جاباما
۴۲۶۳۷۸
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

خلع سلاح عادل حتی مقابل فتح الله زاده!

برنامه دوشنبه شب نود یک سوژه جنجالی داشت: بررسی سایه روشن های ابهامات مالی باشگاه استقلال و پرسپولیس، فردوسی پور گفت و گویش را طوفانی شروع کرد اما در نهایت در جدل با علی فتح الله زاده بازنده بود.

روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: برنامه دوشنبه شب نود یک سوژه جنجالی داشت: بررسی سایه روشن های ابهامات مالی باشگاه استقلال و پرسپولیس، فردوسی پور گفت و گویش را طوفانی شروع کرد اما در نهایت در جدل با علی فتح الله زاده بازنده بود.

عادل فردوسی پور در سی جدید برنامه نود، تغییر رویه داده و سعی می کند سوژه را در قالب یک پرونده بپروراند. اتفاقی مثبت که اگر همه چیز خوب قوام یابد، هیچ نقطه تاریکی از سوژه نمی ماند. دوشنبه شب نود یک مسئله حساس را محور قرار داد: احتمال پولشویی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس. ۲۹ خرداد خبری وارد رسانه ها شد که وزارت ورزش از محمد رویانیان و علی فتح الله زاده دو مدیر سابق پرسپولیس و استقلال شکایت کرده است و این اتفاق سرفصل برنامه اخیر نود شد.

رویانیان به خاطر ممنوع التصویری حضور فیزیکی در برنامه نداشت و حسن انصاری فر به عنوان نماینده باشگاه پرسپولیس حرف هایی بیان کرد؛ رویانیان هم روی خط آمد. در این میان علی فتح الله زاده یکه تاز بود. شرایط را به نفع خود رقم زد و در نهایت مجری نود را خلع سلاح کرد. چرا عادل، یک بار دیگر شکست خورد؟ این گزارش را بخوانید.
خلع سلاح عادل حتی مقابل فتح الله زاده!

مثبت های فردوسی پور

اینکه برنامه نود یکی از سوژه های حساس را به چالش می کشد اتفاق مهمی است. عادل فردوسی پور خیلی خوب شروع کرد و به پشتوانه مدرک بیشماری که در اختیار داشت، علی فتح الله زاده را گوشه رینگ برد. در میانه برنامه که مدیر عامل پیشین استقلال میدان دار شده بود، باز هم عادل تک نکته هایی مطرح می کرد که حکم ترمز بر ادعاهای فتح الله زاده داشت. به عنوان نمونه علی فتح الله زاده گفت که یک مِلک به عنوان بخشی از پول یک بازیکن استقلال به این بازیکن داده شده است که عادل گفت این کار در باشگاه های خارجی مصداق بارز پولشویی است. زمانی که عادل از واژه پولشویی استفاده کرد، فتح زاده برافروخته شد و گفت: آقای محترم، شما داری تهمت می زنی. من از شما شکایت می کنم. بعد که شکایت کردم نیای بگویی رضایت بده.»

عقب نشینی عادل

نشانه های شکست مجری نود همین جا آشکار شد و عصبانیت فتح الله زاده عادل فردوسی پور را عقب نشاند. مدیر عامل سابق استقلال ادعا کرد که هرکاری کرده با تصویب مدیرعامل بوده و بعد به مجری نود هشدار داد آن ها که به تو اطلاعات داده اند جرات ندارند روی خط بیایند. سپس به گپ و گفتش با بهرام شفیع اشاره کرد: «گفتم اگر بتوانی آن ها روی خط بیاوری اسمم را عوض می کنم!» عادل هم بحث را عوض کرد که حرفم شخصی نیست. خب اگر بحث مجری شخصی نبوده چرا مسئله را مطرح کرده و اگر مدرک کافی نداشته چرا با صراحت فتح الله زاده را متهم کرد.

جاهایی که مجری ورود نکرد

غرض این گزارش برشمردن اتفاقات عین به عین برنامه نود و آن چه بین مجری و مهمان گذشت نیست. مثال هایی هم که آورده می شوند شاهدی هستند بر اشتباهات عجیب مجری. مثلا فردوسی پور دست نوشته ای از صورت جلسه ای درباره یک شرکت نشان داد ولی طبق معمول فتح الله زاده به شیوه خود آن را رد کرد.
عجیب که فردوسی پور نپرسید این دست نوشته و امضاهای پای آن مال کیست تا آن ها را روی خط بیاورد. یا فتح الله مدعی است من مدارک باشگاه را تحویل داده ام اما فردوسی پور از او نخواست شاهدی را اسم ببرد که روی آنتن زنده بیاید و مورد بعد 200 سهم فتح الله زاده است از شرکتی که باشگاه استقلال می خواسته تاسیس کند. چرا عادل نپرسید شما که ادعا می کنی چرا چنین سهمی برداشته ای؟
خلع سلاح عادل حتی مقابل فتح الله زاده!

بی توجهی به حرف های ضد و نقیض

دیروز خیلی ها رویه اخیر عادل را به چالش کشیدند و نوشتند چرا در برنامه نود اخیر موفق نبوده. از قضا بخشی از یادداشت فرهاد عشوندی در خبر آنلاین ارتباط تماتیک با موضوع مورد اشاره ما «جاهایی که مجری ورود نکرد» است: «فردوسی پور که همیشه در ورود به برنامه های مدیریتی مشکل دارد و اصلا این شکل برنامه های چالشی برایش کابوسی می شوند، این بار از همیشه اش ناموفق تر بود چون کاملا برابر فتح الله زاده دست هایش به نشانه تسلیم بالا بود. این قدر غرق در برنامه شده بود که حتی نمی توانست از گفته های ضد و نقیض فتح الله زاده استفاده کند و سوالی جدید از او بپرسد.

برای مثال فتح الله زاده تاکید داشت استقلال و پرسپولیس اصلا دولتی نبوده اند و مدیریت شان خصوصی بوده. بعد به صراحت بارها گفت که باید نیمی از هزینه های تیم را وزارت ورزش می پرداخته که پول نداده است. اینکه چطور باید دولت به تیمی که مالکیتش را داشته و به قول مدیر آبی ها خصوصی اداره می شده، پول می داده؟ حداقل نکته ای بود که می شد درباره اش از مدیر پیشین آبی ها پرسید.
اینکه بدهی ۳ میلیارد تومانی تیم در سال ۸۹ بنا به گفته خود مدیر تیم به یکباره چطور در ۵ ماهه اول ۹۳ به رقم ۴۰ میلیارد تومان رسیده است که البته به گفته این مدیر ۱۳ میلیارد تومانش هم بدهی مالیاتی بوده اند، ابهام هایی بود که باید درباره شان سوال می پرسید اما عادل که به نظر می رسید بدون مطالعه و تنها با اتکا با پیامک هایی که از بیرون استودیو برایش می آمدند داشت با عجله اظهار نظر می کرد، این برنامه را با شباهتی بی نظیر به سبک اجراهای با اطلاعات کم نسبت به موضوع بهرام شفیع که مدام می گوید: «می گویند یکی گفته...» پیش برد و این گونه بود که فتح الله زاده دانسته چشم به دوربین می دوخت و همه چیز را تکذیب می کرد. چون سندی ارائه نمی کرد و درباره چیزهایی می گفت که فردوسی پور حتی نمی دانست چه هستند. واقعیت دارند یا اصلا ندارند!

جای خالی پلی بک

یکی از ویژگی های ممتاز برنامه نود، تعدد میان برنامه هایی است که مرتبط با سوژه تهیه می شوند. پلی بک ها ابزار مهمی هستند که به عادل فردوسی پور برا یپشبرد بحث کمک می کند. همین چند وقت پیش در ماجرای پیراهن های تقلبی جیووا، آیتم ها بودند که به داد عادل و برنامه اش رسیدند. در برنامه دوشنبه اگر بچه های نود یک پلی بک از کمپ استقلال که علی فتح الله زاده مدعی است برای آن خرج کرده تهیه می کردند، او را خلع سلاح می کردند. عجیب تر این که پلی بک «بدهی ها و میزان هزینه سال های اخیر استقلال و پرسپولیس» وسط بحث پخش شد؛ یعنی جایی که خیلی از حرف ها زده شده بود و شنیدن آن ها لطفی نداشت. از نودی ها چینش چنین کنداکتوری بعید بود.

این عادل ما نیست

فراموش نمی کنیم که عادل فردوسی پور حتی اگر با تمام قوا جلوی علی فتح الله زاده ظاهر می شد، سوال هایی که باید، می پرسید و پلی بک هایی که باید، سفارش می داد باز هم مدیرعامل پیشین جوابی در آستین داشت. منتها این را هم می دانیم که بیننده، قاضی خوبی است و در این جدل متوجه چیزی که باید بشود، می شد. عدم رضایتمندی از مدل عادل فردوسی پور در برنامه اخیر، لا به لای کامنت های مردم خیلی زود به چشم آمد.
آن ها یک عادل ششدانگ می خواهند و دوست ندارند مجری محبوب شان مغلوب فتح الله زاده، فرهاد مجیدی، مهدی رحمتی و دیگر مهمانان قدر شود. تازه در ماجرای فتح الله زاده سوژه حساس بود و افکار عمومی خواهان طرح پرسش های دیگر بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای فتح الله زاده خوب میدونه که باید خیلی شلوغ کنه و سر و صدا راه بیاندازه تا حواسها رو پرت کنه. تنها ایرادی که به آقای فردوسی پور میشه وارد کرد، این بود که نباید اجازه میداد آقای فتح الله زاده خیلی صحبت کنه

    • بدون نام

      سنش بالا رفته ميخواد يه برنامه و زندگي بي سرو صدا مثل بهرام شفيع داشته باشه

    • بدون نام

      برنده شدن توو بحث با امثال فتح الله زاده كار يه ادم منصف و تحصيل كرده نيست كار يكي مثه خودشه.اينا با شلوغ كاري و راست و دروغ سرهم كردن هر رقيبي رو گيج ميكنن و از ميدون به در ميبرن

    • بدون نام

      برنده شدن توو بحث با امثال فتح الله زاده كار يه ادم منصف و تحصيل كرده نيست كار يكي مثه خودشه.اينا با شلوغ كاري و راست و دروغ سرهم كردن هر رقيبي رو گيج ميكنن و از ميدون به در ميبرن

    • محمد پاک نژاد

      باید به عرض شما برسانم اگر نظر شما فقط به چالش کشیدن باشگاه استقلال نبود چرا اسمی از پرسپولیس نیاوردی لنگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج