۴۲۷۱۹۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

روزی که کانتونا ۹ ماه از میادین محروم شد

مهاجم منچستریونایتد با ضربه ای که به تماشاگر کریستال پالاس زد، ۹ ماه از همراهی تیمش محروم شد.

خبرگزاری ایسنا: اریک کانتونا، اریک قرمز، کانتونای دیوانه و پادشاه اریک.... لقب‌هایی هستند که هواداران منچستریونایتد به مهاجم باهوش فرانسوی خود می دادند. او بازیکنی قوی و تقریبا با فیزیک بازیکنان راگبی بود. کانتونا در فوتبال بازیکن بزرگی محسوب می شد اما گاهی اوقات برخی از رفتارهایش، روزنامه های زرد را پر می کرد.

کانتونا از لیدزیونایتد به منچستر یونایتد پیوست. پیش از لیدز در فرانسه بازی می کرد. در کشورش با اخراج های متعدد، اعتراض به سرمربی یا داور و درگیری در زمین مسابقه، با محرومیت‌هایی رو به رو شده بود. در تیم فوتبال اوسر به مارتینی، هم تیمی اش چند مشت زده بود. در مارسی به خاطر انداختن پیراهنش بر زمین یک ماه محروم شد. او همچنین توپ را به سمت تماشاگران شوت کرد. کانتونا به خاطر تعویض در یک بازی دوستانه چنین رفتاری را از خود نشان داد. همچنین در برنامه تلویزیونی به هنری میشل (سرمربی اش) توهین کرد. اما هیچ کدام از این ها همچون اتفاقی که در ورزشگاه کریستال پالاس افتاد، سر و صدا به پا نکرد.

روزی که کانتونا 9 ماه از میادین محروم شد

کانتونا در این دیدار پس از این که چند بار با خطاهای شدید بازیکنان حریف رو به رو شد، به ریچار شاو حمله کرد و داور نیز سریع او را اخراج کرد. مهاجم فرانسوی متوجه شد که نمی‌تواند کاری انجام بدهد. کانتونا در حال ترک کردن زمین بود اما تماشاگران او را هو می کردند. زمانی که به کنار زمین نزدیک شد تا وارد تونل شود، هواداری خود را تا نزدیکی زمین رساند و کلماتی بر زبان آورد که باعث عصبانیت کانتونا شد. واکنش مهاجم یونایتد به این حرکت خیلی تند بود. او پرید و یک ضربه با پا به قفسه سینه این هوادار زد و در حالی که نیروهای امنیتی از هوادار زبان دراز حفاظت می کردند، پلیس کانتونا را دستیگر کرد و با خود برد. کانتونا پس از این اتفاق، برابر رسانه ها قرار گرفت و تنها یک جمله گفت. «زمانی که مرغ‌های نوروزی به دنبال کشتی های ماهیگیری هستند، به این خاطر است که می دانند می توانند از آن ماهی ساردین به دست آورند.» را گفت و آن جا را ترک کرد.

روز بعد رسانه های انگلیسی نسبت به این اتفاق بی تفاوت نماندند و نوشتند: «نابغه ای با درک و فهم انسان های غارنشین.» «مراقب باشید سگ خطرناکی است.» «تا ابد باید محروم شود.» «باید او را سوار هواپیما کنند و به فرانسه برگردانند.» «کانتونا، شرم آور آیا این اتفاق پایان بازیگری بازیکن دیوانه است؟»

منچستریونایتد پیش از این که کمیته انضباطی رای صادر کند، ۹ ماه بازیکن خود را محروم کرد. کانتونا تا ماه اکتبر به میادین بازنگشت. یونایتد برای اینکه جای او پر شود با اندی کول قرار داد امضا کرد. کول در هفته آخر لیگ برتر دو فرصت مسلم گلزنی را از دست داد و این موضوع باعث شد جام قهرمانی به بلکبرن برسد. بلکبرن تنها با یک امتیاز بیشتر به این عنوان رسید.

رفتارهای نامناسب کانتونا برایش دردسر ساز شد و او تنها توانست با پیراهن تیم ملی کشورش در یک جام معتبر بازی کند که آن یورو 92 سوئد بود. کانتونا اما با توجه به محبوبیتی که داشت پس از پایان دوران فوتبالی اش به سینما راه یافت و اغلب در نقش های منفی یا خشن بازی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج