۴۲۶۹۶۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

افت ریالی تجارت ایران و چی

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به تشریح آخرین وضعیت مبادلات تجاری ایران و چین پرداخت و از ادامه روند کاهشی مبادلات تجاری ایران و چین به لحاظ ارزشی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به تشریح آخرین وضعیت مبادلات تجاری ایران و چین پرداخت و از ادامه روند کاهشی مبادلات تجاری ایران و چین به لحاظ ارزشی خبر داد.

مجیدرضا حریری اظهار کرد: وضعیت و روند مبادلات تجاری ایران و چین خیلی تغییر نکرده اما از نظر ارزشی روند کاهشی داشته است.

وی ادامه داد: ایران در سال ۲۰۱۴ بیش از ۵۰ میلیارد دلار با چین مبادلات تجاری داشته است و پس از آن روند کاهشی مبادلات با چین آغاز شد. در سال ۲۰۱۵ این رقم به حدود ۳۵ میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود که با ادامه این حرکت کاهشی تا پایان سال ۲۰۱۶ این عدد به ۳۱ میلیارد دلار برسد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به دلایل کاهش روابط تجاری ایران چین در سال‌های اخیر گفت: این کاهش ارزش مبادلات تجاری با چین در دو - سه سال اخیر صرفا به دلیل کاهش ارزش قیمت نفت، پتروشیمی، میعانات گازی و سایر مواد اولیه خام مثل سنگ آهن، مواد کانی خامی بوده که به چین صادر می‌کرده‌ایم. به طور کلی روند افت مبادلات ایران با چین بسیار متوازن با روند کلی افت صادرات و وارداتمان است.

حریری همچنین درباره آخرین سفر هیات‌های تجاری دو کشور برای قراردادها و مذاکرات جدید عنوان کرد: تقریبا هر ماه یک هیات رسمی تجاری از ایران به چین فرستاده می‌شود و به تازگی مذاکراتی برای همکاری در زمینه‌های مسکن، راه و حمل و نقل صورت گرفته است و با شرکت‌های حمل و نقل چین ملاقات‌ها و پیگیری‌هایی برای آغاز پروژه راه آهن پرسرعت تهران - مشهد که در سفر سال گذشته رئیس جمهور چین به ایران قرارداد آن امضا شد صورت گرفته تا مقدمات اجرای آن فراهم شود.

وی تصریح کرد: به طور کلی مبادلات تجاری ایران با چین به لحاظ ارزش تغییر فاحشی داشته، چراکه بخش عمده صادرات ایران به چین را نفت تشکیل می‌دهد و کاهش قیمت نفت در این کاهش تاثیرگذار بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج