۴۲۶۳۶۳
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

نخستین ایالتی که رسما کیسه‌های پلاستیکی را ممنوع کرد

روزانه چه تعداد کیسه پاستیکی مصرف می کنید؟ حالا حساب کنید سالانه چه تعداد کیسه پلاستیکی یک بار مصرف استفاده می کنید؟

برترین ها: روزانه چه تعداد کیسه پاستیکی مصرف می کنید؟ حالا حساب کنید سالانه چه تعداد کیسه پلاستیکی یک بار مصرف استفاده می کنید؟ با توجه به این نکته که یک کیسه پلاستیکی ۱۰۰۰ سال طول می کشد که به طور کامل نابود شود و آمریکایی ها سالانه ۱۰۰ میلیارد کیسه پلاستیکی دور می ریزند، کالیفرنیایی ها تصمیم گرفته اند وارد عمل شوند و ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی را تصویب کنند. به عنوان اولین ممنوعیت ایالتی کیسه های پلاستیکی، این قانون در ۸ نوامبر ۲۰۱۶ با ۵۱.۹۷ درصد آرا در کالیفرنیا تصویب شد، حرکتی که به مبارزه با آلودگی محیط زیستی ناشی از کیسه های پلاستیکی کمک خواهد کرد.
سانفرانسیسکو به عنوان اولین شهر این کشور در سال 2007 کیسه های پلاستیکی را ممنوع کرد. کیسه های پلاستیکی ضخیم تر که چندین بار قابل استفاده باشند و کیسه های کاغذی همچنان در دسترس خواهند بود اما مشتریان باید حداقل 10سنت برای هر کیسه بپردازند و این آن ها را تشویق خواهد کرد از کیسه های خرید استفاده کنند. سیاستی مشابه این در خرده فروشی های انگلستان منجر به کاهش 85 درصدی استفاده از کیسه های پلاستیکی شد. این امکان زباله های ورودی به اقیانوس را که هر سال ده ها هزار نهنگ، پرنده، لاکپشت و سایر موجودات دریایی را می کشند به شدت کاهش داده و این یک پیروزی بزرگ برای کالیفرنیا در برابر زباله است. پیروزی محیط زیستی قابل توجه که کالیفرنیا و حیات وحش آن را از 25 میلیون کیسه پلاستیکی که روزانه آن را آلوده می کردند نجات می دهد.
تا سال 1980 استفاده از این کیسه ها در فروشگاه های مواد غذایی این قدر رایج نبود و حالا هرسال برای ممنوعیت آن در سراسر جهان افزوده می شود. در سال 2014 اتحادیه اروپا دستور کاهش 80 درصدی کیسه های پلاستیکی تا سال 2019 را تصویب کرد و از آن موقع بسیاری از کشورهای اروپایی به سمت استفاده از کیسه های زیست تخریب پذیر یا گرفتن هزینه رفته اند. هنگ کنگ، کنیا و آفریقای جنوبی بعضی دیگر از کشورهایی هستند که برای حفظ محیط زیست آن ها را ممنوع کرده اند. امیدواریم کالیفرنیا با این تصمیم مشوق و راهنمای سایر ایالات و کشورها در این زمینه باشد.
نخستین ایالتی که رسما کیسه‌های پلاستیکی را ممنوع کرد
نخستین ایالتی که رسما کیسه‌های پلاستیکی را ممنوع کرد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم تو ایران هم همچین چیزی تصویب بشه یا امکانی ایجاد بشه که مردم مثلا برای میوه خریدن مجبور نباشن اونهمه پلاستیک بگیرن.
      من خودم یکی از این کیسه های ضخیم دارم, برا خرید که میرم اونو تا میکنم میزارم تو جیبم با خودم میبرم.بعد به صاحب مغازه میگم برام پلاستیک نزاره همونو استفاده میکنم(:

    • بدون نام

      افرین .خیلی جالب بود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج