۴۲۶۵۸۹
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

تولید نسل جدید موشک های کروز مافوق صوت

نیروی هوایی آمریکا با آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفته دفاعی (DARPA) پروژه مشترکی را برای تولید موشک کروز با سرعتی بالغ بر ۱۷۰۰ کیلومتر بر ساعت آغاز کرده اند.

وب‌سایت تک شات: نیروی هوایی آمریکا با آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفته دفاعی (DARPA) پروژه مشترکی را برای تولید موشک کروز با سرعتی بالغ بر ۱۷۰۰ کیلومتر بر ساعت آغاز کرده اند. این موشک به اصطلاح مافوق صوت به ارتش این کشور توانایی غلبه بر نیروهای دشمن از طریق نابودسازی سریع زیرساخت ها را می دهد.

تولید نسل جدید موشک های کروز مافوق صوت

موشک های کروز در ارتفاع پست حرکت می کنند تا از دید رادارهای دشمن پنهان بمانند. همچنین، نیاز آنها به حمل سوخت باعث افزایش وزن و کاهش سرعت شان می شود. در حال حاضر هیچ کشوری دارای موشک کروز با سرعت بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت نیست.

با این حال، قرار است این موشک جدید که HAWC نام دارد از موتوری مخصوص برای دستیابی به سرعت ۱۷۰۰ کیلومتری استفاده کند. گفته شده که این موتور به طور بالقوه امکان رسیدن به سرعت بیش از دوازده هزار کیلومتر را نیز دارد.

طرز کار این موتور به این شکل است که ابتدا هوا را وارد کرده و سپس با سوزاندن سوخت، هوای داخل شده را داغ می کند. سپس، این هوای داغ به انتهای موتور هدایت شده و شتاب تولید می کند. سرعت انتقال هوا در این موتور، مافوق صوت است و به همین دلیل سرعت موشک تا این اندازه بالا می رود.

این موشک در صورت موفقیت آمیز بودن، انقلابی در صنایع نظامی به شمار خواهد رفت، چرا که می تواند از دید اکثر رادارها پنهان بماند و آنقدر سریع است که کمتر کسی می تواند از پس آنها برآید. این موشک ها برای هدف گرفتن نقاط کوچک و حساس، همچون محل اختفای تروریست ها یا اشخاص سیاسی و نظامی یا زیردریایی ها مناسب خواهند بود.

بااین حال، این موشک ها به حجم زیادی از سوخت نیاز دارند و ابعاد آنها می تواند به اندازه موشک های کروز امروزی باشد که در این صورت از بُرد آنها کاسته می شود. این احتمال نیز وجود دارد که ابعاد و ظرفیت حمل سوخت شان بیشتر شود تا لطمه ای به بُرد آنها وارد نشود.

قرار است در ساخت این موشک، از فناوری های بکار رفته در موشک X-۵۱ Waverider نیز استفاده شود. این موشک در سال ۲۰۱۳ به طور آزمایشی شلیک شد و پیش از آنکه سوخت اش به پایان برسد، به سرعتی بالغ بر شش هزار کیلومتر بر ساعت دست یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • irani

      چی بگم والا

    • بدون نام

      هرچه دل تنگت داری بگوبرادر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج