکان از دو مرز شلمچه و چذابه به عراق ادامه دارد اما نسبت به روزهای گذشته کاهش پیدا کرده اما در بخش اتباع خارجی بر تعداد مراجعان افزوده شده و هم اکنون نیز در حال انجام تشریفات برای خروج از مرز شلمچه هستند

وی افزود: تاکنون قریب به ۳۰۰ هزار نفر به کشور بازگشتند که این آمار همچنان در حال افزایش است، خوشبختانه مردم سفرشان به کربلای معلی را در روزهای منتهی به اربعین حسینی تنظیم و توزیع کردند به طوری که در طول مدت فاصله اول تا بیستم صفر هم در بخش رفت و هم در بخش بازگشت زائران روند خوبی داشته است

فرمانده انتظامی خوزستان اضافه کرد: برای بازگشت زائران نیز با همکاری و همراهی تمامی دستگاههای ذیربط شرایط بازگشت و تردد روان زائران مهیا شده است، به خصوص در پایانه های شلمچه و چذابه که ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در حال ارائه خدمات به زائران جهت انتقال آنان به شهرهایشان هستند.

حرکت روان، عادی و قابل کنترل

وی تصریح کرد: خوشبختانه موضوع تردد زائران از مرزهای خوزستان چه در هنگام رفت و چه بازگشت زائران از کربلا روان، عادی و قابل کنترل است.

فرمانده انتظامی خوزستان به کسانی که قصد سفر به کربلای معلی را دارند توصیه کرد تا دو شرط را حتما رعایت کنند، نخست آنکه برای ورود به مرز حتما گذرنامه و ویزای معتبر داشته باشند و در غیر این صورت به مرزها نیایند چرا که با این کار هم خودشان و هم سایر زائرانی که تشریفات قانونی را به انجام رسانده اند به زحمت می افتند.

سردار اسحاقی گفت: زائرانی که در حال بازگشت به کشور و رفتن به منازل خودشان هستند، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، از آنجایی که زائران خسته راه هستند بایستی برای ساعاتی هم که شده در مواکب موجود در مسیر راه استراحت کنند و سپس به شهرهایشان عزیمت کنند تا خدای ناکرده در فاصله رسیدن به خانه شان دچار مشکل نشوند.

وی افزود: از ابتدای آغاز حرکت زائران تاکنون تصادف و حادثه قابل ملاحظه ای را که منجر به فوت یا جرح شدید شود، نداشته ایم و تنها مواردی سطحی بوده است.

فرمانده انتظامی خوزستان ابراز امیدواری کرد تا زائران با رعایت قوانین و مقررات به ویژه آندسته از زائرانی که با خودرو شخصی ره مرزها مراجعه کردند، از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه برای بازگشت زائران به کشور همان آرایشی قبلی را داریم، عنوان کرد: ما در دو موج رفت و برگشت زائران روند طبیعی را داریم و لذا هر آن تدبیری را که برای رفت زائران پیش بینی کرده ایم برای بازگشت نیز اعمال می کنیم.

سگهای پلیس برای یافتن مواد مخدر و مواد منفجره احتمالی

سردار اسحاقی در پاسخ به دلایل استفاده از سگهای پلیس در پایانه مسافری تصریح کرد: عراقی ها مجازاتهای سنگینی را برای حاملان مواد مخدر دارند که حداقل ۶ ماه حبس یا بیشتر از جمله این مجازاتها است، اگر چه دولت عراق در این رابطه همراهی می کند اما ما نیز به طور طبیعی بایستی به مقررات دولت عراق احترام بگذاریم و لذا تکلیف داریم تا برابر ضوابط قانونی عمل کنیم.

وی با اشاره به کشف مواردی جزئی در زمینه مواد مخدر گفت: از این سگها علاوه بر تفتیش برای یافتن مواد مخدر در موضوعات دیگری همچون یافتن مواد خطرناکی همچون مواد منفجره و غیره نیز استفاده می شود.

فعالیت ۱۸ هزار نیروی پلیس خوزستان در اربعین

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: برای کنترل، تامین امنیت و فراهم سازی شرایط سهل و روان حرکتی زائران بدون کمترین نا امنی تقریبا تمام استعداد استان از صفر ورودی (پل زال) تا صفر مرزهای شلمچه و چذابه در این ایام فعالیت دارند که بیش از ۱۸ هزار نفر را شامل می شود.

سردار اسحاقی اضافه کرد: از همکاری و همراهی مردم به ویژه تک تک آحاد خوزستانی ها که مردمی خونگرم، مهمان نواز و ارادتمند به امام حسین و زائران آن امام همام هستند بابت تمام تلاشهایی که در جهت ارائه خدمات به زائران کرده اند، قدردانی می کنم.

وی تصریح کرد: همچنین از زائرانی که آمدند نیز قدردانی می کنم، اگر همراهی و همیاری مردم و همه دست اندرکاران نبود به طور قطع عبور یک میلیون نفر از مرزهای خوزستان دچار مشکل می شد که به حمد خدا چنین اتفاقی نیفتاد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      خارجی یا افغانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج