۴۲۷۱۹۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

کویت از آمریکا گاز می خرد

دولت کویت به دلیل کمبود منابع گازی و نبود تاسیسات لازم برای تهیه گاز مایحتاج مورد نیاز خود، خرید گاز از ایالات متحده آمریکا را در دستور کار خود قرار داده است.

خبرگزاری ایرنا: دولت کویت به دلیل کمبود منابع گازی و نبود تاسیسات لازم برای تهیه گاز مایحتاج مورد نیاز خود، خرید گاز از ایالات متحده آمریکا را در دستور کار خود قرار داده است.

دولت آمریکا در حال حاضر صادرات فرآورده های انرژی خود به تعدادی از کشورهای خاورمیانه را افزایش داده و کویت به دلیل مذاکره نکردن با تهران تحت فشارهای عربستان سعودی و همچنین پایین بودن سطح همکاری ها با طرف عراقی، واردات محموله های گاز از ایالات متحده را آغاز کرده است.

به نوشته نشریه الرای، کمپانی 'چینری انرژی ' که مقر آن در ایالت لویزیانای آمریکا قرار دارد، نسبت به صادرات محموله های گاز به کویت اقدام کرده تا کویت که یکی از اعضای برجسته سازمان اوپک تلقی می شود، یک وارد کننده لقب گیرد.

روزنامه الرای کویت در این زمینه نوشت : تبدیل شدن کویت به یک وارد کننده گاز از آمریکا یک امر تعجب برانگیز است چرا که کشورهای همسایه این کشور از جمله ایران و قطر، ۴۰ درصد منابع گازی جهان را در اختیار دارند، اما به دلایل سیاسی وارد کردن گاز از این دو کشور امکان پذیر نیست.

شرکت ملی نفت کویت همچنین برای اجرای پروژه های گازی ،مناقصه های جدیدی را آغاز خواهد کرد و به دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، دولت این کشور بر حفظ سهم خود در بازار نفت و گاز تاکید دارد.

کویت پیش از این تولید گاز مستقل از نفت را از دو میدان در شمال این کشور از ماه آخر ۲۰۰۷ آغاز کرده بود. تولید اولیه از این میادین معادل ۱۷۵ میلیون متر مکعب در روز بود که به مرور زمان افرایش یافت.

تولید گاز کویت در سال گذشته میلادی نسبت به سال ٢٠١٤ میلادی ، ۱۲.۵ درصد رشد داشته است، به طوری که میزان آن از ۱۵ میلیارد و ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب در سال ٢٠١٤ به ۱۶ میلیارد و ۹۰۹ میلیون متر مکعب در سال ٢٠١٥ رسیده است.

مصرف گاز نیز در این کشور اوپکی ۰.۹ درصد رشد داشته و میزان آن از ۱۸ میلیارد و ۴۹۰ میلیون متر مکعب در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۱۸ میلیارد و ۶۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب در سال ۲۰۱۵ میلادی رسیده است. طبق این گزارش٬ کشورهای روسیه، ایران و قطر به ترتیب دارنده بیشترین ذخایر گازی در جهان هستند.

شرکت دولتی نفت کویت همچنین قراردادهایی برای واردات سالانه ۲.۵ میلیون تن گاز طبیعی مایع (ال ان جی) با سه شرکت خارجی امضاء کرده است تا نیاز سالانه خود را تا سال ۲۰۲۰ تامین کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تهرانی

      کشور کویت واقعا یک کشور زیبا و قانون مند و اجتماعی هست.
      مردم انجا واقعا راحت اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج