جاباما
۴۲۷۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

انجماد پس از مرگ چیست؟

سرمازیستی فرایندی است که در آن تمام سلول‌های زنده، بافت‌ها، اندام‌ها و یا کل بدن برای جلوگیری از فروپاشی در دمای بسیار پایین محافظت می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: سرمازیستی فرایندی است که در آن تمام سلول‌های زنده، بافت‌ها، اندام‌ها و یا کل بدن برای جلوگیری از فروپاشی در دمای بسیار پایین محافظت می‌شوند.

به گزارش سی‌ان‌ان، ایده انجام این کار این است که مردگان را برای مدت نامحدود و تا زمانی که علم و فناوری‌های موجود بتواند آنها را دوباره زنده کند، نگهداری کنیم.

با این روش شاید بتوان افراد را پس از مرگ نیز دوباره به زندگی بازگرداند و حتی بیماری‌هایی که سبب مرگ آنها شده را درمان کرد. اما در حال حاضر چنین فناوری وجود ندارد.
انجماد پس از مرگ چیست؟

بر اساس گزارش موسسه سرمازیستی، یک سازمان آمریکایی که روش‌ سرمازیستی را اجرا می‌کند، هدف اساسی این روش دادن شانس دوباره برای زندگی به افراد و گسترش طول عمر آنها است.

اما دانشمندانی که از این روش در مقیاس های کوچک تر برای مقاصد پژوهشی استفاده می‌کنند درباره استفاده از آن برای نگهداری انسانها پس از مرگ تردید دارند.

این فرآیند شامل سه مرحله کلیدی آن هم در زمانی است که مرگ فرد به طور رسمی و قانونی اثبات شده باشد.
انجماد پس از مرگ چیست؟

در مرحله نخست، بدن فرد مرده بلافاصله در حمام یخ قرار داده می‌شود. در همان زمان، از ماسک تهویه برای ادامه ارائه اکسیژن به اندام‌های بدن به خصوص مغز استفاده شده و از هپارین ضد انعقاد و CPR خودکار برای حفظ جریان خون استفاده می شود.

در همین حین درجه حرارت بدن برای اطمینان از کاهش تدریجی مورد نظارت قرار می‌گیرد.
انجماد پس از مرگ چیست؟

در مرحله بعد، بدن منجمد می‌شود به این معنی که سلول‌ها و اندام‌های آن برای تغییر در دمای فوق العاده کم آماده می‌شوند.

این مرحله شامل جایگزین کردن مایعات بدن با عوامل ضد سرمازیستی است که در بدن تزریق شده و به عنوان ضد یخ عمل می‌کند و بدن را از آسیب‌های یخ زدگی محافظت می‌کند.

حالا که بدن برای دمای فوق‌العاده پایین و سرد آماده شده، روند سرمایشی کنترل شده آغاز می‌شود. این آخرین مرحله قبل از ذخیره سازی طولانی مدت بوده که شامل خنک کردن تدریجی بدن است.

پس از آن بدن در داخل یک کیسه عایق حفاظتی و بعد در داخل یک جعبه خنک کننده که در آن نیتروژن مایع در میزان ثابت وجود دارد قرار می‌گیرد.

این روند به آرامی و در طی چند روز اتفاق می‌افتد تا زمانی که بدن به دمای منهای ۲۰۰ درجه سانتیگراد برسد.

قبل یا بعد از مرحله دوم، بدن برای تکمیل این روند به نزدیک ترین مرکز ذخیره سازی انتقال داده می‌شود.. هنگامی که بدن برای ذخیره سازی آماده شد، داخل یک کپسول نیتروژن مایع قرار می‌گیرد.

این کپسول‌ها نیروی خود را از برق تامین نمی‌کنند بنابراین هیچگاه با مشکل قطع برق مواجه نخواهند شد.

روش دیگری که محققان از آن استفاده می‌کنند neuropreservation نام دارد که در آن تنها سر فرد فوت شده منجمد و نگهداری می‌شود تا در آینده دوباره بتوان به آن جان تازه بخشید.

محققان پیشتر از این روش برای نگهداری تد ویلیامز بازیکن بیس بال که در سال ۲۰۰۲ درگذشت استفاده کردند و سر وی را به امید روزی که بتوان آن را مجددا احیا کرد منجمد کردند.

در نهایت بازگردانی مردگان به زندگی و دادن جان دوباره به آنها هنوز هم جنبه داستان‌های تخیلی و غیر واقعی را داشته و برخی هنوز هم با این فرضیه به شدت مخالفت می‌کنند و آن را خلاف اساس خلقت و آفرینش می‌دانند.

شاید برای اثبات این فرضیه سالها زمان نیاز باشد و در این سالها باید به تماشای پیشرفت روز افزون علم وفناوری نشست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روش دوم دیگه خیلی تخیلیه

    • امینی

      مطمئناً یه جای کار خواهد لنگید اونم برگردوندن روح با تشکر از اخبار های خوبتان موفق باشید یا علی مدد

    • بدون نام

      بحق چیزای ندیده نشنیده

    • بدون نام

      انسان متشکل ازجسم،جان،روح است.حیوانات فقط صاحب روح نیستندچراکه وگرنه محشورشدن برای حیوانات نیز صادق بود.انچه ازقران وروایات اسلامی ویا حتی کتابهای آسمانی سایر ادیان نتیجه میشود جدا شدن روح وجان ازبدن انسان دراختیارانسان نیست اصلا قابل رویت نیستندکه بتوان صیدویادستگیرویا تحتالحفظ نگهداری وبه بدن تزریق کرداصلاوقتی روح یک شخص ازبدن مفارقت کرد درکائنات معلق میشود شما چطور میخواهید بفهمید مثلا روح شخصxکجاست تابرگردانید.انسان توانایی زیادی خواهد یافت‌ ازطریق سلولهای بنیادی موجودی مثل حیوانات رابسازد نه اینکه خلق ،خلق موجودفقط درید ذات اقدس الهی است .چون انسان نمی تواند آفرینش روح داشته باشد.افرینش روح وجان یعنی تصاحب جایگاه خدا توسط انسان واین البته محال است.

    • بدون نام

      اشهد ان لااله الا الله له ملک له الحمد یحیی ویمیت ویمیت ویحیی وهو حی لایموت بیده الخیر وهو علی کل شی ء قدیر صدق الله العلی العظیم

    • بدون نام

      اینقدر دنیا براشون مهمه که به چه مهملاتی روی میارن برای بقا وزنده موندن غافل از اینکه خدا زنده میکند ومی میراند ای بدبختای دنیا زده چقدر دنیا رو دوست دارید که حاضرید روحتون سالیان سال در عذاب باشه وبه اغوش قبر نروید تا مثلا چهار روز بیشتر توی این فاضلاب دنیا زندگی کنید ای دنیای دنی

    • بدون نام

      بیشتر زنده باشیم تا چه کنیم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج