۴۲۶۸۳۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بازگشت زائران کربلا به وطن شتاب گرفت

شکوهی است اربعین حسینی؛ آیینی که رقم طلبیده شدگان آن دستکم ۲۷ میلیون زائر براورد شده است؛ زائران که می دانند ظرفیت مجموعه مسیر و لوازم امکانات آن به هیج وجه گنجایش جمعیت زائران را ندارد؛ تقویم زمانی خود را متناسب با مجال برای زیارت همگان تنظیم کرده اند.

خبرگزاری ایرنا: شکوهی است اربعین حسینی؛ آیینی که رقم طلبیده شدگان آن دستکم ۲۷ میلیون زائر براورد شده است؛ زائران که می دانند ظرفیت مجموعه مسیر و لوازم امکانات آن به هیج وجه گنجایش جمعیت زائران را ندارد؛ تقویم زمانی خود را متناسب با مجال برای زیارت همگان تنظیم کرده اند.

براین مبنا درآستانه روز اربعین درحالیکه جریان مستمر ورود زائر به عراق همچنان ادامه دارد بسیاری از زائرانی که در روزهای قبل به کربلای معلی مشرف شده بودند با چشمی گریان آهنگ بازگشت کرده اند.

به گزارش خبرنگاران اعزامی ایرنا به عراق، روند بازگشت زائران که از عصر روز جمعه بیشتر شده بود روز شنبه افزایش چشمگیری به خود گرفته است، جاده و موکب های ایرانی و عراقی مسیر نجف به کوت وکوت به زرباطیه مملو از زائران در حال بازگشت به وطن است.

مسیر نجف - کوت - زرباطیه - مرز مهران همچنان وحتی کمی بیشتر از موقع ورود به مسیر انتخابی زائران برای بازگشت مبدل شده است.
زائرانی که از اقصی نقاط کشور سختی راه را به جان خریده و با پای پیاده به پابوس مراد خود نایل شده اند اکنون در حال بازگشت به کشور و شهرهای خود هستند.

بسیاری از زائران چه در مسیر رفت و چه برگشت در جریان تردد در مسیر کربلا- نجف - کوت- مهران و یا بالعکس در موکب شهرداری تهران پذیرایی و با اتوبوس های شهرداری عازم مقصد می شوند که استقرار یک تیم از خبرنگاران اعزامی ایرنا در این ایستگاه؛ موقعیت مناسبی برای مشاهده؛ بررسی و ارزیابی روند تردد و مقایسه و تحلیل نسبت ورود و خروج زائران را فراهم کرده است.

براساس این نوع تحقیق شبه پانلی به نظر می رسد که برخلاف هفته گذشته که از ابتدا تا انتهای آن موج افرادی که وارد عراق می شدند به شکل تصاعدی افزایش می یافت در طرف مقابل مسیر شمار افراد در حال بازگشت نازل بود از روز شنبه یک نوع برابری نسبی - دستکم دراین مسیر - در شمار زائران در حال آمد و شد بوجود آمده است.

به نظر می رسد توضیح و علت انتخاب زمان کنونی برای بازگشت در بین همه آنها تقریبا یکسان است در توجیه علت انتخاب این زمان برای بازگشت شماری از زائران به خبرنگار ایرنا گفتند: ازدحام میلیونی جمعیت در کربلای معلی؛ مشکل تامین اقامتگاه ؛دسترسی به امکانات ضروری و دغدغه تامین خودرو باعث انتخاب زمان کنونی که قبل از روز اربعین است برای بازگشت به وطن است.

مادر خانواده ای چند نفره اهل روستایی در ملایر که یک بچه شیرخوار همراه دارد درحین بازگشت در موکب شهرداری تهران مستقر در شهر کوت در 70 کیلومتری مرز زرباطیه به خبرنگار ایرنا از اقامه آیین پیاده روی اربعین می گوید و با مباهات تمام اظهار می دارد که در پیاده روی نجف تا کربلا کودکش را در بغل گرفته و ادامه مسیر داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه شمار زائران کربلا هر لحظه بیشتر و بیشتر می شد نگران ازدحام بیش از حد جمعیت در هنگام بازگشت بوده و براین اساس نصمیم گرفتند به سفر زیارتی پنج روزه خود پایان دهند.

رئیس ستاد حمل و نقل اربعین حسینی نیز دراین خصوص به خبرنگاران اعزامی به عراق گفت: روند بازگشت و عزیمت زائران بسوی وطن از دیروز ( جمعه) آهنگ تندتری به خود گرفته است.
پیمان سنندجی اظهار کرد که برنامه ریزی برای بازگشت زائران به مرز مهران با بکارگیری حدود یک هزار دستگاه خودرو انجام شده است.

وی بیان کرد: ستاد حمل و نقل کار انتقال زائران در مسیر بازگشت به وطن را تا پایان این هفته ادامه می دهد تا زائران با آرامش به مرز مهران منتقل و از آنجا به شهرهای خود بازگردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج