جاباما
۴۲۶۶۵۱
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

«اگر»های مالی را جدی بگیرید!

می توانیم برای مدتی خود را فریب دهیم؛ اما این فریب چندان دوام نخواهد داشت. ممکن است به خود بگوییم «نه، این برای من رخ نمی دهد»؛ اما در نهایت وقتی با مشکلی مواجه شویم، واقعیت را درخواهیم یافت؛ هنگامی که متاسفانه برای واکنش مناسب دیر شده است.

ماهنامه معیشت: می توانیم برای مدتی خود را فریب دهیم؛ اما این فریب چندان دوام نخواهد داشت. ممکن است به خود بگوییم «نه، این برای من رخ نمی دهد»؛ اما در نهایت وقتی با مشکلی مواجه شویم، واقعیت را درخواهیم یافت؛ هنگامی که متاسفانه برای واکنش مناسب دیر شده است. این نکته اهمیت پیش بینی را نشان می دهد. باید «اگر»های موجود در زندگی، از جمله در مسائل مالی را جدی بگیریم. «اگر» نشان دهنده حالتی است که شاید برای هر فردی پیش بیاید و مسیر آماده سازی برای آینده را به خوبی نشان می دهد.

اگر این «اگر»ها را جدی نگیریم، در نهایت هیچ کس جز خود ما آسیب نخواهد دید. گفتن این جمله که «فعلا که پیش نیامده» و «شاید پیش نیاید» مسئله را حل نخواهد کرد. صرفا باید پیش بینی کرد و از قبل برای این وضعیت آماده شد.

خبر خوب این است که تمام دشواری های احتمالی کنترل پذیرند. می توان با اندکی برنامه ریزی راهی برای مواجه شدن با وضعیت های دشوار پیدا کرد و در لحظه نیاز، از پیش بینی قبلی برای کنترل شرایط بهره گرفت. نمونه های زیر برخی از مهم ترین «اگر»های زندگی را نشان می دهند که تامین مالی بخشی ضروری از فرآیند مواجهه با آنهاست. سعی کنید این موارد را به دقت مطالعه کنید و نمونه های مشابه دیگر را نیز پیدا کنید. با آگاهی از اهمیت این نکات به خوبی برای آینده مهیا خواهید شد و خود را برای هر شرایطی آماده می کنید.
«اگر»های مالی را جدی بگیرید!

۱. اگر ناگهان به پول نیاز پیدا کنم...

زندگی مالی همیشه در مسیری آسان و مستقیم پیش نمی رود. به طور مثال یک خرابی جزیی در خانه یا اتومبیل ممکن است باعث آشفتگی در بودجه ماهانه شما شود. برطرف کردن این نیازهای فوری و پیش بینی نشده بخشی حساس از زندگی هر فرد است. شاید مجبور شوید در یک مهمانی خاص شرکت کنید و هدیه دهید، خرابی ها را تعمیر کنید، کودک خود را در کلاس تقویتی ثبت نام کنید یا به یکی از نزدیکان تان پول قرض دهید.
این موارد فوری و خارج از رویه بسیار متنوع اند و در زندگی هر یک از ما بارها و بارها رخ می دهد. پس باید از پیش برای کنترل آنها آماده شویم. بهترین روش در این زمینه ایجاد صندوقی برای موارد اضطراری است. این صندوق را باید در طول زمان آرام آرام با پول پر کنید و به جز موارد ضروری به آن دست نزنید. در این صورت می توانید در مواقع ضروری، بدون آسیب به روش عادی زندگی، مسائل را برطرف سازید. در کنار این پس انداز اضطراری، تهیه بیمه های مناسب نیز در دشواری های ناگهانی مددکار شما خواهد بود.

۲. اگر ناگهان شغلم را از دست بدهم...

این مورد نیز هر لحظه در کمین است. شرایط اقتصادی، انتخاب محل کار نامناسب، درگیری با روسای شرکت یا دلایل بی شمار دیگر ممکن است باعث بیکاری ناگهانی شما شود. حال اگر از پیش برای چنین وضعیتی آماده نشده باشید، بحرانی تمام عیار در پیش خواهد بود. برای کنترل این وضعیت، صندوق اضطراری بار دیگر به یاری شما خواهد آمد.

اما از آن مهم تر، وجود بیمه شغلی مناسب است. در زمان استخدام سعی کنید از شرایط بیمه کار خود مطمئن شوید. اگر به صورت شخصی کار می کنید، امکانات بیمه خویش فرما در اختیار شما خواهد بود. در صورت تهیه بیمه مناسب، بیکاری ناگهانی شما را فلج نخواهد کرد و می توانید تا زمان استخدام در شغلی مناسب، با تکیه بر بیمه بیکاری، زندگی خود را ادامه دهید.
«اگر»های مالی را جدی بگیرید!

۳. اگر بیمار شوم...

در کنار بیمه شغلی، باید به بیمه درمانی هم اهمیت دهید. این بیمه نه تنها در مشکلات جدی سلامت، بلکه حتی در یک سرماخوردگی ساده نیز به کمک شما خواهد آمد زیرا بدون بیمه مناسب، درمان یک بیماری موقت و ساده نیز به پول زیادی برای پزشک و دارو نیاز خواهد داشت. به علاوه ممکن است نتوانید مدتی کار کنید و فشار مالی روی شما بیشتر شود. به همین دلیل، در اولین فرصت برای خرید یک بیمه سلامت مناسب اقدام کنید.

در صورتی که شرایط اجازه می دهد، از خدمات بیمه تکمیلی نیز برای اطمینان بیشتر استفاده نمایید. امروزه دولت امکان پوشش بیمه درمان همگانی را فراهم ساخته است که می توانید از آن استفاده کنید.

۴. اگر خانه ام را از دست بدهم...

برنامه ریزی برای محل سکونت نیز باید بخشی مهم از زندگی شما باشد. اگر این برنامه نباشد، ممکن است با تغییرات ناگهانی در بازار مسکن، افزایش نرخ اجاره یا مسائل دیگر، دچار دردسر شوید. سعی کنید بخشی از درآمد خود را برای رفع این مشکلات کنار بگذارید.

در صورتی که سطح درآمد شما مناسب است، برنامه ریزی برای خرید مسکن از جمله مهم ترین اولویت ها خواهد بود. وگرنه می توانید برای اجاره محل مناسب و مقابله با تغییرات ناگهانی، از پیش برنامه داشته باشید و مانع غافلگیری و ظهور بحران مالی شوید.

۵. اگر در سرمایه گذاری زیان کنم...

زیان بخشی از هر کسب و کار و سرمایه گذاری است و نمی توان به طور کامل از آن جلوگیری کرد. با وجود این یافتن راه هایی برای کاهش ریسک و کنترل زیان در دسترس قرار دارد. در این مسیر می توانید سبدی برای سرمایه خود تشکیل دهید و ضمن کاستن از ریسک سرمایه گذاری، در شرایط بحرانی اصل پول خود را حفظ کنید. اگر سرمایه شما از سطح خاصی بیشتر است، بیشتر است، بیمه های سرمایه گذاری نیز گزینه مناسبی برای کنترل زیان ها به شمار می روند. سعی کنید مطابق با شخصیت و ریسک پذیری خود حرکت کنید و هرگز پول خود را بیهوده به خطر نیندازید.
«اگر»های مالی را جدی بگیرید!

۶. اگر بچه دار شوم...

ورود کودکی تازه به خانواده باعث شادمانی است اما این خوشحالی با نیاز به برنامه ریزی و تامین مالی همراه است. فرزند شما در هر یک از مراحل زندگی به پول و یاری شما نیاز دارد و این نیاز ممکن است سالیان سال ادامه داشته باشد. او در ابتدا به غذا، نگهداری و خدمات پزشکی نیاز دارد.

پس از رسیدن به سن مدرسه هزینه های آموزشی را به شما تحمیل خواهد کرد و دانشگاه رفتن او نیز برای شما رایگان نخواهد بود. به علاوه با توجه به شرایط کشور ایران، زمانی که فرزندتان در مرحله ازدواج قرار گیرد، بخشی از هزینه های زندگی او بر عهده شما قرار خواهد گرفت. این میزان پول در طول سال ها، زندگی شما را در فشار قرار خواهد داد و اگر برای تامین آن برنامه ای نداشته باشید، بی شک دچار دردسر می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مبین

      مطلب جالب و مفیدی بود ممنون از شما

    • بدون نام

      جالب بود ودرست ولی متاسفانه امروزه بااین حقوق کارگری 1میلیون تومانی پس اندازی نمیمونه که بشه به فکر اگرهای احتمالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج