۴۲۷۴۲۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«جانوران شگفت‌انگیز» رقبای خود را محو کرد

جی. کی رولینگ خالق "هری پاتر" هنوز می‌تواند گیشه‌های فروش را طلسم کند.

هنرآنلاین: جی. کی رولینگ خالق "هری پاتر" هنوز می‌تواند گیشه‌های فروش را طلسم کند.

"جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها" (Fantastic Beasts and Where to Find Them) که با تأثیر از "هری پاتر" ساخته شده و به نوعی پیش‌درآمد "هری پاتر" هم هست، با ۷۵ میلیون دلار فروش در ۴۱۴۴ سینما در آمریکای شمالی، پرفروش‌ترین فیلم تعطیلات آخر هفته شد.

فروش افتتاحیه فیلم کمتر از هر هشت فیلم "هری پاتر"، اما تقریباً برابر با دیگر فیلم‌هایی بود (مانند سه‌گانه "هابیت") که با تأثیر از مجموعه‌های سینمایی معروف ساخته شده‌اند.
«جانوران شگفت‌انگیز» رقبای خود را محو کرد

البته در بازار خارج از آمریکای شمالی، حداقل در چند منطقه، شرایط متفاوت بود. "جانوران شگفت‌انگیز" در اولین آخر هفته اکران در سطح بین‌المللی ۱۴۳.۳ میلیون دلار فروخت و با حساب بازار ایالات متحده و کانادا، مجموع فروش جهانی خود را در سه روز به ۲۱۸.۳ میلیون دلار رساند و این در حالی است که فیلم هنوز در چین و ژاپن اکران نشده است.

فروش افتتاحیه "جانوران شگفت‌انگیز" در کره جنوبی (۱۴.۳ میلیون دلار) و در روسیه (۹.۸ میلیون دلار)، بیش از هر فیلم "هری پاتر" بود، در حالی که در بریتانیا ۱۸.۳ میلیون دلار فروخت که تنها از دو فیلم آخر "هری پاتر" کمتر بود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، "جانوران شگفت‌انگیز" که تماشاگران آمریکایی در وبسایت سینمااسکور به آن درجه A داده‌اند، یک آزمون سخت برای شرکت برادران وارنر و جی. کی رولینگ خالق "هری پاتر" و نویسنده فیلمنامه "جانوران شگفت‌انگیز" است که قصد دارند با پنج فیلم که اتفاقات آن‌ها چند دهه پیش از "هری پاتر" روی می‌دهد، دنیای جادوگری "هری پاتر" را گسترش بدهند.

ادی ردمین در "جانوران شگفت‌انگیز" نقش نیوت اسکمندر نویسنده و کلکسیونر مخلوقات جادویی را بازی می‌کند. داستان فیلم در ۱۹۲۶ روی می‌دهد و ماجراهای اسکمندر را در جامعه‌ای از ساحره‌ها و جادوگرها دنبال می‌کند. اسکمندر در قالب یک تور جهانی برای تحقیق و نجات مخلوقات جادویی به نیویورک آمده است، اما با رها شدن تصادفی مخلوقات، اوضاع آشفته می‌شود. (اسکمندر نویسنده یک کتاب درسی است که هفتاد سال بعد هری پاتر و دیگر دانش‌آموزان مدرسه جادوگری هاگوارتز استفاده می‌کنند.)

"جانوران شگفت‌انگیز" را دیوید ییتس کارگردانی کرده است و کاترین واترسن، آلیسن سودول، دان فوگلر، کالین فارل و جان وویت از دیگر بازیگران فیلم هستند.

در همین حال، "دکتر استرنج" (Doctor Strange) از شرکت‌های دیزنی و مارول در سومین هفته اکران با ۵۹ درصد کاهش، ۱۷.۷ میلیون دلار به دست آورد و در رده دوم جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت. مجموع فروش داخلی فیلم ۱۸۱.۵ میلیون دلار و مجموع فروش بین‌المللی آن ۳۹۰ میلیون دلار شده است. فروش جهانی فیلم به ۵۷۱.۵ میلیون دلار رسیده است.

انیمیشن "ترول‌ها" (Trolls) از شرکت دریم‌ورکس انیمیشن و فاکس، تریلر علمی تخیلی "رسیدن" (Arrival) به کارگردانی دنی ویلنو و کمدی "نزدیک به کریسمس" (Almost Christmas) از شرکت یونیورسال، به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا قرار گرفتند.

بجز "جانوران شگفت‌انگیز"، سه فیلم دیگر که از این هفته در آمریکای شمالی روی پرده رفتند، عملکردی ضعیف داشتند. درام درجه R "مرز هفده" (The Edge of Seventeen) از اس‌تی‌ایکس با ۴.۸ میلیون دلار، فیلم هفتم شد. کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند این پروچه ۹ میلیون دلاری در سه روز اول اکران حدود ۱۰ میلیون دلار به دست بیاورد.

هیلی استاینفلد در "مرز هفده" نقش نوجوانی دست و پا چلفتی را بازی می‌کند که بهترین دوستش عاشق برادر بزرگ او می‌شود. فیلم را کلی فرمون کارگردانی کرده که اولین تجربه کارگردانی‌اش است. بلیک جنر و وودی هارلسن دیگر بازیگران "مرز هفده" هستند که با استقبال منتقدان سینما روبرو شده است و تماشاگران در سینمااسکور به آن درجه A- داده‌اند.

درام زندگی‌نامه‌ای "برایش خون بریز" (Bleed for This) از شرکت اپن رد فیلمز، وضعیت بدتری داشت و در ۱۴۵۹ سینما تنها ۲.۵ میلیون دلار فروخت. این در حالی است که اپن رد فیلمز، دو سال پیش در جشنواره کن در معامله‌ای چهار میلیون دلاری، حقوق پخش این فیلم را به خود اختصاص داد.

"برایش خون بریز" به کارگردانی بن یانگر داستان واقعی وینی پاز (پاتزینتزا) مشت‌زن آمریکایی و قهرمان سابق مشت‌زنی جهان را روایت می‌کند. نقش پاز را مایلز تلر بازی می‌کند.

پاز که متولد سال ۱۹۶۲ در کرانستن در رد آیلند در ایالات متحده است، زمانی به شهرت رسید که در ۱۹۹۱، گیلبرت دیل قهرمان شکست‌ناپذیر دنیای مشت‌زنی را شکست داد، اما موقعیت حرفه‌ای او پس از آسیب‌دیدگی شدید در یک حادثه رانندگی هولناک به خطر افتاد، به طوری که پزشکان به او گفتند شاید دیگر نتواند راه برود. پاز بر خلاف توصیه پزشکان با کمک کوین رونی (با بازی آرون اکهارت)، مربی بدنام توانست پس از چند ماه تمرین بازگشتی موفقیت‌آمیز به رینگ مشت‌زنی داشته باشد. مارتین اسکورسیزی یکی از مدیران تولید "برایش خون بریز" است.

بزرگ‌ترین شکست را "قدم زدن نیمه‌وقت و طولانی بیلی لین" (Billy Lynn's Long Halftime Walk) تازه‌ترین ساخته آنگ لی داشت که اکران آن از هفته پیش در دو سینما در نیویورک و لس آنجلس آغاز شد. فیلم این هفته در ۱۱۷۶ سینما فقط یک میلیون دلار فروخت.

درام جنگی لی که با بودجه‌ای حدود ۴۰ میلیون دلار ساخته شده، با یک تکنولوژی جدید فیلمبرداری شده است و تنها سینماهای مجهز به تجهیرات جدید می‌توانند آن را به نمایش بگذارند.

جو آلوین، کریستن استیوارت، گارت هدلوند، وین دیزل، استیو مارتین و کریس تاکر در "قدم زدن نیمه‌وقت و طولانی بیلی لین" بازی می‌کنند که تولید مشترک آمریکا، بریتانیا و چین است.

"قدم زدن نیمه‌وقت و طولانی بیلی لین" با اقتباس از رمانی به قلم بن فانتین ساخته شده است. داستان درباره بیلی لین سرباز ۱۹ ساله است که در عراق خدمت می‌کند. او و همرزمانش در حالی از یک نبرد سنگین جان سالم به در می‌برند که دوربین‌های خبری رفتار قهرمانانه آن‌ها را ثبت می‌کنند. آن‌ها به عنوان قهرمانان ملی به کشور بازمی‌گردند و بخشی از یک تور تبلیغاتی می‌شوند که وزارت دفاع ایالات متحده بانی آن است. فیلم از طریق فلاش‌بک، اقدامات لین در عراق را مورد توجه قرار می‌دهد.

لی برای فیلم‌های "کوهستان بروکبک" و "زندگی پی" دو بار برنده اسکار بهترین فیلم شده است و برای "ببر پنهان، اژدهای پنهان" اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را دریافت کرده است.

در حالی که هالیوود وارد فصل جوایز سینمایی می‌شود، این هفته چند مدعی جدی از جمله "حیوانات شبگرد" (Nocturnal Animals) به کارگردانی تام فورد از شرکت فوکس فیچرز و "منچستر بای د سی" (Manchester by the Sea) به کارگردانی کنت لونرگان از شرکت‌های آمازون استودیوز و رودساید اترکشنز، به طور محدود روی پرده سینماها رفتند.

"منچستر بای د سی" در چهار سینما در نیویورک و لس آنجلس ۲۴۱.۲ هزار دلار فروخت. متوسط فروش فیلم در هر سینما رقم درخور توجه ۶۰.۳ هزار دلار بود. "حیوانات شبگرد" هم در ۳۷ سینما ۴۹۴ هزار دلار به دست آورد.

"منچستر بای د سی" با بازی کیسی افلک، میشل ویلیامز، کایل چندلر و لوکاس هجز، اولین بار در دنیا ژانویه پیش در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و با استقبال زیاد منتقدان و تماشاگران روبرو شد. داستان درباره مردی است که پس از مرگ برادر بزرگش مجبور می‌شود از پسر نوجوان او مراقبت کند. "منچستر بای د سی" نامزد دریافت چهار جایزه گاتام هم شده است.

"حیوانات شبگرد" اولین بار سپتامبر پیش در جشنواره فیلم ونیز روی پرده رفت و برنده جایزه بزرگ داوران شد. تازه‌ترین ساخته تام فورد، طراح مد و اکنون کارگردان سینما، یک تریلر رمانتیک است که مرز باریک بین عشق و سبعیت و انتقام و رستگاری را مورد کندوکاو قرار می‌دهد.

سوزان مورو (با بازی ایمی آدامز) یک دلال آثار هنری در لس آنجلس است که با همسرش هاتن مورو زندگی خوبی دارد، هرچند خودش ناراضی است. در یک تعطیلی آخر هفته، وقتی هاتن راهی سفر کاری می‌شود، سوزان در صندوق پست خود بسته‌ای پیدا می‌کند. رمانی است به نام "حیوانات شبگرد" نوشته ادوارد شفیلد (با بازی جیک جیلنهال) همسر سابق سوزان که سال‌هاست با او تماس ندارد. یادداشتی که ادوارد روی دست‌نوشته گذاشته است، سوزان را تشویق می‌کند رمان را بخواند و بعد هنگام سفرش به شهر با او تماس بگیرد. سوزان یک شب وقتی تنهاست، شروع به خواندن رمان می‌کند. داستان به او تقدیم شده است، اما محتوای آن خشن و ویرانگر است. در حالی که سوزان رمان را می‌خواند، عمیقاً تحت تأثیر قلم ادوارد قرار می‌گیرد و ناخودآگاه به یاد رابطه عاشقانه خودش با او می‌افتد و...

آرون تیلور-جانسن، مایکل شانون، آیلا فیشر و آرمی همر از دیگر بازیگران "حیوانات شبگرد" هستند که از روی رمان "تونی و سوزان" (۱۹۹۳) نوشته آستین رایت ساخته شده است. "حیوانات شبگرد" دومین فیلم بلند سینمایی فورد بعد از "یک مرد تنها" (۲۰۰۹) است.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات‌متحده و کانادا (۱۸ تا ۲۰ نوامبر ۲۰۱۶)
«جانوران شگفت‌انگیز» رقبای خود را محو کرد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج