جاباما
۴۲۶۲۵۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پیاده‌ روی اربعین یک مانور بین‌ المللی

آیت‌ا... هاشم‌زاده هریسی در روزنامه آرمان نوشت: فردا بزرگ‌ترين اجماع ديني جهان برگزار خواهد شد. در قرآن و روايات كلمه اربعين بسيار به كار برده شده است. اربعين یكي از ركن‌هاي مقدس دين اسلام است. اربعين براي فرهنگ شيعه يك قداست معنوي است.

آیت‌ا... هاشم‌زاده هریسی در روزنامه آرمان نوشت: فردا بزرگ‌ترين اجماع ديني جهان برگزار خواهد شد. در قرآن و روايات كلمه اربعين بسيار به كار برده شده است. اربعين یكي از ركن‌هاي مقدس دين اسلام است. اربعين براي فرهنگ شيعه يك قداست معنوي است.
اربعين حسيني به راستي روز متفاوتي است. جمعيتي كه به عشق سيد و سالار شهيدان در كربلا گرد هم مي‌آيند تا فرياد حمايت از مظلوم را سر دهند و عشق خود را به مولايشان كه زماني با ياراني كم در مقابل ظلم و ستم ايستاد، را ثابت كنند. امروز اربعين به مانور اسلام و به‌ويژه تشيع در جهان تبديل شده است. مراسمي كه نه تنها شيعيان و مسلمانان كه حتي بسياري از مردم ساير اديان را هم جذب خود مي‌كند و آنها هم به كربلا مي‌آيند تا اين حركت و جنبش اسلامي- شيعي را مشاهده كنند.
امروز پياده‌روي اربعين به يك نماد براي شيعيان تبديل شده است. مراسمي كه دنيا بايد آن را نظاره كند تا درك كند شيعه و فرهنگ شيعه متفاوت است. اربعين و پياده روي آن به خوبي نشان مي‌دهد كه شيعيان مسير صلح و دوستي را دنبال مي‌كنند. مراسمي كه نشان از مسالمت جويي شيعيان دارد. از طرف ديگر اين جمعيت عظيم پيام مهمي به داعش و تكفيري‌ها دارد. پيامي براي وهابيون و علماي آنهاست كه حكم كشتار و خونريزي صادر مي‌كنند. دنيا بايد اين تمايز شيعه را از افراطيوني چون تكفيري‌ها بفهمد، دنيا بايد فرهنگ شيعه را بشناسد.
فرهنگي كه خشونت در آن جايي ندارد و برعكس دادخواهي، دركنار مظلوم بودن، وفاق و باهم بودن را ارج مي‌نهد. قدم‌هايي كه در پياده روي اربعين در كربلا برداشته مي‌شود هركدام نشان از عشق به سيدشهداست و عشق به امام‌حسين (ع) و يارانش باوفاي ايشان در مسير عشق به خداوند است. قدم‌هايي كه ثوابي عظيم را نصيب افراد مي‌كند و گناهان را از آنها مي‌زدايد. شيعيان عراق هم با استقبال از زائران نمونه ديگري از فرهنگ تشيع را به جهان معرفي مي‌كنند و از اين طريق ثوابي عظيم را براي خود به دست مي‌آورند.
پياده‌روي اربعین نشان از خودگذشتگي و ايثار است. همه آنچه در كربلا و مسير آن رقم مي‌خورد نشان از مهر و محبت است. اما همان‌گونه كه مطرح شد جمعيت ميليوني مشتاق امام حسين (ع) يك اولتيماتوم به تكفيري‌هاست كه شيعيان ادامه جنايت‌هاي آنها را برنمي‌تابند كه به نام دين اقداماتي را انجام مي‌دهند كه هيچ ارتباطي با دين اسلام ندارد. در تاريخ از اربعين به عنوان مظهري از فرهنگ تشيع براي مبارزه با ظالم استفاده شده است.
در مبارزات انقلاب هم ما شاهد بوديم كه اين اربعين‌ها بودند كه رژيم طاغوت را از پاي درآوردند. وقتي مراسم اربعين شهداي انقلاب برگزار مي‌شد و درواقع اربعين به اربعين مردم به ياد خون شهداي بي‌گناه در مقابل رژيم طاغوت فرياد حمايت از مظلوم را سر مي‌دادند. فلسفه قيام امام حسين(ع) هم همين ايستادن در مقابل ظلم، ستم و طاغوت بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج