۴۲۷۳۳۰
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اوباما برجام را تقویت کرد؛ لغو تحریم‌های اضافی

دولت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در آخرین هفته های حضور خود در کاخ سفید به دنبال تقویت توافق هسته ای با ایران (برجام) است.

عصر ایران: روزنامه آمریکایی " وال استریت ژورنال" در این باره به نقل از مقامات آمریکایی مرتبط با موضوع نوشت دولت اوباما در واپسین هفته های استقرار خود در کاخ سفید به دنبال تقویت توافق هسته ای با ایران است.

بر اساس این رویکرد،دولت اوباما با اقداماتی چون صدور مجوز فعالیت شرکت های آمریکایی در بازار ایران و نیز برداشتن موانع و تحریم های اضافی و غیر ضرور علیه ایران در واپسین هفته های حضور خود در کاخ سفید، توافق هسته ای با ایران را تقویت کرد.

به گفته مقامات آمریکایی دولت اوباما این اقدامات را پیش از انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور در دستور کار قرار داده و هدفش از این اقدامات مقابله با رویکردها و سیاست های احتمالی دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا نیست.

ترامپ مخالف برجام است و در جریان کارزار انتخاباتی خود بارها وعده بازنگری و یا حتی لغو توافق هسته ای با ایران در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را داده است.

اعضای دولت اوباما بر این باورند که در صورت مصمم بودن کابینه آتی ترامپ به لغو توافق برجام کار زیادی از دست آنها بر نمی آید اما آنها تلاش می کنند به اعضای تیم انتقالی و کابینه آینده ترامپ این نکته را گوشزد کنند که مخالفت یک جانبه با توافق هسته ای چه پیامدهای منفی برای سیاست خارجی آمریکا بر جای خواهد گذاشت و در این صورت از نظر جامعه جهانی این ایالات متحده آمریکا خواهد بود که مسئول به شکست کشیده شدن این توافق بین المللی خواهد بود.

یک عضو ارشد دولت اوباما به وال استریت ژورنال گفته است: "نظر ما این است که وقتی آنها (کابینه ترامپ) به این توافق نگاه کنند و آن را مورد ارزیابی قرار دهند تا به نوعی آن را لغو کنند، احتمالا به این نتیجه برسند که از این کار صرف نظر کنند؛ اما این که آنها در نهایت چه خواهند کرد، کسی نمی داند."

وال استریت ژورنال نوشته است تلاش اعضای ارشد دولت اوباما این است که تصویری سیاه از آینده لغو احتمالی برجام از سوی ترامپ به آنها نشان دهند و بر این نکته تاکید کنند که لغو یکجانبه برجام از سوی آمریکا ، واشنگتن را مسئول شکست این توافق بین المللی خواهد کرد و از سوی دیگر ایران به تلاش های خود برای توسعه برنامه های هسته ای خود خواهد افزود؛ در این صورت آمریکا رابطه خود را با شرکای اروپایی و نیز کشورهایی چون روسیه و چین در معرض خطر قرار خواهد داد در حالی که توانایی آمریکا برای اعمال تحریم های سخت بین المللی علیه ایران بسیار کاهش خواهد یافت و در این صورت است که گزینه " حمله نظامی" علیه تاسیسات هسته ای تنها راهکار باقی مانده برای دولت ایالات متحده خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش اوباما چهارسال دیگه بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا مونده تا ملت قدر اوباما رو بدونن

    • بدون نام

      درود بر اباما

    • حسن قنبری

      عالی

    • حسن قنبری

      عالی

    • بدون نام

      جنگ به نفع ایران خواهد بود ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه نوابغ داريم و خودمان خبر نداريم

      • بدون نام

        بله به نفع یه مشت کاسب تحریم که از الان کیسه برای کاسبی جنگ دوخته اند

      • غـــــــــــــــز ل

        هرگز هیچ جای دنیا در هیچ زمانی جنگ به سود هیچ مردمی نیست...جنگ نامش با رسوایی و آوارگی و خون و خونریزی و ترس و بی فردایی کودکان و بی پناه شدن در سرمای استخون سوز و گرمای کشنده است ...هزاران کس خونه و خونواده و فردای خود را برای همیشه از دست خواهند داد برای چه؟؟؟تنگ !!؟؟؟انگران و بی باوران و دلخوشان این است خواسته ی ما از آینده؟

      • بدون نام

        جنگ یعنی یه بمب غافلکی بخوره سر سقف خونه و همه رفتند و فقط تو بمانی، خیلی خیلی دردناکه این جنگ

    • بدون نام

      ای بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج