۴۲۶۶۵۷
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقاد از سفر خارجی ابتکار در شرایط اضطراری هوا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تعطیل کردن مدارس یا ایجاد محدودیت در رفت و آمد راه حل مشکل آلودگی هوای تهران نیست، نسبت به سفرهای خارجی رئیس سازمان محیط زیست در شرایط اضطراری هوای پایتخت انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به آلودگی هوای تهران و سفر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در این شرایط به مراکش، اظهار داشت: آلودگی هوای تهران موضوع بسیار حساس و مهمی است چرا که با جان مردم مرتبط است.

وی افزود: باید برای حل مشکل آلودگی هوای تهران تدبیر عاجل و اساسی صورت گیرد و تمهیداتی با فوریت در دستور کار دولت قرار گیرد تا حداقل کمترین خسارات به مردم وارد شود.

نماینده ورامین در مجلس همچنین گفت: امروز که در یازدهمین روز از آلودگی هوای تهران قرار داریم، متأسفانه خانم ابتکار همچنان در سفر مراکش حضور دارند، ظاهراً‌ منتظر هستند آلودگی هوای تهران برطرف شود و سپس به تهران بازگردند، البته شاید هوای آلوده برای او خوب نیست، به هر حال حق دارند شرایط هوای تهران واقعاً مناسب نیست.

وی یادآور شد: دولت روشی را برای حل مشکل آلودگی هوای تهران یاد گرفته که همواره در این شرایط از همان روش استفاده می‌کند، البته منظورم فقط این دولت نیست، همه دولت‌ها در این مسائل مسئول هستند، روش دولت‌ها همواره این بوده که در شرایط آلودگی هوای تهران فوراً مدارس را تعطیل می‌کنند، یا محدودیت در رفت و آمد برای مردم ایجاد می‌کنند، به محض اینکه درجه آلودگی هوای تهران افزایش می‌یابد، مدارس، کلاس‌های درس و کارخانجات تعطیل می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: این موارد راه حل رفع آلودگی هوای تهران نیست، بلکه باید راه‌حل‌های اساسی و بلندمدت برای حل این مشکل دنبال شود، باید فکر اساسی اندیشیده شود، زمانی گفتند بنزین باعث آلودگی هوای تهران می‌شود، کلی سر و صدا کردند که مجوز واردات بنزین یورو بگیرند که در نهایت هم این کار انجام شد و این بنزین در تهران توزیع شد، اما باز هم آلودگی هوای تهران تغییری نکرد.

وی ادامه داد: انتظار از دولت این است که برای حل مشکل آلودگی هوای تهران به طور جدی اقدامات اساسی صورت گیرد تا موانع آلودگی به شکل اساسی برطرف شوند.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی از کلان‌شهرهای کشورهای اروپایی داریم که حتی کارخانجات آنها داخل شهرها قرار دارند اما تعطیل نمی‌شوند، خانم ابتکار که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند، قطعاً با این موارد آشنایی دارند، فلذا نباید دنبال محدود کردن، ممنوع کردن، متوقف کردن و تعطیل کردن در کشور باشیم بلکه باید به دنبال راه‌حل‌های اساسی‌تری بگردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      جناب آقای نقوی. قرارنیست از.خانم ابتکار احطاس مسوولیتی در قبال مردم ببینیم.مگر در ط سالیان دراز گذشته کاری از ایشان دیده شد جز جهانگردی وخندیدن بریش ملت.بزار خوش باشه.خودشو آقازادشونم تو قاره شیطان بزرگ.

    • دراكولا تا به تا

      ميدونستيد پايان نامه دكترا اين خانم كپي پيست بوده؟

    • بدون نام

      واقعا برای این دولت متاسف ام،همین

    • حاجیان

      میخواستم بدونم اگه ایشون بودن مگه چیکار میتونستن بکن. شما خودتون باید فکری بحال خودتون بکنید. داستان سلطان محمود رو یه بار دیگه بخونید

    • اشراقی گلپایگانی

      با توجه به اینکه رشته تحصیلی بنده محیط زیست ویا هواشناسی نیست وهمچنین دفاع ازهیچ شخصی مدنظرنیست وبرای نظرات مختلف ازجمله نماینده محترم مصاحبه شونده احترام قائلم. ولی ازایشان سوال میکنم اگر سرکارخانم دکتر ابتکار درایران بود هوا سالم میشد. برادرعزیز بزرگوار تا دراین شهر بزرگ وکلان هنوز مینی بوسهای فیات 35 ساله وپیکانهای چندده ساله وموتورسیکلتهای کاربراتوری دودزا ترددمیکنند وبدترازاینها خودروهای نو ساخت داخل با مصرف سوخت بالا وغیراستاندارد تولید وتحویل مردم میشوند وبدترازهمه اینها فرودگاهی به نام مهراباد درمیان شهروخانه های مردم واقع شده که با وجود هواپیماهای قدیمی که مصرف سوختشان بسیاربالاست والودگی شدید هوا وصوتی تولید میکنند وتا زیر گوش تهران معادن شن وماسه که هنگام برداشت ازمعدن خاک بسیارزیادی روانه شهرتهران میکند توقع داریم هوای تهران سالم شود که این یک خیال واهی است وخانم ابتکار وارگانهای مسئول دراین رابطه هیچکاری ازدستشان برنمیاید مگر موارد مطروحه مرتفع گردد بنده تعجب میکنم نمایندگان که بیشترازبنده به مشکلات واقفند چرا گاهی سخنانی میگویند که همه میدانیم که رنگ وبوی سیاسی دارد تا راهکار اجرایی.

    • بدون نام

      آلودگی هوا در خوزستان با جان مردم مرتبط نیست ؟

    • بدون نام

      اه این ابتکار واقعا شورشا دراورده.

    • نا آشنا

      سلام
      به جای اینکه توپ را به هم پاس بدیم راهکار بفرمایید ما همگی در مقابل انسان و انسانیت مسوال هستیم
      با توجه به جمعیت تهران که بیش از حد استاندارد جمعیت دارد باید اقدامات زیر صورت گیرد تا مشکل حل شود
      اول.باید اداره جات غیر ضروری که وجودشان در تهران لارم نیست به شهرستانها منتقل شود
      دوم. باید در هیچ یک از مراگز دولتی استفاده از وسایل نقلیه بیش از پنج سال عمر ممنوع شود که این مراکز از مراکز کلیدی گرفته تا تاکسی سطح شهر
      سوم در پاییتخت نباید هیچ ماشین نو که در تولید آن دقت نشده و الوده کننده است شماره گذاری شود
      چهارم در همه کارخانه های سطح تهران باید از سیستم تصویه هوا استفاده شود و هر مرکزی که پیروی نکرد بدون تعارف تعطیل شود
      پنجم برای شهر تهران حتما وسایل نقلیه گاز سوز استفاده شود و هر شرکت دولتی و نیم دولتی که از ماشین غیر گازسوز استفاده می کند راهنمایی و رانندگی وسیله مورد نظر را راهی پارکینک کند
      ششم .هیچ شخصی در تهران حق داشتن ماشین با سوخت بنزین تنها را ندارد .
      هفتم.وسایل نقلیه بالای ده سال در تهران ورود ممنوع شوند
      هشتم.در یک طرح جامه هر وسیله نقلیه که عمر طولانی دارد حتی ورود آن از شهرستانها به داخل تهران جلو گیری شود و بسیاری از موارد دیگر که می توان در تهران واقعا آنها را اجرا کرد و شهر را از الودگی نجات داد

    • رحمت

      داستان .آلودگیها.ومحیط زیست.وریس آن قصه گربه و موش است.میگویند.روزی موشها برای خلاصی از دست گربه بد جنس نشستی ترتیب دادن تا راهکار خلاثی از اورا بشور بگذارن.هرکسی چیزی گفت وقبول نشد تا اینکه. بزرگ موشها برخواست وگفت:یافتم.همه ساکت شدنو بزرگ موشها گفت تنها راهش اینه که زنگوله ای بگردن گربه اندازیم تا با کمترین حرکتش فرار کنیم.همه با دست زدنو هورا راهکار رییس را پذیرفتن اما.اما:دراین لحظه یه بچه موش دست بلند کردو گفت. آقا اجازه. رییس گفت بگو .بچه موش گفت.فرمایشتان عالی بود اما. اونی که باید زنگوله رو بگردن گربه بیاندازه کییه؟.. حالا حکایت ما و محیط زیسته که همه راهکارهای کاربران گرانقدر درست .اما با بی کفایتی رییس فعلی.اونی که باید این مسوولیتو انجام بده کییه.

    • بدون نام

      استاد شما که چند دوره نماینده مردم تشریف داری چه راه کاری اندیشید

    • بدون نام

      احسن به رحمت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج