۴۲۷۲۹۴
۵۲ نظر
۵۰۰۸
۵۲ نظر
۵۰۰۸
پ

زن دستفروش فومنی: شخصيتم با سيلی ضربه خورد

انتشار کلیپ چند ثانیه‌ای از سیلی به زنی دستفروش به دست مامور سد معبر شهرداری فومن در چند روز گذشته با واکنش گسترده‌ای همراه بوده است.

روزنامه اعتماد: انتشار کلیپ چند ثانیه‌ای از سیلی به زنی دستفروش به دست مامور سد معبر شهرداری فومن در چند روز گذشته با واکنش گسترده‌ای همراه بوده است.

دايره اين واكنش‌ها در فضاي واقعي از «اعلام به تعليق درآمدن مامور خاطي از سوي شهردار فومن» تا «ديدار امام جمعه اين شهر از زن دستفروش» و در فضاي مجازي از «اعتراض به رفتار مامور شهرداري» تا «طراحی لوگوهاي هشدار‌دهنده مبني بر خطر وجود ماموران سد معبر» را در‌بر‌مي‌گيرد.

ماجرای اين حادثه از كليپي ٢٦ ثانيه‌اي شروع شده است. در ابتداي اين كليپ، زني دستفروش كه به رسم زنان گيلاني، چادري دور كمرش پيچانده ديده مي‌شود كه سعي دارد با وجود مخالفت مامور سد معبر و از ميان چند مرد ديگر وسايل خود را از وانت شهرداري بيرون بياورد. در حالي كه همهمه در فضا پيچيده و الفاظ گاه ركيك به تدريج به درگيری فيزيكی كشيده شده، ناگهان مامور سد معبر با سيلي به گوش زن مي‌زند تا ثانيه‌های پاياني كليپ در بهت اين حركت او باقی بماند.

اكنون كه چند روز از انتشار گسترده اين كليپ در فضاي مجازي مي‌گذرد، مشخص شده كه زن دستفروش پسري ١٣ ساله دارد و به خاطر مسائلی كه براي همسرش به وجود آمده، خرج خانواده‌اش را از طريق فروش سبزی و ترشي‌های ساخت خود در كنار خيابان تامين مي‌كند.

او در حالي كه تمايل چنداني به يادآوري روز حادثه نداشت، درباره جزييات آن به «اعتماد» گفت: «آن روز دو نفر از ماموران سد معبر شهرداری فومن از من خواستند كه سبزي‌ها و ترشي هايم را جمع كنم. من هم وسايلم را كنار درختی كه در پياده‌رو بود، چيدم اما آنها چند دقيقه بعد دوباره به شكل شخصی برگشتند و شروع به فحاشي كردند و به وسايلم لگد زدند. (ظروف) ترشی‌هايم را شكستند و سبزي‌هايم را در وانت‌شان انداختند. وقتي داشتم مقاومت مي‌كردم، يكي از آنها با سيلي به صورتم زد. البته مامور ديگري كه در فيلم مشخص نيست به او دستور داد كه مرا بزند.»

«آغاز درگيري با فحاشي مامور شهرداري» در حالي از زبان اين زن بيان مي‌شود كه مامور خاطي نيز با انتشار كليپ، اين ادعا را در قبال زن مطرح كرده و با وجود عذرخواهي گفته است كه پس از آن كه زن به پدر مرحوم او فحش داده است، كنترل خود را از دست داده و به او سيلي زده است. زن دستفروش اما با رد اين موضوع گفت: «من هفت سال است كه در خيابان محل حادثه سبزی و ترشی مي‌فروشم. من و پسرم آن روز هيچ فحشي به مامور نداديم. اين حرف‌ها دروغ است و همه‌ چيز در فيلم معلوم است. آنهايي هم كه در محل بودند شهادت دادند كه درگيري را خود ماموران سد معبر شروع كردند.»

او با بيان اين كه آن روز «شخصيتش زير سوال رفت»، ادامه داد: «آنها من را كتك زدند و وسايلم را شكستند و با خودشان بردند. من شكايت كردم اما از نتيجه‌اش خبر ندارم. اما اينها برای من كمتر اهميت دارد. آن روز شخصيت من با آن سيلی ضربه خورد. چند روز پيش تعدادی هنرمند آمدند خانه من، گفتند: اگر اجازه بدهيد، دكانی برای شما بگيريم كه بتوانيد همان جا كاسبي كنيد اما من قبول نكردم و گفتم كه با اين كارها آبروی من برنمي‌گردد.»

«سد معبر و مزاحمت براي شهروندان» موضوع ديگري است كه برخي از مسئولان شهری فومن از آن به عنوان ريشه درگيري ياد كرده‌اند. اين زن اما با رد آن گفت: «من كنار خيابان بساط مي‌كنم و پياده‌رو هم از آن جداست. جلوی مردم را نگرفتم و هيچ مزاحمتي هم براي آنها نداشتم.»

او همچنين بازاري كه در فومن براي ساماندهي دستفروش‌ها ساخته شده را براي خود نامناسب خواند و افزود: «مسئولان بازاري درست كرده‌اند كه خيلي از محل كاسبي من دور است. اگر زني بخواهد به آنجا برود نمي‌تواند شب به راحتي برگردد و كلا نمي‌تواند كاسبي كند.»

اكنون چند روز از اين حادثه مي‌گذرد. زن دستفروش دوباره به همان محل رفته و فروش محصولاتش را پي گرفته است. مي‌گويد: «حتي اگر من را بكشند هم جاي ديگري نمي‌توانم بروم. پس از آن اتفاق، باز هم رفتم و براي چند ساعت، وسايلم را همانجا فروختم و برگشتم. پس از حادثه مريض شده‌ام و بيشتر در خانه مي‌مانم اما دوباره به محل كارم برمي‌گردم. نان من آنجاست و من بايد همانجا كاسبی كنم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ژکس

      حرفشون کاملا درسته
      وقتی محتاج یه لقمه نون میکنند همینم میشه
      هیچ امنیت شغلی از طرفیم بی سر پرست هست ، بابد چیکار میکرد !!!°؟

    • بدون نام

      شهردار فومن باید استفا بدهد

    • زهرا

      دلم خیلی شکست....

    • بدون نام

      غیرت و مردانگی به ریش و سبیل نیست
      به جوهر و وجود انسان بر می گردد
      یک زن با وجود زنانگی خود سختی و مشکلات خانواده را بر دوش میکشد ولی یک به ظاهر مرد جلوی فرزند همین خانم فحاشی میکند و کتک می زند و وسایل را میشکند
      جای مرد و مردانگی و غیرت کم کم عوض شده با جای زور و پول
      زنده باد این زن با غیرت

    • علی رضا

      حالا گیریم اون زن فحش داده باشه شما چیکاره ای ک میزنی .بی وجدان

    • محمود

      ماموران باید قصاص شوند در محل یا اعدام

    • بدون نام

      کار اون مامور خیلی زشت بود ولی اون خانم هم به اون کارگر فحش پدر داد که در فیلم به وضوح شنیده میشه .
      در کل سیستم ایراد داره ...همه از دم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه الکی منفی میدید فیلمو اصلا ندیدید
        تو فیلم اول خانمه فحش پدر میده

      • بدون نام

        ایراد در عدم رعایت قانون است. چرا نباید افراد قانونمند باشند؟ درجه درجه می بینیم که در اجتماع عدم قانون مندی وجود دارد. زدن صد در صد کار اشتباهی است ولی چرا افراد باید حرف قانونی تو گوششون نرود این هم مشکلی است که باید بر رسی شود. جرا وقتی مامور به یک شخص میگوید بلند شو یا مثلا یک کاری را انجام بده، این شخص کار خودش را بکند و فحش هم بدهد؟چرا. کتک زدن اشتباه اشتباه.. قانون را رعایت نکردن چی؟

    • بدون نام

      طرف باعث سد معبر شده و از خیابان پول در می آره دو قرت و نیمش هم بالاست

    • آنا

      حالا این خانم هم میره پناهنده سیاسی میشه .اصلا شما به عنوان یک خانم به چه حقی با مردا درگیر میشی و فحاشی میکنی و شان خودتو میاری پایین.دیروزم دیدم پسرش با مسیح علی نزاد مصاحبه کرده.الان میشینن با فامیلاشون.میگن ای ول.الان میان بهون پناهندگی میدن و میرین خارج و نونتون تو روغنه و اینا.....متاسفم.متاسفم......

    • بدون نام

      چند روز پيش تعدادی هنرمند آمدند خانه من، گفتند: اگر اجازه بدهيد، دكانی برای شما بگيريم كه بتوانيد همان جا كاسبي كنيد اما من قبول نكردم و گفتم كه با اين كارها آبروی من برنمي‌گردد.»
      حالا دیگه اینقدره این زنه شورشو درمیاره و قدیس بازی درمیاره.....تو اگه آبرو داشتی دهنتو باز نمیکردی فحاشی کنی.هرچقدرم کار اونا بد...احترام خودتو نگه نداشتی

    • بدون نام

      واقعا تاسف داره که بجای مبارزه با اختلاسهای میلیاردی دنبال همچین شیر زنانی هستن که بجای نشستن در خانه و خرج اضافه دارن مثل مرد کار میکنن که محتاج مثل ... نباشن.

    • بدون نام

      ادمین....پیامهایی که به نفعته میذاری؟؟؟؟؟متاسفم

    • داود

      ایکاش یه مردی پیدا میشد و میزد تو گوش خاوری و دیگر دزدان بیت المال ، ... پی سد معبر رو میگیرن تازه اونم بخاطر اینه که لابد حق حسابشون رو نداده، ولی پی سد دل و سد تفربح و سد معیشت و سد درآمد رو کی باید بگیره

    • بدون نام

      اینقدر مردم تحت فشار روحی و روانی و مالی هستند که کنترل خودشون رو از دست می دهند... هم این بانوی بی گناه هم اون مامور خاطی شهرداری ... فرقی نمی کنه هر دو مثل همه ی مردم کشور من باید تحت فشار دعوای سیاسی دو جناح عمده کشور ما باشند که هیچ عایدی ای جز فشار بیشتر برای مردم ندارد... درست بعد از پایان جنگ با عراق جنگ داخلی بین جناح ها شروع شد و هنوز ادامه داره... خدا به همه ی ما کمک کند ولی دیگر صبر ندهد!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا
        هردو شون جزء مردم زحمت کش که برای یک لقمه نون تحت فشار زندگی هستند
        هیچکدوم تقصیر ندارند
        چون اول اون خانم فحش داد

      • بدون نام

        اشخاصی که می خواهند فقط یک طرف قضیه ایستادگی کنند از یک طرف حمایت میکنند ولی اشخاصی که بخواهند مسئله را حل کنند به دنبال راه حل میگردند.

    • مهدی

      واقعا متاسفم .برا شهردار که انقدر بیخیاله . برخورد شدید کنید با مامورای ... که دل مادر ایران زمین رو بدرد آوردی . خدا لعنت کند این مامور

    • محمد

      کشورهای جهان سومی در یک دور تسلسل گیر افتاده اند و فقط یک عزم جدی میتونه اینا رو از دور تسلسل خارج کند.یعنی هر تصمیم و طرحی برای یک هدف خوب مشکلات زیادی را به دنبال دارد مثلا یه روز میان نقدینگی رو کم میکنند که جلوی تورم رو بگیرند که نتیجش میشه رکود بازار دوباره میان نقدینگی رو زیاد کنند نمیتونند تورم رو مهار کنندیا اینکه میان جلوی سد معبر رو بگیرند با مشکل بیکاری دستفروشها مواجه میشند یا میان تولید مکانیزه کنند دوباره معضل بیکاری پیش میاد صنایع رو انحصاری میکنن کیفیت کالاها میاد پائین و بازارو از دست میدن و سلامتی مردم به خطر میفته (مثل خودرو) دوباره میان صنایع رو رقابتی بکنند صنایع داخلی فلج میشن و قص علی هذا

    • بدون نام

      اینها همه درست ولی این خانم باید پیشنهاد هنرمندهارو قبول می کرد برگشتن ودوباره سدمعبر کاردرستی نیست جز لجبازی

      پاسخ ها

      • reza

        کاملا موافقم

    • بدون نام

      اون کسی که نوشته این خانم قدیس بازی در میاره
      اصلا بحث قدیس و این حرفها نیست
      هر کسی دیگری هم بود در این شرایط که وسایل کارش
      با زور و بی احنرامی بندازند توی ماشین
      همین حرکت میکرد
      اگر هم فحشی داده بی ابرویی نیست
      بی ابرو اون کسی که به یه زن بی پناه که داره کار میکنه
      بی احترامی و سیلی میزنه
      مردهایی که پشت ماشین با اون رانندگی افتضاح شون
      وقتی کسی داره از عرض خیابون رد میشه
      حاضر نیستند سرعتش کم کنه و طلبکار هم هست
      هرچی فحش از دهنش در میاد وبه اون عابر پیاده میده
      که از همه بی ابرو تر هستند......
      خواهشا منتشر کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قدیس رو من نوشتم.بله.وقتی میان میگن بیا برو تو این مغازه ای که ما بهت میدیم کار کن و میگه نه، معلومه دندون طمعشو خیلی تیز کرده .وگرنه سرشو مینداخت پایین و میرفت یه کار آبرو مند میکرد.معلومه دنبال این کارا نیست.

    • بدون نام

      لعنت به همتون چی میخواین اخه از جون ملت

    • بدون نام

      .. اون مامور چرا زیر گوش این اختلاس گر و نجومی بگیرا نمیزنن ها زورشون ب ی زن بیچاره رسیده از بعضی از کامانتا ونظر مردم واقعا ادم میمونه چی بگه ک ب نفع مامور شهرداری نظر میدن ی لحظه فکر کنین اون زن جای مادرتون باشه بازم چی دارین بگین

    • صبا

      به نظرم شخصیت یه زن وقتی ضربه میخوره که فحشهای ناموسی،خواهر،پدر،به یه مرد بده،شما باید شخصیت خودتونو نگه میداشتیدوعفت کلام به عنوان یه خانم میداشتید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

      • حسن

        تو هم اگه کل زندگیتو لگد مال کنن وزورت نرسه چه میکنی جنتلمن

    • محمد اخباری

      اینهای که بر علیه این زن صحبت میکنند دار و دسته آقای شهردار فومن هستند که مادرانشان در خانه دست به سیاه و سفید نمیزنند توی خانه همه چیز آماده است برای آنان ، اما این شیر زن باید خرج خانواده خودش را تامین کند من در گوراب زرمیخ فومن زندگی میکنم آن مغازی که قرار بود به این خانم بدهند آنجا کسی برای خرید نمیرود
      چه کسی حاضر است ۳٠٠٠ تومان کرایه ماشین بدهد برای یک کیلو سبز بعد برگردد کرایه دیگر در ضمن اگر آن مغازه ارزش داشت به او نمیداند خودشان از همه
      واجب ترند،

    • hamid اذربایجان شرقی

      وقتی بعضی اززنها از روی نداشتن واحتیاج مالی مجبور میشود بدترین کار را یعنی تنفروشی کنند نه از روی شهوت وهوس وقتی پلیس میگیره بدترین حکمها بهش صادر واجرا میشه .این مادر باغیرت اینکارو نکرده مثل یک مرد واقعی کار میکنه تا نون حلال به خونه ببره.چرا یک مامور بهش سیلی میزنه ایا این تجاوز نیست.یا تجاوز باید جنسی باشد.مسیولین ودولت محترم وظیفه شما ایجاد شغل ودرامد وهمچنین حفظ جان ومال وناموس مردم مگر نیست.درود برانسانیت درود بر شرافت

    • بدون نام

      بذارید به پدر شما هم فحش بدن شما فقط نگاه کن کار هر دونفر اشتباه بوده وقتی فحش میدی باید منتظر عواقبشم باشی سد معبرم کرده باشی باید منتظر باشی بساطتو جمع کنن حالا اگه یه مرد بود همه میگفتن حقشه سد معبر میکنن و مزاحم رفت و امد مردم میشن مردم ماهم که دنبال سوژه هستن،

    • مریم

      حالا اگه کسی فیلم نمیگرفت هیچکی نمیفهمید. مثل مورد سال پیش که پدر یه پسرو جلو چشمش زدن سرش و کشتن.اینقدر پیگیری نشد.

    • بدون نام

      این روزها برای درآوردن یک لقمه نان شرافتمندانه باید سیلی خورد

    • بدون نام

      خلایق هرچه لایق

    • عادل

      احتمالا می خواد پناهندگی سیاسی بگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صد درصد موافقم.پسرشم با علینژاد اونور آبی مصاحبه کرده

    • هانیه

      خانم خدا بهتون برکت و قدرت بده من اندازه شما شجاع نیستم آفرین که برگشتید

    • هانیه

      خانمها آقایون حرف باد هواست اون آقا هم فحش می داد چرا سیلی زد به یه زن جلو بچه اش؟ پس به نظر شما همه چاقوکش ها که میگن طرف فحس ناموسی داد کشتیمش باید تشویق بشن؟ چه ربطی داره بعضیا چرت میگن

    • بدون نام

      افرین به غرتت ننگ بر مسئولینی که همت تو ندارند و زندگی را زهرمار مردم کردند

    • بدون نام

      هر دو مقصرن هم این خانم که فحاشی میکنه و هم اون آقای جوان که از کوره در میره .شاید اونم یه جورایی تحت فشار بالادستش باشه .خدا میدونه

    • رویا

      من فحاشی یک زن و مصاحبه با علینژاد را تایید نمیکنم ،،، ولی کتک زدن یک زن کاسب جلوی چشم پسرشم تایید نمی کنم ،،، حالا حتما باید کتک می خورد تا هنرمندا بهش پیشنهاد مغازه و محل کسب می دادن؟
      اصلا به کسی چه که اون خانم فومنی پیشنهاد دیگران را قبول نکرده ، ایها الناس سد معبر هم مثل حق الناس می مونه ، آخه چرا محل عبورو مرور مردمو تصرف می کنید؟ مهمترین خیابان اصلی شهر محل سکونت من ، محل تجمع دستفروشها شده و کلا از حالت شهری خارج شده ،،، وجدانا خیلی زشت شده

    • بدون نام

      هانیه خانم اینجا بحث این نیست که فحش باد هواست... و چرا کاربرها اصرار دارن که خانم هم فحش داده... در صورتی که در فیلم صدای فحش دادنش میاد ولی در گزارش نوشته که من فحش ندادم... """من و پسرم آن روز هيچ فحشي به مامور نداديم. اين حرف‌ها دروغ است و همه‌ چيز در فيلم معلوم است. """
      اینجا کسی از مامور و کار اشتباهش دفاع نمیکنه ولی نباید حقایق را هم نادیده گرفت.

    • هانیه

      من نمیگم حقایق رو باید نادیده گرفت قبول هم دارم اون خانم حقیقت رو انکار کرده ولی حرفم اینه چون فحش داده کتک خوردنش توجیه نمیشه ما باید اینو به بچه هامون یاد بدهیم حرف رو با حرف جواب بدند حتی اگه شد خیلی تند این هم احساسات منفی رو بیرو میریزه و هم جلوی خشونت فیزیکی رو می گیره اگه اون آقا هم در جوابش فحش می داد اینقدر قضیه کش پیدا می کرد اون از برتری جسمی اش استفاده کرد

    • شایان

      آره خانمه فحش پدر داده..ولی یهویی نشده که ..وسایلاشو داشتن میبردن ..پخش و پلا کردن تو خیابون ..خوب زور داشته براش ..ازون ترشیا و سبزیاس که داره زندگیشو میچرخونه والله خدارو خوش نمیاد اونشکلی وسط خیابون داشتن اذیتش میکردن..هر کی بود فحش میداد

    • بدون نام

      شما ها که از آن زن حمایت چشم بسته می کنید . آیا می دانید همه ی کاسب از این د ستفروش ها ناراضی هستند می گویند انواع مالیات و عوارض را ما می دهیم آن وقت اینها بدون هیچ مالیات کرایه مغازه و...چلو کسب ما می گیرند آیا دقت کرده اید همین دستفروش ها جلو عبور و مرور مردم را د ر پیاده رو حتی محل سواره رو اشغال می کنند وجلو حرکت ماشین ها و مردم پیاده زا می گیرند اگر شما که مدافع این ها هستی اگر مودبانه به آنها چیزی بگویی فحش می شنوی .آیا خود شما که مدافع اینها هستی و قتی در پیاده رو بخاطر اینها نتوانی راه بروی فحش به شهرداری نمی دهی که چرا این دستفرو شها نمی گیرد ...همه ی ما ظرفیت محدودی داریم اگر ما ها چند فحش بشنویم اگر یکی دو تا را به خودمان نیاوریم بعدی را حتما جواب می دهیم .قضاوت عجولانه در هر کاری بخصوص ما که ندیدیم درست نیست

    • حسن

      مرگ بر شهرداری که چنین مامورانی را دست چین کرده ، بالای 180 قد وهیکلی وبهشون میگه با مردم خشن رفتار کنید تا حساب کار دستشون بیاد مرگ بر شهرداری فومن به شخصه این مامور یه کتک پیش من داره

    • بدون نام

      آفرین به این زن که زیر بارظلم نرفته

    • بدون نام

      سیر خبر ازگرسنه ندارد

    • بدون نام

      خانومابرده داری جنسی میکنن کسی چیزی نميگه بنده خدا داره یه لقمه نون درمیاره بره خودفروشی کنه بهتره

    • آریا

      درود بر شیر زن فومنی من با تمام وجود از شما حمایت میکنم شهردار باید استعفا بده او دوتا مامور هم باید اخراج بشن بعد با اوردنگی از شهر بندازن بیرون.

    • بی نام

      جالبه با این که فحاشی این خانوم به مامور توی فیلم شنیده میشه اما باز این خانوم حقیقت رو انکار میکنه! لابد بعدش میخواد پناهندگی سیاسی بگیره. شما که میای بدون پرداخت هزینه و مالیات محل عبور مردم رو تصرف میکنی انتظار چی داری؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج