۴۲۶۹۲۹
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

حضور میلیونی تهرانی ها در راهپیمایی بزرگ اربعین

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: بیش از یک میلیون نفر در راهپیمایی بزرگ اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم شرکت کردند.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: بیش از یک میلیون نفر در راهپیمایی بزرگ اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم شرکت کردند.

محمود صلاحی در خصوص راهپیمایی بزرگ اربعین از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: از ساعت ۶:۳۰ صبح جمعیت از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به راه افتاد که جمعیتی خارج از تصور ما در این راهپیمایی شرکت کردند. در حال حاضر جمعیت به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) رسیده اما هنوز عزاداران حسینی از میدان امام حسین (ع) و خیابان فدائیان اسلام در حال حرکت به سمت حرم حسنی (ع) هستند و زنجیره ۱۵ کیلومتری از عزاداران حسینی تشکیل شده است؛ این در حالی است که دمای هوا نسبت به روز گذشته ۱۵ درجه کاهش داشته و باران رحمت الهی نیز در حال باریدن است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: پیر و جوان از این راهپیمایی استقبال کرده‌اند اما حضور جوانان و نوجوانان بسیار چشمگیر است و حتی زنان همراه با کودکانشان در این مسیر در حال حرکت هستند. در طول مسیر مداحان اهل‌بیت (ع) در حال مداحی هستند.

صلاحی با بیان اینکه ۲۰۰ ایستگاه صلواتی در طول مسیر به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند، گفت: مردم نیز هر کمکی در توانشان باشد، ارائه می‌دهند؛ از واکس زدن کفش زوار تا ارائه نذورات مختلف. اما امسال استقبال بیش از تصور ما بود و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از یک میلیون نفر در این راهپیمایی شرکت کرده باشند.

به گفته وی، پنج سال است که راهپیمایی بزرگ روز اربعین از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود که سه سال آن استقبال بالایی از این مراسم شده اما امسال با وجود شرایط جوی، استقبال بیش از پیش‌بینی‌ها بود.

به گزارش مهر، پنج سال است که همزمان با برگزاری راهپیمایی عظیم در کربلای معلی، مراسم پیاده‌روی اربعین در شهر تهران برگزار می‌شود و جاماندگان از زیارت کربلا، در این مراسم شرکت می‌کنند؛ این مسیر به طول تقریبی ۱۵ کیلومتر است و عزاداران حسینی از خیابان ۱۷ شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، سه‌راه ورامین و میدان شهرری می‌گذرند تا هنگام نماز و عصر به حرم حضرت عبدالعظیم برسند.

همچنین ۲۰۰ هزار نسخه از متن زیارت اربعین در اختیار عزاداران حسینی قرار گرفته و با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت مترو و اتوبوسرانی، مسیر برگشت مترو از شهرری رایگان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بوبو

      کاش این جمعیت میلیونی این یک روز را برای کاهش فقر ودستگیری از مستمندان کشورشان تلاش میکردند.....

    • سعید

      تو که ابنقدر سوختی دستتو بکن توجیبت بعد حرفف بزن

    • میترا

      تو خودت دست چند تاشونو گرفتی؟خیالت بابت کمک اونا راحت باشه کسی که دست به جیبه همه جا دست به جیبه .فکری برای امثال خودت که این قدر مسخره فکر میکنن بکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج