جاباما
۴۲۷۵۰۸
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

صادقی: می خواهند خراسان «تک صدایی» شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آستانه تحمل نمایندگان مجلس و مردم حدی دارد، از جمع آوری امضاء نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور خبر داد و گفت: من فضای مجلس را برای استیضاح آماده و فراهم می بینم.

پایگاه خبری جماران: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آستانه تحمل نمایندگان مجلس و مردم حدی دارد، از جمع آوری امضاء نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور خبر داد و گفت: من فضای مجلس را برای استیضاح آماده و فراهم می بینم.
محمود صادقی در واکنش به لغو سخنرانی روز گذشته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد، اظهار کرد: مطابق اطلاعاتی که من دارم مقصر اصلی استانداری است.، اما مسئولان سعی می کنند که نقیصه را بر عهده دستگاه قضایی یا برخی از مقامات شهری مثل امام جمعه بگذارند که این سلب مسئولیت از مقامات اجرایی قابل قبول نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در این قضیه با اینکه اساسا نیازی به اخذ مجوز نبوده، چون سخنرانی در محیط بسته نیازی به مجوز ندارد، مسئولان برنامه به من اطلاع دادند که برای احتیاط مجوز لازم را گرفتیم و هماهنگ هم کردیم؛ ضمن اینکه آقای مطهری می خواست یک سخنرانی عادی انجام دهد و تأکید شده بوده که به مناسبت اربعین موضوع سخنرانی مذهبی باشد و بنا نبوده در مورد مسائلی که ایشان معمولا مطرح می کند، مثل حصر، چیزی گفته شود.
وی تأکید کرد: به نظر می آید برخی می خواهند خراسان را به صورت تک صدایی اداره کنند و اجازه نمی دهند صداهای دیگری که از درون انقلاب است بیرون بیاید. آقای مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید مطهری است، اما این اتفاق تصویری از یک حاکمیت دوگانه را ایجاد می کند و انگار دولت آنجا حکمروایی ندارد.
صادقی با اشاره به فشارهایی که از سوی برخی مسئولان استان خراسان رضوی به مدیران اجرایی این استان وارد می شود، گفت: در بعضی دیگر از شهرها نیز چنین فشارهایی وجود دارد ولی گاهی یک فرماندار و حتی یک مدیر مسئول در فرمانداری وقتی خوب به وظیفه خود عمل می کند می تواند کار را انجام دهد، اما از دیدگاه ما به عنوان نماینده مجلس، نه از وزیر کشور و نه از استانداری و هیچ مسئول دیگری چنین عذری پذیرفته نیست و باید پاسخگو باشند. اگر نمی توانند مسئولیت خود را انجام دهند استعفا بدهند و کنار روند. در صورتی که مسئولیت بر عهده گرفتند اگر فشاری وجود دارد باید فشارها را تحمل کنند.

وی با بیان اینکه من احساس می کنم چنین اظهاراتی یک نوع فرار از مسئولیت، عافیت طلبی و فرافکنی است، تصریح کرد: در مجلس با توجه به مجموع عملکردی که از وزارت کشور در گذشته دیدیم و اخطارها و سؤال های مطرح شده قبلی، فکر می کنم معقول است که ما آخرین ابزار نظارتی یعنی استیضاح وزیر را به کار ببریم و انتظار عمومی مردم هم همین است.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: روز گذشته با وجود قرار داشتن در روز تعطیل رسمی، در این مورد گفت و گوهایی با نمایندگان داشتیم. با آقای مطهری که صحبت کردم، هر دو ما برای استیضاح مصمم هستیم و برخی نمایندگان تهران و شهرستان ها نیز همین نظر را دارند؛ در حالی که بعضی از نمایندگان احتیاط می کنند که این اقدام باعث تضعیف دولت نشود. یعنی ما بین دو محذور قرار داریم؛ از یک طرف کوتاهی می شود و می خواهیم مطالبات مردم و وظایف قانونی پیگیری کنیم و از یک طرف هم نگران هستیم که باعث تضعیف دولت نشود، اما آستانه تحمل نمایندگان مجلس و مردم هم حدی دارد.
وی ادامه داد: راهبردی که ما تعریف کردیم تعامل فعال با دولت است؛ با دولت تقابل نداریم بلکه تعامل داریم اما این تعامل، تعامل منفعل نیست. یعنی در دیدگاه های کلان به دولت کمک می کنیم اما به این معنی نیست که به آن چک سفید امضا داده باشیم. انتظاری که مردم از ما دارند این است که با دولت تعامل داشته باشیم و در عین حال نقدهای خود را مطرح و در جاهایی که ضرورت دارد از ابزارهای نظارتی مناسب استفاده کنیم. این اقدام ما نهایتا منجر به تضعیف دولت نمی شود و بلکه منجر به تقویت آن می شود. مثلا تلنگری که دولت در آموزش و پرورش خورد دولت را تضعیف نکرد و آن را تقویت کرد.

صادقی با بیان اینکه من فکر می کنم وزارت کشور در جهت رویکرد رئیس جمهور حرکت نمی کند، گفت: امروز مجلس جلسه ندارد و ما متن استیضاح را آماده و در فراکسیون رایزنی می کنیم؛ چون در مورد استیضاح باید اتفاق نظر داشته باشیم. برای استیضاح وزیر حداقل امضای 10 نماینده لازم است. روز آینده این امضاها را جمع آوری می کنیم و هیأت رئیسه به کمیسیون مربوطه ارجاع می دهد و وزیر مکلف است طی 10 روز در مجلس حاضر شود کهخ من فضای مجلس را برای استیضاح آماده و فراهم می بینم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      آقا جمعش کنید شما دو صدایی

    • قاسم حاجی حاجی

      درود بر دکتر صادقی کاش همه نمایندهای هم دل و جرئت ایشون داشتند.

    • قاسم حاجی حاجی

      درود بر شرفت دکتر صادقی

    • بدون نام

      علی مطهری هیچ ربطی به شهید مطهری ندارد وبا کارهایش تن آن شهید را در قبر میلرزاند. من کاری با مواضع سیاسیش ندارم ولی کلا آدم ناراحتیه.

    • بدون نام

      مگر شما در قبر بودید؟

    • امید

      واقعا برای اختلاس هم اقای مطهری اینقدر عصابی شده

    • بدون نام

      اونایی که میگن علی مطهری هیچ ارتباطی به شهید مطهری نداره بگن که حتما احمدی نژاد باایشون ارتباط داره وبعضیا هم هرچی میشه فوری نظر میدن اختلاس میگن فوتبال چرا اینجوری شد اینا میگن اختلاس میگن قرارداد تجاری بسته شد اینا میگن اختلاس بسه هرچیزی سرجای خودش

    • بدون نام

      کاربر 16/15دقیقه گل گفتی اما.....نگفتی خود تم آره اختلاس اختلاس اختلاس. هر چیزی سر جای خودش......

    • محمدی

      پسر نوح با بدان بنشست. ........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج