۴۲۷۴۸۷
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

بزرگترین اشتباهات اندرویدی تولیدکنندگان گوشی

برخی از شرکت های تولید کننده ی موبایل اشتباهات بزرگی در زمینه نرم افزاری انجام دادند به طوری که بعضی ها به مصیبت منجر شدند، با سه مورد از این اشتباهات بیشتر آشنا می شویم.

وب سایت کلیک: برخی از شرکت های تولید کننده موبایل اشتباهات بزرگی در زمینه نرم افزاری انجام دادند به طوری که بعضی ها به مصیبت منجر شدند، با سه مورد از این اشتباهات بیشتر آشنا می شویم.
بزرگترین اشتباهات اندرویدی تولیدکنندگان گوشی

وقتی از اشتباهات شرکت های تولید کننده موبایل صحبت می کنیم اولین چیزی که به ذهن انسان ها خطور می کند اشتباهات سخت افزاری هستند ولی ما این بار می خواهیم به سراغ این اشتباهات از نظر نرم افزاری برویم.

در گزارشی مجله خبری فوربز به موضوعی پرداخته شده است که بسیار مورد توجه قرار گرفت، همانطور که می دانید ‌ مدتی است که سیستم عامل اندروید (Android) به محبوب‌ترین سیستم عامل جهان تبدیل شده است. اما باید گفت که تولید همه تلفن‌های همراه هوشمندی (اسمارت‌فون) که بر بستر نرم‌افزاری این سیستم عامل موبایل موفق ساخته شده به دست شرکت گوگل مانور می دهند، همیشه موفقیت آمیز نبود است. به‌ گونه ای که یک سری از این گوشی‌ها برای شرکت‌های تولید‌کننده‌شان مصیبت بار بوده اند. با ۳ مورد از این اشتباهات تاریخی موبایل‌های اندرویدی بیشتر آشنا می گردیم.

۱- اشتباه موبایل فیسبوکی HTC First

این تلفن همراه هوشمند از شرکت HTC در واقع یک موبایل فیس بوکی مخصوص شبکه‌های اجتماعی بود که مدت‌ها طول کشید که ساخته شود، اما وقتی به دست کاربران رسید، آن طور که همه انتظارش را داشتند از کار در نیامد. این گوشی فقط یک موبایل اچ تی سی میان رده استاندارد سال ۲۰۱۳ بود که نرم‌افزار آن به ‌طور مرموزی با فیس بوک کاملا ناسازگاری داشت. کل رابط کاربری (UI) آن بر اساس ورودی و فعالیت‌های کاربر فیس بوک طراحی شده بود. صفحه اصلی آن مانند هر گوشی اندرویدی دیگر بود، اما اپلیکیشن فیس‌بوک آن پایداری نداشت و مرتبا دچار مشکل یا (Crash) می شد.

بزرگترین اشتباهات اندرویدی تولیدکنندگان گوشی

خب این را اکنون دیگر نمی توان انکار کرد که به‌طور کلی گوشی اچ تی سی فرست، اشتباهی محض از سوی اپراتور AT&Tآمریکایی بود. این موبایل یک صفحه نمایش کاملا معمولی داشت، گوشی بسیار تنبل بود و دوربینش هم کیفیت نداشت. تازه همه این ایرادات در برابر مشکلات فرستادن پیام و به اشتراک گذاشتن به نظر هیچ می آمد. به هر حال این گوشی خیلی زود شکست خورد و حذف شد و از آن زمان تاکنون فیس‌بوک دنبا آن نبوده است که یک گوشی فیس‌بوکی دیگر داشته باشد.

۲- اشتباه سال ۲۰۱۶ شرکت ال جی

شرکت ال جی برعکس رقبایش نتوانسته است در این عرصه بدرخشد، طی سال‌های اخیر چند‌ین محصول ناموفق تولید کرده است. اما تلفن همراه هوشمند LG G۵ که در سال ۲۰۱۶ به‌بازار آمد یک ریسک بزرگ برای شرکت ال جی بود. قسمت پایین قاب گوشی در می‌آمد و شما می‌توانستید مانند گوشی‌های قسمت قسمت مودولار (modular) لوازم جانبی از قبیل یک دستگیره دوربین، یک قسمت صوتی استریوی‌های فای (HiFi) را به گوشی اضافه کنید.
فعلا ال جی فقط این ۲ نوع نمونه از لوازم جانبی مودولار را برای گوشی جی ۵ ساخته ست که فقط قیمت‌ قسمت‌های فای آن به تنهایی ۲۰۰ دلار است. خود گوشی هم که چندان ارزان نیست و قیمت ۷۰۰ دلاری آن حتی از گلکسی اس ۷ سامسونگ نیز گرانتر می باشد. کلا ایده ال جی در مورد این گوشی یک اشتباه بود. به علت گرانی و موجود نبودن لوازم جانبی مودولار، فروش این گوشی موفقیت آمیز نبود. پس از آن این شرکت حتی زحمت هزینه کردن برای تبلیغات روی نسل‌های بعدی این گوشی را هم به خود نمی‌دهد. ال جی در سال ۲۰۱۶ به خاطر این قضیه ۴۰۰ میلیون دلار ضرر متحمل شد و بسیاری از دست‌اندرکاران و طرح دهندگان گوشی جی ۵ را اخراج کرد.

بزرگترین اشتباهات اندرویدی تولیدکنندگان گوشی

۳- سقوط BlackBerry PRIV

در عصر اسمارت‌فون‌های مدرن، تلاطم‌ها علیه گوشی بلک‌بری پرایو (BlackBerry PRIV) خیلی زود آغاز شد. سیستم عامل این گوشی به اندازه ی کافی قدیمی بود و این گوشی به هیچ وجه با سیستم‌ عامل‌های iOS یا اندروید قابل مقایسه نبود. توان رقابت هم نداشت،خود شرکت هم خیلی دیر متوجه این موضوع گشت. پیش از معرفی بلک‌بری پرایو، شایعات در‌باره به بازار آمدن گوشی اندرویدی بلک‌بری سال‌ها بود که سر زبان‌ها می‌گشت. با همه انتظاراتی که در ذهن کاربران ایجاد شده بود، بلک‌بری این گوشی را فقط با یک نگارش ساده اولیه از سیستم عامل اندروید راهی بازار کرد.

بزرگترین اشتباهات اندرویدی تولیدکنندگان گوشی

امتیازی که این گوشی داشت یک صفحه کلید کشویی بود که از پایین آن بیرون می‌آمد. تنها امید شرکت بلک‌بری در مرد پرایو این بود که امنیت فوق‌العاده این گوشی بتواند کاربران را قانع کند که ۷۰۰ دلار بالای آن پول بدهند. با اینکه هنوز کاربران گوشی‌های دارای صفحه‌کلید را دوست دارند، اما همه اینها نتوانست کاری برای این گوشی بکند و خیلی زود در بازار سقوط کرد. اکنون هم که کار از کار گذشته است اوضاع بد‌تر شده و بلک‌بری اصلا سخت‌افزارهای خودش را نمی‌سازد. این شرکت فقط محصولات شرکت الکاتل (Alcatel) را گرفته و لوگوی برند خودش را به‌عنوان BlackBerry DTEK بر روی آنها زده و به نام خودش در بازار می‌فروشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج