جاباما
۴۲۷۱۵۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آمریکایی ها طلب کار شدند

رئیس اسبق سیا می‌گوید ترامپ نباید مانند اوباما در برابر ایران عقب‌نشینی کند و اگر این موضع ترامپ، باعث رنجش تهران شد و ایرانیان خواستند توافق هسته‌ای را بر هم بزنند، «مشکلی نیست».

خبرگزاری فارس: آمریکایی‌ها چند ماه پس از برجام مجبور شدند اعتراف کنند که تحریم‌های غیرهسته‌ای آنها مانع از اجرایی شدن تلاش ۱+۵ برای رفع تحریم‌های هسته‌ای ایران شده ولی حالا رئیس سابق سیا، توپ را در زمین ایران انداخته و تمایل به منسوخ کردن برجام را از سوی ایرانیان دانسته است.

«مایکل هیدن» که در کنار بسیاری مسئولیت‌های مهم دیگر، از سال 2006 تا 2009 رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بوده است، امروز در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، در خصوص برجام و انچه ترامپ باید در خصوص این توافق انجام بدهد، سخن گفت.

هیدن ابتدا به رویکرد کلی دولت اوباما در برابر ایران پرداخت و گفت که دولت فعلی در همه زمینه ها، رویکردی تهاجمی و رو به جلو در برابر ایران نداشته است.

ماکیل هیدن افزود: «سیاست خارجی ایالات متحده در دولت بعدی، باید مبتنی بر عقب راندن ایران در عراق، سوریه و کشورهای حاشیه خلیج (فارس) باشد.»

این چهره امنیتی-اطلاعاتی در ادامه به برجام هم اشاره کرد و گفت که در روزهای دولت ترامپ و شروع فشارها علیه ایران «اگر ایرانیان بخواهند از توافق کنار بروند، مشکلی نیست.»

نظام جمهوری اسلامی هم البته باز شدن همه گره‌ها و حل همه مشکلات را در گروی برجام نمی‌داند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیداری که اواخر خرداد ماه سال جاری با سران سه قوه داشتند، موضع شفاف نظام را در این خصوص اعلام کردند و گفتند « ... اما اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد.»

ایران پس از شروع اجرای مفاد برجام در 26 دی ماه سال گذشته، بارها از بدعهدی 1+5 و بخصوص آمریکا در اجرای تعهدات خود ابراز نارضایتی کرد.

حتی در اولین روزهای سال، کار به جایی کشید که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب شخصاً از باز نشدن راه برای تراکنش‌های مالی بین‌المللی ایرانیان، ابراز ناخرسندی فرمودند.

دولت آمریکا که اوایل همراه با دیگر طرف‌های حاضر در سر میز مذاکرات برجام، این بحث را قبول نداشت، کم‌کم مجبور شد با واقعیت کنار بیاید و حتی در یک مورد «جان کری» وزیر خارجه آمریکا برای کاستن از نگرانی موسسات بانکی بین‌المللی راهی لندن شد.

آنطور که خبرنگار آسوشیتدپرس گزارش داد، روسای غول‌های بانکی دنیا در این نشست از کری خواسته بودند به عنوان یک مقام مسئول آمریکایی، چند خط بنویسد و امضا کند که این موسسات به خاطر تعامل بانکی با ایران، مشمول تحریم‌های غیرهسته‌ای اعمال شده از سوی آمریکا نمی‌شوند.

آقای وزیر البته قبول نکرده چنین لطفی به روح برجام کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج