جاباما
۴۲۶۳۱
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

جوان ترین چهره های آینده دار جهان ایرانی اند!

فوربس فهرست جوان های موفقش را اعلام کرد. فهرستی که در دنیا به «۳۰ زیر ۳۰» معروف است. معرفی ۳۰ نفر از موفق ترین آدم های دنیا که هنوز سن و سالشان به ۳۰ نرسیده

جوان ترین چهره های آینده دار جهان ایرانی اند!

همشهری جوان: فوربس یک دو هفته نامه است. بیشتر مقاله ها و گزارش هایش هم درباره بازار اقتصاد و نرخ ارز و طلا و این حرف هاست اما بیشتر شهرتش را به خاطر ارائه فهرست های بلند و بالایش دارد. هر وقت که این دو هفته نامه روی سایتش خبر از فهرست برترین و بهترین ها می دهد، همه دنیا برای دیدن اسم انتخاب شده ها سر و دست می شکنند. همه می دانند که فوربس بی خود و بی جهت کسی را توی فهرستش نمی آورد.

انتخاب ها معمولا درست و حساب شده است و نتیجه تحقیقات هیات داوری مجله. امسال هم به روال همیشه فوربس فهرست جوان های موفقش را اعلام کرد. فهرستی که در دنیا به «30 زیر 30» معروف است. معرفی 30 نفر از موفق ترین آدم های دنیا که هنوز سن و سالشان به 30 نرسیده، یک جورهایی دنیا را زیر رو رو کرده اند و البته قرار است بعدها هم به این وارونه کردن دنیا ادامه بدهند.

سنتی است که این مجله چند سالی است به راه انداخته. از فهرست فوربس چندتایی را انتخاب کرده ایم. از قدیم گفته اند مشت نمونه خروار است دیگر!

بابک پهلوان (29 سال)

خودش اسمش را گذاشته CLEVER SENSE یا حس هشیار. انگار که همیشه در کنارت یک دستیار باهوش داری که هر روز بیشتر به عادت ها و برنامه های تو اخت می گیرد و کم کم حساب کار دستش می آید که تو کی باید سر کار بروی، فلان وقت روز عادت داری چه کار کنی، از کدام غذا خوشت می آید و شب باید به رتق و فتق چه کارهایی برسی. بابک پهلوان این پلتفرم را در سال 2011 طراحی کرده. البته جوان 29 ساله ایرانی در کارنامه درخشان خودش کارهای دیگری هم دارد.

جوان ترین چهره های آینده دار جهان ایرانی اند!

یکی اش ساخت اپلیکیشن Arthur برای iOS است که کاربرد آن پیشنهاد رستوران هاست. گذشته از اینکه هر چه بیشتر از آن استفاده کنید هوشمندتر می شود و به خواسته تان نزدیکتر. با الهام از همین اپلیکیشن بود که او حس هشیار را هم ساخت. هر چند که الان به دست گوگلی ها افتاده و آنها می خواهند از این پلتفرم نهایت استفاده را ببرند. این پلتفرم به نام الفرد برای اندروید روانه بازار می شود.

با استفاده از الفرد شما می توانید درباره مکان های مورد علاقه تان سوال کنید، پیشنهادهای جدید بدهید و به مرور زمان علایق خودتان را در مسیر درست به کار ببرید. انگار که یکی دارد از دور شما را به سمتی که دوست دارید هدایت می کند. یک مشاور همیشه حاضر هشیار. پهلوان یک سالی هست که سرپرست نرم افزار آمار شرکت گوگل شده.


پریسا تبریز (29 سال)

اولش یک هکر حرفه ای بود. از آنهایی که از هر باگ امنیتی استفاده و یکجوری به نرم افزار نفوذ می کنند که به عقل آدمیزاد قد نمی دهد اما حالا همین هکر ماهر که زمانی خواب را از چشم مسوولان گوگل دزدیده بود ستاره بخش امنیت گوگل شده و اگر یک روز نباشد معلوم نیست هکرهای چینی و باقی کشورهای دنیا چه بلایی سر این جستجوگر می آوردند.

جوان ترین چهره های آینده دار جهان ایرانی اند!

پریسا تبریز بانوی ۲۹ ساله ایرانی آنقدر در کار امنیت اینترنت و گذشتن از دیواره های آن حرفه ای بود که از طرف گوگل سریع استخدام شد تا محصولات این شرکت را هک کند. البته این بار فقط برای کنرتل درجه امنیت آنها. کار تبریز آنقدر خوب بود که گوگلی ها قبول کرده اند اگر برنامه ای را او نتواندهک کند، یعنی هیچ هکر دیگری هم به این راحتی از عهده آن برنمی آید.

برای همین است که در شرکت گوگل به پرنسس (شاهدخت) معروف شده است. او قرار است به توسعه دهندگان یاد بدهدت که چطور محصولات خودشان را در برابر حمله های هکرها ایمن کنند. پریسا تبریز که امروز مدیر بخش مدیریت ایمنی گوگل است لیسانس و فوق لیسانس خودش را از دانشگاه ایلینوی گرفته و در حال حاضر عهده دار بازبینی همه کدهای گوگلی است.


داریان شیرازی (26 سال)

رشته اصلی اش فلسفه است. با مدرک دکتری از دانشگاه برکلی اما از نوجوانی علاقه زیادی به رایانه و برنامه نویسی داشت؛ آنقدر که در نوجوانی کارش را با سایت فروش اینترنتی ebay شروع کرد و توی کار به چنان موقعیتی رسید که خیلی زود بارش را بست. داریان جزو اولین کسانی بود که چشم زوکربرگ را گرفت. او جزو اولین استخدامی های او بود و مدت ها برای این شکبه اجتماعی فعالیت می کرد اما حالا استفاد فلسفه ایرانی برای خودش کسب و کار مستقلی دارد.

جوان ترین چهره های آینده دار جهان ایرانی اند!

او در سال ۲۰۰۸ شرکت ارائه خدمات تجاری و فن آوری های کامپیوتری به نام Radius Intelligence را تاسیس کرد. این موسسه اطلاعات تجاری، ارزیبای و تحلیل از شبکه های اجتماعی و حتی بررسی های میدانی را برای بیش از پانزده میلیون موسسه اقتصادی کوچک و متوسط در آمریکا تامین می کند. در واقع داریان با جمع آوری و ساماندهی داده ها در گستره وب، دسترسی به کسب و کارهای کوچک را برای کمپانی ها، تیم های فروش و بازاریاب ها راحت تر کرده. او به زودی سایت اشتراکی بزرگ دیگری را هم معرفی خواهد کرد.


آرش فردوسی (27 سال)

اگر خوره اینترنت و رایانه باشید، باید حتما اسم Dropbox را هم شنیده باشید. یک سرویس میزبانی فایل که به کاربرانش اجازه می دهد همیشه و همه جا به فایل هایشان دسترسی داشته باشند، البته به شرطی که یک اتصال اینترنتی داشته باشند! با کمک Dropbox می توان به راحتی فایل های کامپیوتر یا گوشی را به فضای تحت وب این سایت، منتقل کرد. یک جوری که اگر اتفاقی برای هارد شما بیفتد و مثلا در محل کار نیاز پیدا کنید که به فایلی دسترسی داشته باشید، مشکلی نخواهید داشت.
جوان ترین چهره های آینده دار جهان ایرانی اند!

این روزها این سرویس دست راست خیلی از مهندسان شده و بدون آن کسی احساس راحتی و امنیت ندارد اما بشنوید از طراح این سیستم عجیب که یک ایرانی تمام عیار است. آرش فردوسی که در سال ۲۰۰۷ به همراه دروهوستون این سیستم تازه را به دنیای وب و اینترنت معرفی کرد. داستان هم از اینجا شروع شد که این آقای هوستون زیادی فراموشکار بود و همیشه یادش می رود فلاش مموری اش را همراهش داشته باشد.

برای همین به فکر راه اندازی سیستمی افتاد که بدون نیاز به وسیله ای خارجی همیشه فایل هایش را در دسترس داشته باشد. این وسط کسی غیر از آرش فردوسی نتوانست به او کمک کند. آرش قبل از اینکه از طرف فوربس معرفی شود، از طرف نشریه «بیزینس اینسایدر» یکی از ۱۰۰ آدم مشهور سیلیکون ولی شده بود. Dropbox در سال ۲۰۱۲، صد میلیون کاربر داشت و چیزی حدود ۴ میلیارد دلار می ارزید!


آدورا و آرون چیونگ (29 و 24 سال)

خواهر و برادر همیشه خدا با هم دعوا داشتند. حتی سر تمیز کردن خانه.یک روزکه خیلی دعوا بالا گرفته بود و کار به قول معروف به گیس کشی های خانوادگی کشیده بود، آرون به سرش زد که برای تمام شدن همه این دعواها یک نظافتچی استخدام کنند اما همین هم داستان شد. نزدیکی های پایان سال بود و شرکت های خدماتی هیچ کدام نظافتچی نداشتند. اگر هم کسی پیدا می شد اینقدر قیمتش بالا بود که جنگ و دعوا بیشتر می ارزید تا پول بی خود دادن.

جوان ترین چهره های آینده دار جهان ایرانی اند!

به هر ترتیبی که بود آنها یک نظافتچی پیدا کردند اما همین بهانه ای شد برای طراحی سایت pathjoy. یک سایت ارائه خدمات تمیزکاری منازل در منطقه Bay area سانفرانسیسکو. با طراحی این سایت دیگر کسی برای پیدا کردن متقاضی سردرگم نمی شود. متقاضیان، محل، زمان مناسب و ساعات لازم برای تمیز کاری را در سایت ثبت می کنند و بعد از تایید تقاضا، باقی کار با pathjoy است تا یک نفر را به محل مورد نظر بفرستد و آنها را با ساعتی ۲۰ دلار به طور کامل تمیز کند. هر نظافتچی هم برای خودش سابقه ثبت شده در سایت دارد و شماره تماسی مجزا.


استیو هافمن و آدام گلدشتین (24 و 29 سال)

آنهایی که اهل سفر و گشت و گذار هستند، می دانند که این دو جوان چه کار کرده اند. برای کسانی که در سفر به کشورهای مختلف دنیا بهترین هتل ها را با ارزانترین قیمت ها می خواهند یا دنبال امن ترین و مناسب ترین پروازهای بین المللی برای رسیدن به مقصدشان هستند، کاری که این دو جوان زیر 30 سال کرده اند، یعنی یکجور آب خوش از گلو پایین رفتن.

جوان ترین چهره های آینده دار جهان ایرانی اند!

آدام گلدشتین خودش یک عشق سفر بود و همیشه وقتی می خواست به جایی برود سرش توی سایت های گردشگری بوده و مشغول خواندن کامنت های کسانی که تجربه سفر را پیش از او داشتند. عشق سفر باعث شد تا بعد از فارغ التحصیلی سایت Hipmunk را تاسیس کند. البته به همراه دوستش استیو هافمن. سایت تازه کار آدام یک سایت جستجو برای مقصدهای مختلف سفر آدم هاست که فقط می خواهد نگرانی های آنها را توی مسافرت ها کم کند.

در واقع یکجور برنامه ریزی و مشاور مسافرتی است. اینکه کدام هواپیما برای سوار شدن بهتر است و کدام هتل برای دو سه شب اقامت مناسبتر!


الکسیس اوهانیان (29 سال)

الکسیس اوهانیان موسس شرکت Reddit الست؛ یک پایگاه درست و حسابی برای جمع آوری اخبار اجتماعی. خبرهایی که هر روز دهان به دهان میان مردم دنیا می چرخد. او در این راه تنها نبود. استیو هافمن هم در راه اندازی Reddit با او همراه بود اما بیشتر کارها را این استاد انجام داد.

جوان ترین چهره های آینده دار جهان ایرانی اند!

او چند وقتی است که به سخنرانی های هیجان انگیز رو آورده و می خواهد با قدرت کلامش مردم را با عظمت اینترنت و دنیای وب آشنا کند. خودش که می گوید اینترنت برخلاف دنیای واقعی ما جای مسطحی است که می شود با آن مردم دنیا را به هم پیوند داد.

به عقیده اوهانیان کار با اینترنت هم بازی و سرگرمی است، هم وسیله ای برای کسب درآمد و هم راهی برای کمک به آینده بشر. برای همین است که داوران فوربس او را یکی از آینده سازان جوان دنیا می دانند. نوع نگاه او به اینترنت را تا امروز کمتر کسی داشته و از آن حرف زده!


الکسیس رینگ والد (29 سال)

پیدا کردن یک کار خوب حالا هر کجای دنیا هم که باشد، این روزغد دغدغه همه جوان هاست. با ایده کمک به چنین آدم هایی بود که خانم رینگ والد دست به کار آماده کردن سایتش شد. زنان جوان که زمانی خودش از بیکاری کلافه شده بود، دوست نداشت باقی جوان های دنیا هم تجربه های ناموفق او را داشته باشند.

جوان ترین چهره های آینده دار جهان ایرانی اند!

برای همین هم سایت Learn Up را راه انداخت. یک سرویس آنلاین تازه که در رابطه با همه جور شغلی به دیگران آموزش می دهد و در واقع یکجورهایی آن را به کارآموزی می گیرد. شما با استفاده از Learn Up می توانید به راحتی یک شغل مناسب دور و اطراف خودتان پیدا کنید، برای گرفتن آن کاندید شوید و بعد در رابطه با آن آموزش های لازم را ببینید. همه این کارها را که کردید، خود سایت برایتان یک قرار مصاحبه می گذارد، اینطوری قبولی روی شاختان است!


جاش میلر (22 ساله)

این روزها دنیای شبکه های اجتماعی مشتری زیادی پیدا کرده اند. حرف و گپ و گفت و گو. بهانه ای که این روزها آدم های روی زمین به مدد شبکه های اجتماعی زیاد با آن سر و کار دارند. همین است که مهندسان شرکت های بزرگ هم هر روز به فکر ساخت نرم افزاری هستند که امکان حرف زدن را برای مردم دنیا ساده تر کند. نمونه یکی از این آدم های خوره چت جاش میلر 22 ساله است که همین اول جوانی مدیرعامل شرکت بزرگی به اسم Branch شده.

جوان ترین چهره های آینده دار جهان ایرانی اند!

او خیلی زود از دانشگاه پریسنتون بیرون آمد به این امید که ایده ساختن یک انجمن گفت و گو را عملی کند. البته او در این راه تنها نبود و کلی از بنیانگذاران توییتر را هم با خودش همراه کرده بود. قرار است به زودی Branch جایی برای حرف زدن و گفت و گوی آدم های مختلف دنیا باشد، یک اتاق فکر که در آن فقط افراد دارای دعوت می توانند نظر بدهند ولی همه دنیا می توانند از متن گفت و گوها خبردار شوند.


بلیک راس (27)

اولین رقیب اصلی اینترنت اکسپلورر مرورگری قدرتمند بود که سوای قابلیت های عجیب و غریبش در مقایسه با ساخته مایکروسافتی ها اسمی غیرمعمولی هم داشت؛ فایر فاکس. روباه آتشین با نشانی به همین شکل. روباه آتشین ساخته و پرداخته ذهن جوان بلیک راس است. جوانی 27 ساله که از قضا مسوول بخش محصولات فیس بوک هم هست.

جوان ترین چهره های آینده دار جهان ایرانی اند!

می گویند او در ۱۰ سالگی اولین وب سایت خودش را طراحی می کرده و توی ۱۵ سالگی با نبوغیع که داشته در شرکت Netscape مشغول به کار شده. تاسیس بنیاد موزیلا و معرفی مرورگر فایرفاکس هم از کارهایی بود که او در زمان کارآموزی اش انجام داده. راس در سال ۲۰۰۵ به جایی رسید که حتی از لری پیج گوگلی هم مشهورتر شد و نامزد گرفتن جایزه ای جهانی!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اميرمحسن

      بسيارعالي بود

      من به دوستان و كاربران عزيز ديگر هم توضيه ميكنم كتاب >>>سرگذشت جذاب بزرگترين كارآفرينان دنيا

    • محمدصالح

      حالا مثلا چی میشد اگر اون ایرانیا داخل کشور بودن و همین کارا رو توی ایران انجام می دادن؟

    • علی کریمی

      این اشخاص نشاندهنده هوش وزکاوت ایرانی هستند

    • سیمین

      عالی بود

    • سارا

      خيلي عالي بود ولي دفعه هاي بعدي سعي كنيد از خانوم هاي موفق بيشتر مطلب بزاريد مرسي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج