جاباما
۴۲۷۰۶۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فغانی: به همه اهدافم برسم خداحافظی می کنم

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت: همه جای دنیا مردم از فوتبال لذت می‌برند اما ما در کشورمان رسالت فوتبال را فراموش کرده‌ایم.

خبرگزاری فارس: علیرضا فغانی در خصوص تقدیر از او و کمک‌هایش به عنوان بهترین تیم داوری آسیا که در مالزی انجام شد، گفت: خیلی خوشحالم که این اتفاق رخ داد و در جمع داوران از ما تقدیر صورت گرفت. در زمان افتتاحیه کلاس‌های داوری از تیم داوری ما و تیم داوری زنان که مسابقات زیر ۱۷ سال زنان جهان را قضاوت کرده بودند، تقدیر شد.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر احتمال وجود دارد که تیم داوری ایران که کاندیدای بهترین تیم داوری جهان شده به این عنوان برسد، ادامه داد: تمام داورانی که انتخاب شده‌اند از بهترین‌ها هستند اما با توجه به اینکه در دوره قبل روشن ایرماتوف به این عنوان دست پیدا کرده به همین دلیل به احتمال زیاد فکر می‌کنم جایزه را به داور قاره دیگری بدهند چون قاره آسیا دوره قبل انتخاب شده است.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در مورد اینکه اگر بخواهد به تیم داوری ایرانی که نامزد کسب بهترین تیم داوری دنیا هستند در مقایسه با سایر رقبا نمره بدهد چه نمره‌ای به خودش و کمک‌هایش می‌دهد، تصریح کرد: همه داورانی که برای این عنوان انتخاب شده‌اند از داوران خوب و متواضعی هستند که عملکرد خوبی هم از خودشان ارائه داده‌اند. همه کاندیداها شانس یکسانی برای این انتخاب دارند اما به هر حال شانس ما بیشتر بود که توانستیم فینال المپیک ۲۰۱۶ را سوت بزنیم.


فغانی در مورد اینکه داوری ایران در سطح بین‌الملل مورد تقدیر قرار می‌گیرد اما در کشور خودمان این‌طور نیست و در جدیدترین حاشیه برای داوران بحث احمد صالحی و صحبت‌هایی که او در زمان زدن ضربات پنالتی با مهدی رحمتی مطرح کرده به وجود آمده است، اظهار داشت: متأسفانه ما رسالت فوتبال را در کشورمان فراموش کرده‌ایم همه جای دنیا مردم از فوتبال لذت می‌برند و برای تفریح پیگیر این ورزش هستند اما در ایران این‌طور نیست. حالا بماند که برای یکسری افراد خاص این رشته ورزشی پول‌ساز است اما باید یاد بگیریم که به جای این کارها از فوتبال لذت ببریم. نباید به دنبال مسائل دیگر باشیم و این حرف‌ها را مطرح کنیم. بحث لب‌خوانی و مواردی دیگر درست نیست و حتی در شرع و عرف ما هم این کارها پسندیده نیست و نباید گناه کسی را بی‌جهت بشوییم. وقتی خود زننده ضربه پنالتی مصاحبه کرده و این مسائل را تکذیب کرده دیگر حرف زدن درباره آن اشتباه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه داوران ایرانی عملکرد خوبی دارند. همانطور که باشگاه‌ها جوان‌گرایی می‌کنند و بازیکنان جوان برای با تجربه شدن نیاز به زمان دارند باید مربیان، بازیکنان و تماشاگران هم صبر و حوصله‌شان را بیشتر کنند و به داوران جوان فرصت بدهند تا آنها بیشتر از قبل بتوانند توانایی‌شان را نشان دهند و در نهایت جای خود را در میان داوران تثبیت کنند و جایگزین داوران بزرگی باشند که از دنیای داوری خداحافظی می‌کنند. همه کسانی که فوتبال می‌بینند می‌دانند که اشتباهات داوری در همه جای دنیا وجود دارد اما به خاطر اشتباه داور را تخطئه نمی‌کنند.

فغانی در پاسخ به این سؤال که خداحافظی او از دنیای داوری پس از جام جهانی ۲۰۱۸ صحت دارد یا خیر، گفت: اگر به اهداف و خواسته‌هایی که در ذهنم داشته‌ام برسم و به هرچه در داوری می‌خواستم دست پیدا کنم جایم را به جوان‌ها می‌دهم تا آنها وارد این کارزار شوند و سعی می‌کنم تجربیاتم را در اختیار آنها قرار دهم. البته این مسئله منوط به این است که به اهدافم در دنیای داوری برسم و دیگر انگیزه‌ای برای قضاوت کردن نداشته باشم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج