۴۲۶۹۷۶
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

بارش برف و باران در ایران نصف شد

وزارت نیرو، اعلام کرد: میزان بارش‌های کشور نسبت به میانگین درازمدت، ۵۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۸۲ درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری مهر: وزارت نیرو، اعلام کرد: میزان بارش‌های کشور نسبت به میانگین درازمدت، ۵۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۸۲ درصد کاهش داشته است.
وزارت نیرو با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت بارش‌ها در کشور، اعلام کرد: ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا ۲۹ آبان سال آبی ۹۶-۹۵ حدود ۱۲ میلی‌متر بوده است. این در حالی است که حجم بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته، ۶۶ میلی‌متر و در متوسط درازمدت ۲۸ میلی‌متر ثبت شده است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین درازمدت ۵۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۸۲ درصد کاهش داشته است. همچنین حجم بارش اول مهر تا پایان ۲۹ آبان، معادل ۱۹ میلیارد و ۷۷۶ میلیون مترمکعب است.

از میان حوضه‌های آبریز اصلی و ششگانه کشور، حوضه آبریز دریای خزر با ۷۹ میلی‌متر بارش، بیشترین و حوضه آبریز مرزی شرق با صفر میلی‌متر بارش، کمترین میزان بارش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

حداکثر بارندگی در ایستگاه رامسر (ترکرود- آخوند) واقع در استان مازندران با ۴۴۴ میلی‌متر و حداقل بارندگی در ایستگاه بنرک واقع در استان خراسان‌جنوبی با ۰.۵ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

از سوی دیگر ایستگاه‌های قوچان و چناران واقع در استان خراسان‌رضوی، اهواز واقع در استان خوزستان، آباده‌تشک واقع در استان فارس و خونیک‌علیا واقع در خراسان‌جنوبی، در مدت مذکور هیچ‌گونه بارشی را دریافت نکرده و میزان بارندگی برای آن‌ها عدد صفر گزارش شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به برکت اختلاس ها و حرام خواريهاست

    • بدون نام

      اونم به سرتون زیادیه

    • بدون نام

      برای چی بارون بیاد.

    • بی نام

      ای وا ،دیدیددرکشورهای اروپایی وآمریکاچراراه دورمیریدهمون روسیه جناب برادرگرامی پوتین درکشورش برف زیادمیاد نکنه بخاطرایمان قویشونه یعنی ایمان ماکم شده کشورماکه دزدی ،زدوبند،دروغ،زورگفتن به مردم ضعیف ،پولشویی ،اختلاس و.....درش انجام نمیشه مقصرآمریکااین دشمن شماره یکه که برف کمترمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج