۴۲۷۴۵۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

باراک اوباما: بنا ندارم منتقد ترامپ باشم

باراک اوباما می‌گوید بنا دارد همچون سنت دیگر رئیس‌جمهوران آمریکا، با احترام به جانشین خود اجازه دهد که دولت جدید را تاسیس و هدایت کند اما این حق را هم برای خودش محفوظ می‌داند که در صورت مشاهده &#۰۳۹;عدول از ارزش‌ها و اصول آمریکا&#۰۳۹; سکوت نکند.

پایگاه خبری انتخاب: اراک اوباما می‌گوید بنا دارد همچون سنت دیگر رئیس‌جمهوران آمریکا، با احترام به جانشین خود اجازه دهد که دولت جدید را تاسیس و هدایت کند اما این حق را هم برای خودش محفوظ می‌داند که در صورت مشاهده 'عدول از ارزش‌ها و اصول آمریکا' سکوت نکند.

رئیس جمهوری آمریکا که روز یکشنبه در اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه در پرو حاضر شده بود گفت: "به عنوان یک شهروند آمریکا که کشورش برایش مهم است، اگر مشکلاتی پیش آید که به ارزش‌ها و آرمان‌های {کشور} مرتبط باشد و احساس کنم کنش من مفید خواهد بود، در زمان خودش اقدام خواهم کرد."

او همچنین ضمن احتیاط در پاسخ دادن به سوالات مکرر خبرنگاران که بر دولت جدید و دونالد ترامپ متمرکز بود گفت به نظرش رئیس‌جمهوری منتخب هنگامی که در عمل با واقعیت‌ها روبرو شود ممکن است در سیاست‌هایش تغییراتی دهد.

آقای اوباما که در یکی از آخرین سخنرانی‌های خود پیش از ترک کاخ‌سفید سخن می‌گفت در مورد برنامه اش برای زمان باقی مانده از دوره دوم ریاست جمهوری‌اش گفت: "بنا دارم در این دو ماه باقی مانده، ماموریت خودم را به پایان ببرم. بعد میشل و دخترانم را به تعطیلات ببرم تا کمی استراحت کنیم و پس از آن هم بنا دارم کمی بنویسم و کمی هم فکر کنم."

رئیس‌جمهور آمریکا که در جریان کارزار انتخاباتی گذشته از منتقدان جدی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب، بود گفته بنا ندارد منقد و مخالف جانشین خود شود و دائما از سر مخالفت و نقد با رئیس جمهور جدید برآید اما بنا هم ندارد برای همیشه دم فرو بندد.

اوباما که کنفرانس خبری او در شهر لیما احتمالا آخرین باری بود که با خبرنگاران در خارج از آمریکا و در مقام رئیس کاخ سفید گفتگو کرد، پیش از ترک پرو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هم برای دقایقی کوتاه دیدار کرد و در این "آخرین دیدار رسمی" با همتای روس خود درباره مسایل اوکراین و سوریه گفتگو کرد.

دقایقی بعد از این گفتگو پوتین به خبرنگاران گفت اگر چه رابطه کاری او با کاخ سفید تحت رهبری اوباما "دشوار" سپری شده اما این دو همیشه به جایگاه یکدیگر احترام گذاشته‌اند.

"من بابت کارهای مشترکی که با هم کردیم از او (باراک اوباما) تشکر می‌کنم و به او گفتم هر وقت که مایل باشد و لازم ببیند ما مشتاق پذیرایی از او در روسیه خواهیم بود."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر دو طرف عالیند دوستشون دارم با شخصیت و شیک و شکل رییس جمهور هستند لذت میبرم با کلاس درود بر شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج