۴۲۷۵۶۳
۱۳۹ نظر
۷۹۹۷
۱۳۹ نظر
۷۹۹۷
پ

«ریزش موی سکه‌ای» از تشخیص تا درمان

آلوپسی آره‌آتا یا ریزش موی سکه‌ای در واقع یک نوع بیماری خود ایمنی در بدن انسان است که بر اثر آن فولیکول‌های موی شما از بین نمی‌روند، اما بدنتان مو‌ها را اضافی تلقی می‌کند و تیشه به ریشه‌شان می‌زند.

هفته نامه سلامت - محبوبه ریاستی: در ۳۴ تا ۵۰ درصد موارد و حتی گاهی تا ۸۰ درصد موارد می‌بینیم که تا ۱ سال پس از شروع بیماری، موها مجدد رشد خواهند کرد.
یکی از عواملی که در زیبایی افراد سهم بسزایی دارد، موهاست. موها معمولا زیبایی خاصی به چهره انسان می‌بخشند و به همین دلیل است که در طول زندگی باید مواظب آنها باشیم. اما گاهی درطول زندگی، بیماری‌های یا مشکلاتی پیش می‌آید که مانع زیبا به نظر رسیدن موها می‌شود.
آلوپسی آره‌آتا یا کچلی سکه‌ای یکی از همان بیماری‌هاست که با دکتر مجتبی امیری، متخصص پوست، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ا...(عج) درباره علل و راه‌حل آن گفت‌وگو کرده‌ایم.
درباره کچلی سکه‌ای برایمان بگویید. افراد چگونه دچار این بیماری می‌شوند؟

اسم علمی این بیماری آلوپسیا آره‌آتاست که به آن ریزش موی سکه‌ای هم می‌گویند. این اختلال در واقع یک نوع بیماری خودایمنی در بدن انسان است که بر اثر آن فولیکول‌های موی شما از بین نمی‌روند، اما بدنتان موها را اضافی تلقی می‌کند و تیشه به ریشه‌شان می‌زند.
متاسفانه هنوز علت اصلی این بیماری مشخص نیست اما در قدیم باور بر این بود که عفونت‌ها عامل بروز آن هستند که امروزه این نظریه رد شده است. گذشته از این، برای اینکه درمان درستی برای بیماری‌تان پیدا کنید، ابتدا باید نوع آن را تشخیص دهید. اگر ریزش موهایتان با خارش، سوزش و تورم همراه باشد، در گروه مبتلایان کچلی سکه‌ای قرار نمی‌گیرید.
درست است که اسم این بیماری کچلی سکه‌ای است اما مقدار ریزش موها ربطی به اندازه سکه ندارد و همیشه محدود به میزان اولیه ریزش نمی‌ماند. به عبارت دیگر، شاید وسعت ناحیه کچلی ابتدا کم باشد اما ممکن است بعدا گسترده‌تر شود و حتی تا کچلی کامل هم پیش برود که در این موارد درمان دشوارتر می‌شود.
از سوی دیگر، کچلی سکه‌ای فقط روی سر ظاهر نمی‌شود و ممکن است ابروها و مژه‌ها را هم کچل کند. ریش و سبیل یا دیگر نقاط بدن هم از این بیماری در امان نیستند.
«ریزش موی سکه‌ای» از تشخیص تا درمان

علائم خاص این بیماری چیست؟

در این نوع ریزش مو یک یا چند لکه طاسی به شکل دایره یا سکه و گاهی بیضی‌شکل به‌طور ناگهانی و بی‌خبر در سر یا ریش ایجاد می‌شود؛ یعنی بیمار متوجه ریزش مو در حمام یا هنگام شانه کردن نمی‌شود و از آنجا که معمولا با سوزش، خارش و درد همراه نیست، از این طریق هم به‌وجود آن پی نمی‌برد و گاه تا مدت‌ها از آن بی‌خبر می‌ماند.
گرچه این بیماری اغلب بدون علامت است ولی گاهی بیماران پیدایش لکه‌های جدید را از روی سوزش یا خارش یک منطقه حدس می‌زنند. شکل طاسی به صورت لکه‌های گرد یا بیضی‌شکل است.
به همین دلیل به آن طاسی سکه‌ای‌شکل یا لکه‌لکه می‌گویند. اگر ریزش مو محدود به یک یا چند لکه باشد، آن را ریزش موی سکه‌ای محدود می‌گویند. گاهی ریزش مو حالت شبکه‌ای و تورمانند دارد که از اتصال چند لکه حاصل می‌شود و سرانجام گاهی موهای پشت سر و دور سر به شکل نعل اسب می‌ریزد که غالبا علامت خوبی نیست و خبر از پیشرفت بیماری می‌دهد.

اگر ریزش مو غیر از ناحیه سر باشد، چه باید کرد؟

اگر فرد در ناحیه‌ای غیر از سر مانند ریش، ابرو یا بدن دچار ریزش مو شود، آن را آلوپسی‌آره‌آتای خارج‌جمجمه‌ای می‌نامند و اگر تمام موهای بدن بریزد، نوع سرتاسری یا یونیورسالیس نامیده می‌شود. در این نوع، علاوه بر موی سر موهای ریش، ابرو، بدن و حتی موهای داخل بینی هم می‌ریزد.

این بیماری تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

گرچه کچلی سکه‌ای گاهی می‌تواند تهدیدی جدی برای موها محسوب شود، اما معمولا بیماری جدی‌ای تلقی نمی‌شود و غالبا این مشکل خودبه‌خود بعد از گذشت مدتی خوب می‌شود، یعنی ابتدا ریشه موهایتان می‌ریزد و بعد از مدتی دوباره جوانه می‌زند و همه موها بعد از ۳ تا ۶ ماه جایگزین می‌شوند.
در بعضی موارد هم مشکل به همین جا ختم نمی‌شود و به صبوری بیشتری نیاز است. در چنین مواقعی ممکن است موهای یک قسمت شروع به ریزش کرده و قسمت‌های بیشتری را درگیر کند.

در برخی مواقع هم بعد از ریزش و رویش مجدد یک ناحیه، قسمت دیگری دچار کچلی می‌شود. برای درمان، پزشک باتوجه به‌شدت بیماری، شیوه درمانی مناسب را انتخاب و با کمک دارو‌های خوراکی یا تزریق دوره‌ای داروها برای برطرف شدن مشکل، تلاش می‌کند.
اگر ریزش مو محدود باشد، از دوره‌های تزریق دارو برای درمان استفاده می‌شود. اگر هم هیچ کدام از این شیوه‌ها کارساز نبود، نوردرمانی یا فوتوتراپی انجام می‌‌گیرد تا باعث رشد مجدد موهای از دست رفته شود.
در نوردرمانی، لامپ‌های مهتابی فرابنفش ۳ تا ۶ ماه یک روز در میان به سطح سر تابیده می‌شود که البته درمان تضمینی و صددرصدی برای رفع مشکل نیست و ممکن است مدتی بعد از درمان فرد دوباره دچارمشکل شود.

ریزش موها باعث خرابی آن نمی‌شود؟

نه! ریزش سکه‌ای مو باعث خرابی دائمی فولیکول‌های مو نمی‌شود. حتی در برخی بیماران، ریزش و رویش مجدد موها به کرات در طول زندگی اتفاق می‌افتد.

چه افرادی بیشتر دچار این بیماری می‌شوند؟

این بیماری در دهه دوم و چهارم زندگی شیوع بیشتری دارد. البته سیر بیماری در افراد مختلف، متفاوت است. ممکن است بعد از چند ماه موهای جدید رشد کنند یا در برخی افراد، ضایعات جدیدی در نقاط دیگر دیده شوند.
«ریزش موی سکه‌ای» از تشخیص تا درمان
موها از چه زمانی رشد مجدد خواهند داشت؟

در ۳۴ تا ۵۰ درصد موارد و حتی گاهی تا ۸۰ درصد موارد، تا ۱ سال بعد از شروع بیماری، موها مجدد رشد خواهند کرد.

آیا کودکان هم دچار ریزش سکه‌ای مو می‌شوند؟

بله، ممکن است بچه‌ها هم گرفتار آن شوند، اما بیشترین سن شیوع آن بین ۲۰ تا ۴۰ سالگی است. کچلی سکه‌ای به جنسیت ربطی ندارد و میزان شیوع و سن شیوع آن در خانم‌ها و آقایان برابر است.

برای درمان این بیماری معمولا از چه داروهایی استفاده می‌شود؟

معمولا از داروهای حاوی کورتون یا تزریق کورتون در موضع ریزش مو برای درمان استفاده می‌شود. تزریق کورتون (آمپول تریامسینولون) درون پوست ناحیه بدون مو هر ۴-۶ هفته تکرار می‌شود. پماد‌های حاوی آنترالین نیز تاثیر خوبی دارد. اخیرا از تابش لیزر هم برای تحریک رویش موها استفاده می‌شود.
می‌توان کنار درمان‌های اصلی از محلول ماینوکسیدیل هم استفاده کرد. موهای جدید ابتدا نازک و سفیدرنگ هستند ولی به‌تدریج رنگ و جنس اولیه را پیدا می‌کنند.در موارد محدود و کوچک اگر باوجود درمان، موها بعد از ۱-۲ سال رشد نکنند، حتی می‌توان برای بیمار کاشت مو انجام داد.

حرف آخر؟

متاسفانه در طاسی‌های خیلی وسیع پاسخ افراد به درمان خوب نیست یا موها چند ماه بعد از درمان دوباره می‌ریزند. این افراد تحت‌استرس شدید هستند و مجبورند سال‌ها از روش‌های آرایشی مانند کلاه‌گیس یا تاتو استفاده کنند. البته بیماران نباید هیچ وقت ناامید شوند زیرا ممکن است روزی موها خودبه‌خود یا با درمان‌های جدیدتر دوباره رشد کنند.
۷ چهره آلوپسی آره آتا
وایولا دیویس؛ بازیگر: با کلاه گیس روی فرش قرمز رفتم

این بازیگر هالیوودی گفته که به آلوپسی مبتلا بوده و بارها این مشکل برایش اتفاق افتاده و ناچار شده در مراسم فرش قرمز، کلاه گیس به سر بگذارد تا ریزش موی خود را بپوشاند اما در حال حاضر مشکلش رفع شده و عکسی که از او روی مجلاتی مانند InStyle منتشر شده، با موهای پرپشت خودش بوده است.
«ریزش موی سکه‌ای» از تشخیص تا درمان

جی نلسون؛ خواننده: در ۱۳ سالگی موهایم ریخت

او در مصاحبه ای گفته که در ۱۳ سالگی به دلیل استرس دچار ریزش موی موضعی شده و این موضوع به شدت او را افسرده کرده، اما نلسون پس از آن هرگز با این مشکل روبرو نشد.

سین وارد؛ بازیگر: برای درمان، بازیگری را کنار گذاشتم

این بازیگر انگلیسی مدتی از کار در سریال های تلویزیونی کناره گرفت زیرا فشار کار و استرس بالا سبب ریزش شدید موی او شد. این ریزش به حدی بود که هیچ درمانی برای آن کارساز نبود و گرچه محلول ماینوکسیدیل با درصد بالا استفاده می کرد ولی ریزش موهایش قطع نمی شد. در نهایت با کاهش استرس و کناره گیری از کار بازیگری، ریزش موی او درمان شد.

تایرابنکس؛ مجری تلویزیون: کارم باعث ریزش موهایم شد

این مجری برنامه «انتخاب مدل برتر آمریکا» در گفتگویی با مجله وال استرین اعلام کرده که حجم زیاد کار و استرس شغلی بالا باعث ریزش مو و آلوپسی او شده است.

کریستوفر ریو؛ بازیگر: زمان فیلمبرداری سوپرمن دچار آلوپسی شدم

این بازیگر معروف آمریکایی که او را به عنوان سوپرمن می شناسید، در ۱۶ سالگی یک بار دچار آلوپسی شد و برای اینکه کچلی برخی نواحی سرش را بپوشاند، موهایش را بلند و روی این نواحی شانه می کرد. زمان فیلمبرداری سوپرمن هم دچار آلوپسی شد و هر ۳ ماه یک بار آمپول های استروییدی تزریق می کرد تا موهایش سریع تر رشد کند.

جیمی میستری؛ بازیگر: استرس باعث ریزش موهایم شد

این بازیگر نیز همانند سایرین به دنبال استرس بالا در برهه های مختلف زندگی دچار آلوپسی شده است.
«ریزش موی سکه‌ای» از تشخیص تا درمان توو کلمپبل؛ بازیگر: موهایم بعد از طلاق ریخت

این بازیگر اعتراف کرد استرس ناشی از کار، مسائل خانوادگی و دردسرهای مربوط به طلاق باعث ریزش موی شدید و آلوپسی در او شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      با سلام ...دوستان عزیز واقعا درد کثيفيه این مریضی.
      تقریبا 6ماه ریزش موی سکه ای گرفتم.رفتم دکتر ..که تزریق آمپول رو انجام داد گفت که اگه خوب نشدی باید یه ماه دیگه بیای بازم تزریق آمپول واست انجام بدم ...منم که بعد یه ماه بیخیال شدم و نرفتم دکتر ..تا اینکه بعد دو ماه ریزش موی سکه ای بحدی پیشرفت کرد که اندازه یه توپ کوچک وسط سرم افتاد ..جالب اینجاست رفتم آرایشگاه ...آرایشگره گفت دوتا دیگه پشت سرت داری ...منم که خداييش افسرده شدم ...روز بعد رفتم دکتر ...البته دکترم رو عوض کردم که اونم تزریق رو انجام داد .و مهمتر از اون یه محلول خیلی قوی رو برام تجویز کرد .گفت روزی 2بار با مسواک نرم به اندازه کچلی محلول بریز و آهسته با مسواک ماساژ بده ..منم چند روز استفاده کردم که هیچ خبری نشد اما بعد 15روز به لطف و کرم خدا دانه دانه های ریز ریز مو .سر در آوردن که من از خوشحالی داشتم بال در می آوردم ..در ضمن دوستان این محلول ماينوکسيديل نیست و داروخانه ها ندارن و اون فقط منو به یه لوازم بهداشتی آرایشی معرفی کرد ..

      پاسخ ها

      • مصطفی

        سلام
        امکانش هست آدرسش رو بدی
        مدتیه من هم دچارش شدم و از یک محلول ترکیبی که دکتر تجویز کرده استفاده می کنم ولی هنوز نتیجه ای نگرفتم

      • بدون نام

        ببخشید میشه اسم اون دارو که لوازم آرایشی گرفتین معرفی کنین

      • ستایش

        سلام.میشه اسم اون دارورو به منم بگین .منم یه طرف موهام ریزش کرده.الان یک ماهه تحت درمانم ولی ریزش موهام بیشترشده

      • ناشناس

        آقا سعید سلام ..میشه لطف بفرمایید آدرسش لوازم آرایشی یا شماره تلفنش را بفرمایید من هم چند سال درگیر ... این مشکلم...سپاسگزارم .

      • مسعود خان

        سلام میخوام درمان قطعی و تجربه کامل از ریزش موی سکه ای در اختیارتان بذارم
        اول تراشیدن قسمت ریخته با تیغ یکبار در هفته
        دوم استفاده موضعی از ژل فولیوست شرکت پرودرما
        سوم مصرف روزانه کپسول بیوتین در صبح یک عدد کپسول ماکاویت یوروویتال بعد از ناهار دو عدد و مخمر آبجو تاپ لوور در شب دو عدد
        چهارم مالش قسمت های ریخته با ترکیب روغن کندوش و روغن سیاهدانه
        پنجم تزریق آمپول بیوتین و بپانتن به مدت سه هفته و هفته ای یک بار
        از همه مهم تر دوری از استرس و استفاده از شامپو کتوکنازول برای جلوگیری از تشدید ریزش
        و مصرف میوه و ماهی اینها تجربه خودم که ریزش سکه ایم درمان شد هست

      • یک شهروند

        من 13.14 ساله هستم این مشکل رو داشتم بعد دارو مصرف کردم الان حدود 10.12سانت رشد کرده ولی مال من حدود یه دایره به قطر 10سانت بود الان بقه سرم 50سانت موداره اونجا 10سانت خیلی بدشده

      • بدون نام

        پاسخ گوگل به سوال اینه
        البته در سایت های فارسی هم گفته شده هر چند باید با پزشک مشورت کرد
        روغن چوب سدر ...در هنگام مخلوط کردن با اسطوخودوس و رزماری ، چوب سدر به کاهش ریزش مو برای افرادی که از آلوپسی رنج می برند کمک می کند
        Cedarwood...
        When mixed with lavender and rosemary, cedarwood helps reduce hair loss for people who suffer from alopecia

    • النا

      من از عید96تا الان سه بار موهامو رنگ کردم بار اخر چندجای سرم زخم شد ولی جلوی سرم اندازه نخود علاوه بر تاول زدن زردشده بود مثل عفونت منم بی توجهی کردم چندباری زخممو کندم و موهامو که از ریشه درمیومدن دیدم الان زخم خوب شده اما اون قسمت که دقیقا هم جلوسرم هست مودرنمیاد تقریبا یک ماه هم هست محلول ماینوکسیدیل شب و روز میزنم اما فرقی نکرده خیلی ناراحتم کسی تجربه ای در این زمینه نداره کمکم کنه؟؟؟

      پاسخ ها

      • محمد

        سلام ..دوستان اسمم محمد ۲۸سالمه ساکن خوزستان هستم دست وپا بوس همتونم بخصوص اونی که بگه من بااین مریضیاین هم شماره تماس منه چکار کنم راه حلش چیه این سه سال مبتلابه این بیماریه لعنتی هستم .رفتم دکتر امپول برام زد یکی دو جلسه که گذشت بعضی جاه خوب شدن ولی از دوباره بعداز کوتاترین مدت تمام موهای سرم ابرو ریشام خيل اجاها بدنم افتاد خدايش ازيتم خيلي بخدا دارم ارزو مرگم ومیکنم یکی بیاد بگه من چکار کنم منم از لحاظ مادی ردیف سومم یعنی منظورم این نیست که ازکسی بخوام پول برا علاجم بده فقط راهنماییم کنه کافیه نوکریش هم میکنم خیلی ازتون ممنون میشم اینم شماره تماسم هست 09301701731

      • فاطمه

        سلام تورو خدا واسه منم معرفی‌کنین اسمش رو

    • زکریا

      خواهشا از ماینوکسیدل استفاده نکنید ,من الان نزدیک سه ساله که این بیماری رو گرفتم تا چند ماه قبل موهایم دوباره مثل اول درآمدن ولی با استفاده از ماینوکسیدل دوباره ریزش صورت گرفت ودوباره موهای سرم ریخت,اگر امکانش هست محصولی را معرفی کنید تا از آن استفاده کنیم,ولی قابل اطمینان باشد نه اینکه به سر خانه اول برگردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

      • بدون نام

        سلام من از سه سال پیش دچار این بیماری شدم 9 ماه پیش رفتم دکتر به من یه محلول داد استفاده کردم الان موها برگشتن ضمنن ایران نیستم المان هستم اسم دارو هست mometasonfuroat

    • Zzzz

      سلام دوستان منم دچار این موی سکه ای شده بودم تقریبا دوماه بود اوایل میگفتم چیزی نیست ولی بعد رفتم دکتر با یه امپول و چند تا کرم و پماد یکماهه حل شد شما هم برید یه دکتر خوب و سرشناس

      پاسخ ها

      • hm

        سلام لطفا آدرس پزشکی رو که رفتید بهم بدین من ده سال گرفتار این بیماریم هر جا هم رفتم هیچ درمانی نتیجه نگرفتم
        ممنونم

      • یاس سفید

        اهواز خیابان خشایار یا کیان عطاری گله دار اادرس یه عطاری خوب براتون

    • زینب

      سلام من باردار هستم و موهام ریزش سکه ای شدن باید چکار کنم کسی میتونه منو راهنمایی کنه

      پاسخ ها

      • حسام

        سلام فقط و فقط از سیر استفاده کنید برای این بیماری عالیه

    • لاوین

      سلام از دوستانی که نتیجه گرفتن خواهش میکنم اسم دکترشون رو بفرمایند

    • باران

      سلام منم دیروز یهوی دیدم یه قسمت از موی سرم ریخته به اندازه سکه الان رفتم دکتر گفت ریزش سکه ای حل میشه از استرس و عصبانیت هس دوتا محلول داده شب و روز بزنم بنظرتون حل میشه؟ خیلی نگرانم بخدا

    • بدون نام

      سلام مخوام بدنم خوب میشه ریزش سکیه

    • نگران

      سلام منم مادرم سه تا اینجوری به اندازه سر انگشت سکه ای ریخته...دارم میمیرم از گریه...میترسم همش همینجوری بشه چیکار کنم...دعا کنید خوب بشه..خودشم نگرانه ولی بمیرم هیچی نمیگه..به نظرتون خوب میشن اینجور ریزشا؟

    • نگران

      سلام منم مادرم سه تا اینجوری به اندازه سر انگشت سکه ای ریخته...دارم میمیرم از گریه...میترسم همش همینجوری بشه چیکار کنم...دعا کنید خوب بشه..خودشم نگرانه ولی بمیرم هیچی نمیگه..به نظرتون خوب میشن اینجور ریزشا؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام دوستان نوه من بیمار آلوپسی داره ده سالشه سه ساله به این بیماری مبتلا شده خیلی دکتر رفتیم هیچ کدوم نتیجه نداد تا اتفاقی یه آقای که خودش هم این بیماری رو داشت آدرس دکتر نور بالا که توی یزد هست معرفی کرد خدا بهش عمر بده نوه من الان هفت ماهه تحت نظر دکتر نوربالا هست بعد از مصرف داروها تمام موهاش در امده با خودم عهد کردم هر جا کسی به این بیماری مبتلا بود آدرس این دکتر که تو یزده بدم

    • Zzzz

      توی قم یه دکتر خانم هستن خانم فاطمه رضیان من که رفتم پیشش خوب خوب شدم الحمدالله اگه خواستین برین پیشش
      فک کنم بزنین اینترنت ادرسش بیاد

    • سجاد

      سلام دوستان عزیز من ریش هام به صورت سکه ای میریخت پیش بهترین دکتر شهرمون رفتم برام داروی ترکیبی نوشت خلاصه ۲۰۰هزاری برام اب خورد ولی نتیجه نگرفتم رفتم پیش پزشگ عمومی یه آمپول به اسم تریام سینلون نوشت که گفت نوع ایرانی این امپول روبگیر ۳تا هرهفته یکی عضلانی زدم بدش کل ریشهام یک دست اومدن قیمت امپول ها هم ۳تاش میشه ۷هزار اگه کسانی به این بیماری ریزش ریش دچارهستن ارزششو داره استفاده کنید نتیجه میگیرید دیگه الکی نرید پول خرج دکتر پوست مو کنید

    • مهدي

      دوستان و اقاي zzz
      لطفا داروهاتون رو ك استفاده كردين و درمان گرفتين اعلام كنيد
      اقاي z من از قم هستم
      ادرس و شماره دكتر فميه رو بهم بگي ممنون ميشم
      اگه بگي داروهات ك استفاده كردي رو هم ممنون ميشم

    • بدون نام

      سلام شوهر من در ناحیه صورت دچار ریزش سکه ای شد دکتر یک بار تزریق تریامیسولون اتو همون ناحیه انجام داد و یک ژل دوکرای که مخصوص ریزش سکه ای و خیلی قوی براش نوشت که خیلی تأثیر خوبی داشت و دوباره مثل اولش شد . این ژل رو چند تا از دوستامم گفتم برای ابرو استفاده کردن خیلی جواب گرفتن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میشه اسمش بگین

    • الهه

      سلام.من دوسال پیش دچار ریزش سکه ای شدم ولی با تزریق کورتون تو سرم خوب شد و تمام ریزش قطع شد و موی جدید دراومد

      پاسخ ها

      • سیما غریب زاده

        بچه ها پسرم کچلی سکه ای گرفت خیلی اذیت شد فقط به طور
        کامل هیچ داروی مولتی ویتامینی مصرف نکنبد تا خود بدن فعالیت کند دوم اینکه نزد متخصص پوست بروید کمی کورتن در ناحیه تزریق کند و بعد تا یکماه ژل بتامتازون مالیده شود و بهش فکر نکنید پسرم کامل درمان شد

      • بدون نام

        سوزن درد هم داشت من که وحشت کردم نزدم

    • حميد

      سلام دوستان
      من المان زندگي ميكنم حدود يكسال پيش ريشام بصورت سكه ايي ريخت رفتم دكتر يه قطره بهم داد به اسمsoderm crinkle
      به همراه قرص زينك قطره محصول كشور المانه
      استفاده كردم الان خداروشكر دارم جواب ميگيرم

      پاسخ ها

      • Ebi

        سلام من ۳ ساله که موهام سرم و ریشم میریزه بعد دوباره درمیاد البته با دارو ولی امسال دیگه خیلی طول کشید دکترای المان هم که داروی درستی نمیدن این اواخر یک دکتر خوب تر رفتم ازم ازمایش خون گرفت .. البته من ترویئد هم دارم میگه احتمال داره مال همین هم باشه حالا منتظر جواب ازمایش هستم ... خسته شدم از این

    • عباس

      سلام دوستان عزیز


      من ریزش سکه ای وحشتناکی گرفتم به هر دری زدم خوب نشدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قربون شکلت برو متخصص پوست و مو یه تزریق بت می کنه تو محل ریزش ، بعد یه هفته موهات در میاد به شرطی که استرس نداشته باشی به امید خدا قطع میشه

    • Mohammad

      منم همین مشکل رو داشتم کلی این دکتر و اون دکتر خسته شدم جز هزینه واسم چیز دیگه ای نداشت افسردگی گرفته بودم نمی دونستم چکار کنم تا اینکه دوستم با دیدن صورتم منو به یکی معرفی کرد که در دو جلسه درمان شفا پیدا کردم و موهای صورتم دوباره شروع به رشد کردن..خیلی ها از سراسر کشور پیشش اومدن درمان شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب میشه معرفی کنی ماهم‌انجام بدیم؟

      • اکبر

        به نظر من شما باید پیش یه روانشناس تشریف ببرین بهتره

    • رسول

      دوستان من موهای کل سرم وبدنم وابرووصورتم به صورت سکه ای دردراز مدت ریخته راهی کسی سراق داره ممنون میشم

    • سکوت

      سلام دوستان منم دچار ریزش موی سکه ای شدم دکتر رفتم و جواب نگرفتم و الآن دو ماه که ازیه قطره استفاده کردم البته از دارو گیاهی گرفتم و شکر خدا خوب شدم

      پاسخ ها

      • فرهاد

        سلام میشه اسم قطره رو بهم بگین

    • وحید

      تــــــــــــــــــوجـــــــــــــــــــــــــه

      سلام دوستان من خودم دچتر این نوع بیماری و ریزش شدید مو در ناحیه صورتم شدم و یک سال درگیر این موضوع بودم و به شدت از نظر روحی داغون بودم.با خودم عهد کردم که اگر خوب بشم حتما کارهایی که انجام دادم رو بهتون بگم

      امیدوارم مو به مو این کارها رو انجام بدید و قول میدم خوب بشید

      1-اول از همه استرس هاتون رو کنار بگذارید
      عوامل استرس زا چند دلیل هستند
      الف :افکار منفی
      ب:افراط در خوردن غذاهایی با مزاج سرد
      ج:کم خوابی یا بی خوابی
      راحل:
      به مشاور مراجعه کنید و حتما در مورد بیماری و استرس ها صحبت کنید.با خوردن غذاهایی با طبع گرم و یا شربت ضد سودا استرس و بی قرای خود را برطرف کنید. خواب مناسب داشته باشید.

      در صورتیکه هیچ کدوم از این کارها جواب نداد فقط و فقط به مدت 14 روز قرص فلوکسیتین را مصرف کنید.موارد فوق اولین گام بهبود شماست

      2-اصلا به بیماری خودتون فکر نکنید و خود را در اینه نبینید

      3-درمان را شروع کنید
      روش درمانی شیمیایی: تزریق سوزن کورتون (دکتران متخصص پوست بهترین را پیشنهاد میدهند)تزریق سرنگ کورتون راه حلی ریع برای درمان ریزش موی سکه ای است اما اگر اصل بیماری درست نشود موها پس از درامدن مجدد میریزد... من خودم چندیدن بار این اتفاق برایم افتاد
      استفاده از محلول ماینوکسیدیل 5 درصد برای طول درمان جهت مالیدن برروی محل ریزش

      روش سنتی:استفاده از دمنوش استخدوس.مالیدن سیر خام برروی صورت جوریکه اب سیر به محل ریزش بخورد.12 ساعت بعد استفاده از روغن گیاه عنصل و روغن سیاهدانه

      توصیه من به شما و کاری که خودم انجام دادم این بود که حتما پیش دکتر طب سنتی ... کسی که تخصص دانشگاهی دارد برید و شک نکنید اصل و علت بیماری که کشف شود .ریزش هم درست خواهد شد.

      من بیماری ام بعد از 8 ماه کنترل شده و الان کم کم داره مواهی صورتم که بسیار پراکنده و زیاد بود دارند بیرون میان خدا رو شکر

      پاسخ ها

      • الهه

        سلام،شما جایی رو سراغ ندارید پیاز عنصل داشته باشن؟روغنشو من استفاده کردم زیاد جواب نداد اما پیازش چندبار زدم عالی بود اما دیگه گیرم نمیاد

    • بدون نام

      سلام من هم به این مشکل دچار شدم یک قسمت از موهای سرم ریخته بود ولی دوباره رشد کرد بعد تقریبا دوسال دوباره ریخت و الان داره رشد میکنه لطفا اگه کسی میدونه این ینچی بهم بگه

    • شهزام

      سلام من هر چند ماه یه بار اینجوری میشم یا تو سرم در میان یا تو ریشم و بهترین راه برا درمانش آمپول تریماسیون هست به نظرم بقیه چیزا الکین این آمپولو باید با سرنگ انسلین بزنی داخل جایی که ریزش سکه ای داره

    • پرناز

      سلام تاثیر گذار ترین راه حل برای ریزش موی سکه ای چیه لطفا راهنماییم کنید خیلی نگرانم

    • بدون نام

      سلام منم از زمان زایمانم تا الان که دوسال میگذره همش استرس داشتم وریزش موی شدید الان توسرم دیدم پنج تا دایره ریخته دکتر رفنم محلول داد اما آمپولم داد ترسیدم بزنم اما الان نگرانم داره بزرگتر میشه به نظرتون برم آمپولا بزنم خیلی نگرانم راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام به هیچ عنوان از آمپول استفاده نکنید. این عارضه ی طول درمان طولانی مدت داره که بسته به شرایط محیطی و سیستمی خودتون دیر. یا زود داره. برای رفع این عارضه باید فقط و فقط سیستم ایمنی بدنتون رو تقویت کنید که اونم با استفاده از محصولات کاملاً ارگانیک قابل درمانه. هرکسی که واقعاً می خواد مشکلش درمان بشه با شماره من تماس بگیره. 09917543165

    • ساسان

      سلام دوستان.منم ریشم به صورت سکه ای ریخته تا الان چندبار آمپول تریام هگزال زدم ولی خوب نشده.سنتی هم استفاده کردم ولی هیچ.هی زیادترم میشه.دو روز یه بار مجبورم ریشمو بتراشم.ولی گفتن صابون سفیداب خوبه.اونم استفاده میکنم و جوابشو بهتون میدم.موفق باشید

    • یونس

      من بچگی موی سرم سکه ای ریخت و با آمپول و محلول ترکیبی خوب شد.حدود 25 سال پیش.
      اما جدیدا دو سه ساله که ریشم می ریزه و همیشه با تریامسینولون خوب میشه اما دوباره میریزه و بزرگتر میشه.
      الان یه ترکیب خوب بلدم.
      آمپول بتامتازون LA با دو سوم (شایدم یک سوم) آب مقطر قاطی شه تا رقیق شه.
      سعی کنید با سرنگ مخصوص قند خون به ریش و کلا صورتتون آمپول بزنید تا جاش نمونه.

      پاسخ ها

      • ..

        تریامسینولون باید با آب مقطر رقیق شه. بتامتازون خودش رقیقه

    • سکوت

      سلام دوستان منم مثل شماها شدم داروی دکتر فایده ای نداره من امتحان کردم .و یه مدت از داروی گیاهی استفاده کردم خداروشکر جواب گرفتم.یه دختر ۲۲ساله که ترس بدتر شدن موهاش رو داشت روز اول خواستم دارو رو بهتون پیشنهاد بدم ولی گفتم اینم مثل بقیه داروها امکان نداره موهام درست بشه بیخیال.اینجا میفرستم و شمارم رو هم میزارم اگه کسی سوال داشت در خدمتم دوستان ۰۹۰۳۸۷۹۰۱۰۶

    • سکوت

      اول اینکه هرشب بنفشه زیتونی که یک قطره هست رو به جاهای که ریزش کرده بمالید و یکم مالش بدید اما خیلی آروم بعد پنج دقیقه سورمه اثمد رو روی همان قسمت بکشید و تا صبح بخوابید نمیگم هر روز حموم کنید ولی یک روز در میان این دارو را بشویید که موهای سر در طول روز تنفس کنه و باز شب به همین صورت انجام بدید.برای هفته اول و دوم حموم کردن به جای شامپو از گل ختمی سفید استفاده کنید این رو توی جواب و توی آب گرم بزارید وقتی خیس شد فشارش بدین و به اندازه یک کاسه شیره ازش بگیرید و به کل موهای سرتون بمالید من که فقط گل ختمی رو یه هفته بیشتر استفاده نکردم و بعدش هم از شامپوی بچه برای موهام استفاده کردم چون شیمیایی کمتری در آن وجود داره.حالا موهام به اندازه یک انگشت بزرگتر شده و اصلا پیدا نیست .شماها میتونید از دارو گیاهی در رابطه با این سه تا چیزی که گفتم اول سوال بپرسید بعد استفاده کنید استرسم نداشته باشید دیر رشد میکنه ولی ارزشش رو داشت تو شیش ماه جواب گرفتم .مریضی بدی انشالله همه جواب بگیرن خوب بشن

    • سکوت

      اول اینکه هرشب بنفشه زیتونی که یک قطره هست رو به جاهای که ریزش کرده بمالید و یکم مالش بدید اما خیلی آروم بعد پنج دقیقه سورمه اثمد رو روی همان قسمت بکشید و تا صبح بخوابید نمیگم هر روز حموم کنید ولی یک روز در میان این دارو را بشویید که موهای سر در طول روز تنفس کنه و باز شب به همین صورت انجام بدید.برای هفته اول و دوم حموم کردن به جای شامپو از گل ختمی سفید استفاده کنید این رو توی جوراب و توی آب گرم بزارید وقتی خیس شد فشارش بدین و به اندازه یک کاسه شیره ازش بگیرید و به کل موهای سرتون بمالید من که فقط گل ختمی رو یه هفته بیشتر استفاده نکردم و بعدش هم از شامپوی بچه برای موهام استفاده کردم چون شیمیایی کمتری در آن وجود داره.حالا موهام به اندازه یک انگشت بزرگتر شده و اصلا پیدا نیست .شماها میتونید از دارو گیاهی در رابطه با این سه تا چیزی که گفتم اول سوال بپرسید بعد استفاده کنید استرسم نداشته باشید دیر رشد میکنه ولی ارزشش رو داشت تو شیش ماه جواب گرفتم .مریضی بدی انشالله همه جواب بگیرن خوب بشن

    • سکوت

      من از مانیوکسیدیل استفاده کردم و حتی آمپول کورتن اما هیچ تأثیری نداشت.خانوما موهاتونو کوتاه کنید تا رشد بهتری داشته باشه دوماهی یکبار پایین موهارو کوتاه کنید و از سشوار هم به هیچ عنوان استفاده نکنید.اگر کسی استفاده کرد جواب گرفت دوست داشت بهم خبر بده خوشحال میشم.

    • کاوه یزدانی

      سلام من نزدیک یک ساله ریزش سکه ای دارم بار اول ابروم ریزش کرد و از روی ابروم متوجه شدم دکتر رفتم آمپول تزریق کرد ابروهام دراومد اما دوباره ریزش کرد الان موهای سرم شدیدا درگیرن دارم داغون میشم اگه کسی راهی سراغ داره لطفا بهم کمک‌کنین

    • نفس

      دوستان من همین نیم ساعت پیش متوجه شدم که سرم به صورت ی سکه موهام ریخته لطفا اگه کسی داروی خوب میشناسه معرفی کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام برو امپول تریامسیلون بگیر و بعد رقیق کن تزریق کن داخل پوست بعد 40روز رشد میکنه

    • جاوید

      سلام خسته نباشید.من ریزش ریش دارم زیاد رفتم دکتر آمپول زدم بهم پماد داد ولی هنوز خوب نشد باید چیکارکنم الان ۳هفته میشه داره بیشتر میشه ریزشش لطفا راهنمای کنین آقا دکتر ممنون.

    • سکوت

      دوستان من واقعا جواب گرفتم حالا خیلی گذشته و دیگه همچین اتفاقی برام نیفتاده شمارم گذاشته بودم میتونید تو واتساپ پیام بدید راهنماییتون میکنم حتی شماره کسی که رفتم و دارو رو بهم داده میتونم بهتون بدم که با ایشونم صحبت کنی و اگر شهر ما باشید حضوری هم میتونید برید و موهاتون رو نشون بدید .موفق باشید

      پاسخ ها

      • الی

        شماره دکترتونو بدید

    • محمد

      سلام من 32سالمه نمیخوام ناامیدتون کنم ولی هر کاری کنی میریزه وفایدی نادره من چند ساله پیشه دکتر مصطفی مافی میرم خوب میشم ولی باز میریزه به نظرمن برید پیشش جواب گرفتین برید پیش دکتر اعصاب این بیماری ریشش استرس همین باید این استرس درمان بشه بعد جواب خوب میگیرید ولی ادم هیچوقت نسبت به زندگیش نباید ناامید بشه دیگه مو میریزه اینم قسمت ماها شده .شمارشو از 118بگیرید ادرسش میدان هفت حوض نارمک برید تو 2جلسه یا 3جلسه جواب میگیرین منم دعا کنید.

    • احمدرضا

      با سلام. من 4سا است مو هام میریزن ورشد نمی کنند از اول هم به شکل سکه کوچک بودن به مرور زمان بزرگتر شد حالا بعداز 4سال رشد نمی کنند میتوانید راه حلی پیشنهاد کنید ممنون میشم راهنماییم کنید

    • مجتبی

      سلام دوستان عزیز
      من 9ماه تقریبا ریزش ریش داشتم
      همه دارو گیاهی و ..
      استفاده کردم نتیجه نداد
      خلاصه چند ماه پیش رفتم پیش دکتر دوتا آمپول زیر چانه ام
      همونجا که ریشم ریخته بود تزریق کرد
      و یک قرص جوشان 20 عددی با کپسول فیفول ک برای کمبود آهن و کلسیم هست تجویز کرد
      بعد یک ماه ریشم در اومد خداروشکر
      الانم هیچی نریخت مثل روز اول شدم
      بیخودی نگران نباشید پماد داروگیاهی هم استفاده نکنید
      برید پیش یه متخصص پوست
      ایشالله خوب میشید

    • علی

      سلام خوشبحال کسانی که میگن این بیماری و گرفتن بعد از مدتی یا چند ماه خوب شدن باید خداروشکر کنید
      من یه جوون 20 ساله هستم که 9 ساله به این بیماری لعنتی گرفتار شدم و نوجوانی من با حسرت گذشت و اینطور که پیداست باید تا اخر عمر با حسرت زندگی کنم اما باز هم امیدم خداست.
      یاعلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه برادر منم نزدیک 13 ساله مبتلاست و هیچ درمانی جواب نداده

    • مریم

      دوستان علت ریزش مو سکه ای چیه توروخدا نگرانم یکی بگه

    • ع

      سلام. من 4 ساله که این بیماری رو دارم و کلی هم دکتر رفتم ، یک بار زالو ،دوبار حجامت سر و دوبار تزریق در نواحی ریخته داشتم اما هیچ فایده ای نداشته ، اگه کسی راه حل قطعی ميدونه لطفا راهنمایی کنه . ممنون .
      انشاالله همه کسانی که به این بیماری گرفتار شدند به زودي زود خوب بشن

    • فریبا

      سلام دوستان منم دوساله به این درد گرفتار شدم آمپول هم میزنم بعداز دو هفته موی سرم در می آید وبعد از دوماه دوباره سکه ای می ریزد لطفا باید چکار کنم وقتی سرم را میبینم واقعا از ترس گریه میکنم

    • حبيب

      هيچي مثل پياز و سير نيست،رنده كنيد و آبشو به جاهاي كچلي بماليد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوستان منم این بیماری وردارم خیلی میترسم

    • بدون نام

      سلام منم چند ماه پیش ریزش موی شدید ریشم گرفت رفتم دکتر آمپول زد خوب شد ولی الان دوباره همونجای قبلی داره می ریزه باید چیکار کنم

    • حمید

      سلام بخداقسم من حدود یک ساله درگیر ریزش ریش صورتم هستم چندین بار دکتر متخصص پوست مو هم رفتم چهاربار ترزیقآمپول کرتون خارجی استفاده کردم اما جواب نگرفتم چکار کنم ممنون میشم

    • بدون نام

      من

    • مهدیه

      سلام.دوسال پیش تازه عروس بودم ک دچار این بیماری شدم.اولش خودمو باختم و مثل افسرده ها شده بودم.بعد از گذشت مدت زیادی امپور کورتون ترزیق کردم داخل سرم که بیشتر موهام ریخت.دیدم فایده ای نداره غصه خوردن و افسردگی.من یخورده قرتی بودم و کلی ب موهام میرسیدم همه فقط تعریف موهامو میکردن.با این بیماری فهمیدم خدا میتونه خیلی راحت کل موهای بدنم رو از بین ببره.به بزرگیش بیشتر پی بردم.بیشتر خودمو شناختم.فهمیدم معجزه دروغ نیست....
      تو همین امیدواری های جدید ک تازه تغییر تحول دادم خودم رو ی دفعه دیدم ی جای دیگ سرم ریخته
      اما این بار مث سری قبل افسرده نشدم و ماتم نگرفتم تصمیم گرفتم بجنگم.به قول دوستم فرق سرم دیگه سکه نبود شده بود تراول .....با امید ب خدا و عزم راسخ تصمیم گرفتم خود درمانی کنم چرا ک الوپسی نه دردش معلومه چیه نه درمان قطعیش.پس گفتم خودم درمان دردم میشم.
      بعد از دو سال تازه موهام سفید سفید درومد و پر شد.
      و این وسط یه دکتر عزیزدلی پیدا شد که بهم جمله زیبایی گفت
      " من هیچ کاری نمیتونم برات انجام بدم همه چی دست خودته.خودتی ک باید بجنگی و خودتو کنترل کنی .من فقط بهت داروی تقویتی میدم همه چی دست خودته... "
      منم تصمیمم رو گرفتم و خداروشکر الان بعد سه سال تازه خدا و خودم رو شناختم.و خوشحالم ک با این بیماری معجزه خدارو دیدم.دوستان دکتر گفت بود برای این بیماری بارداری سمه.ولی من ناخواسته باردار شدم و دقیقا با ب دنیا اومدن فرشته زندگیم موهام کاملا خوب شد....

    • بدون نام

      سلام دوستان بد بختانه این ریزش موی لعنتی همش مال استرس و اعصابه خودم هم درگیرم واقعا داغونم

    • بدون نام

      سلام دوستان بد بختانه این ریزش موی لعنتی همش مال استرس و اعصابه خودم هم درگیرم واقعا داغونم

    • ف .ر

      سلام دوستان من هم ریزش موی سکه ای داشتم اما الان خوب شده نمیدونم کدوم تأثیر داشت اما اومدم به شما بگم شماهم اینکارا بکنید ان شاالله نتیجه بگیرید

    • بدون نام

      دوستان اول اینکه سیر را داخل فریزر بگذارید موقع مصرف یک حبه رابردارید نصف کنید در ظرفی مقدارکمی نمک دریا بریزید قسمت قاچ شده سیررا آعشته به نمک بکنید و به پوست سرجاهایی که ریزش کرده بمالید چند ساعتی روی سطح پوست باشه بعد حمام کنید درضمن روغن سیاهدانه هم یه نوبت دیگه قبل حمام استفاده کنید ان شاالله نتیجه میگیرید.

    • بدون نام

      سلام شب بخیر من چند سلا پیش همسرم ریش صور تش به صورت سکه ای می ریخت به حرف دکتر طب سنتی هروز دوبار روی هحل سیر را نصف کرده و ماساژ می داد معجزه شد بعد شاید یک ماه وتا به حال دیکه نریخته ه
      همسر خواهرم هم
      در سن چهل پنج سال این اتفاق برایش افتاد اوروی سرش بود وباز هم از سزر استفاده کردوخوب شد معجزه سیر را ببینید

    • فاطمه

      سلام به تجربه من ثابت شد با سیر درمان میشود دوبیمار از خانواده من یکی ریش او بوده ودیکری موی سر باطب سنتی وسیر درمان شدند

    • اشعيا

      سلام بجه ها حال همه شمارو درك ميكنم.من 15سال به اين بيماري مبتلا بودم.خواستم بكم نااميدي سمه وبقيه موهارو نابود ميكنه خانم يا آقايي كه كريه ميكني ازترس ريختن بقيه موها مطمئن باش بدتر ميشي.تجربه من ميكه از آمبول استفاده نكن.اونايي كه ريزش بيشرفته دارن درمانشون راه داره دليل اين بيماري سردي موضعي هست. فقط فقط فقط زمان ميبره نااميدي كاروخراب ميكنه.من جواب كرفتم.انشالا شماهم جواب خواهيدكرفت

    • فرزانه

      سلام من قبلا ریزش مو سکه ای گرفتم با دوتا آمپول و قرص زینک خوب شد .اما الان بعد یک سال دوباره یه قسمت دیگه سرم اینجوری شده . البته من کم خونی و تالاسمی مینور هستم با این که اصلا بهم نمیاد ولی چند روز احساس میکنم بخاطر کم خونی ضعف و بی حالی دارم بعد متوجه این ریزش مو شدم حتی سطح ناخن دستم هم خط افتاده قبلا صاف بود.باید برم متخصص خون

    • بدون نام

      یعنی این دوتارواستفاده کردین موهاتون دیگه ریخته نشد

    • رضا

      سلام من چهار ساله با این بیماری دست و پا میزنم شک نکنید درمان نداره تا رشد کنن بعد یه ماه میریزه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خفه شو

    • بدون نام

      سلام دوستان من حدود 1ماهی هست دچار ریزش موی سکه ای شدم دکتر بهم ماینوکسیدل 5درصد وقرص زینک بهم داده فعلا خبری نیست.هرکی تجربه درمان داره لطف کنه بهم بگه

      پاسخ ها

      • ابی

        سلام متاسفانه من هم بیش از چهار سال این بیماری رو دارم الان خودم می تونم در این مورد دیگه مطب بزنم هر کدوم از دوستان گرفتار این مریضی شدن با راهنمایی های من خوب شدن ولی خودم هنوز درگیر هستم کل بدن هم ریزش دار سر صورت کل بدن هم چی رو هم تجربه کردم چند دکتر عالی پوست در مشهد ودارو های گیاهی خوب میشه ولی دوباره می ریزه ..اگر تازه شروع شده فقط سیر بمالید فقط سیر و قطره ماینوکسیدن اگر بیشتر از چند ماه باید قرص کورتون مصرف کنید ..

    • ناشناس

      دوستانی که مبتلا به این بیماری شدن و سیگاری هستن در مرحله اول سیگار رو بذارن کنار. منم تا ۶ ماه درگیرش بودم به محض اینکه سیگارو ترک کردم خوب شدم. الانم نمیکشم

    • فریدون ا

      سلام دوستان من امشب که رفتم آریشگاه متوجه شدم

    • بدون نام

      سلام دوستان سیر برا درمانش مفیده.. بعد سوزن بزنین اثرش خوبه

    • سجاد

      سلام به همه من تمام نظرات رو خوندم.
      بنده حدود4ساله درگیرم البته 4 سال پیش که متوجه شدم رفتم پیش دکتر ملکی در مشهد فقط آمپول تزریق موضعی داد خوب شد حدود بعد یکماه بعد.
      حالا جدیدا دو جای سرم که بار اول یکی بود 4سال پیش،
      ولی الان دو جا در سرم سکه ای شده البته یکیش همون جای اولیه 4 سال پیش هست. دکترم رو عوض کردم و علاوه بر آمپول قرص زینک و محلول رو داد که من محلول رو استفاده نمیکنم چون ریزش رو شدید میکنه.الان 16 روز میگذره که ی چیزایی از پیشرفت رشد دوباره میبینم.بنظر من میتونم بگم علاوه بر در جریان گذاشتن پزشک که حتما برید، ولی بهترین دکتر خود شما هستید ،بنظرم سیستم دفاعی بدنتون ضعیفه و علتش کمبود مواد ضروری که بدن به اونها نیاز داره هستش و استرس و فشار عصبی هست بنده 24 سالمه لیسانس عمران و تازه نگم براتون هفته دیگه میخوام برم سربازی دیگه چه بدتر هم موهام کوتاه میشه و اون دو جا تابلو میشن؛ و شاید فک کنن من مریض روانی هستم البته تو تصوراتم، که حقیقتا به خدا درسته استرس و افکار منفی و فشارذهنی همش به روان مربوطه ،خدا بخیر بگذره.پس اول عادت های ذهنی وبعد عادت غذایی و هر چه که مربوط به کمبود مواد ضروری بدن هست کنترل کنید و اونها رو برطرف کنید .افسردگی دشمن درمان هست پس افکار منفی و ناامیدی را ترک و الکی شاد باشید و بخندید و به هیچی فکر نکنید حقیقتا اینو باید به خودم بگم.نتیجه همه حرفام :عادت هاتون رو عوض کنید.

    • حمید‌موسوی

      سلام‌من‌سه.‌ساله‌به‌این‌بیماری‌دچار‌شدم‌دو‌بار‌هم‌تزریق‌‌کردم‌اما‌همچنان‌ریزش‌سکه‌ای‌رو‌دارم‌تازگیا‌ داره‌بیشتر‌میشه‌پشت‌سرم‌کاملا‌خالی‌شده‌تورو‌خدا‌اگه‌تو‌کرج‌جایی‌هست‌برم‌دکتر‌بمن‌بگید‌‌ثواب‌داره.۰۹۳۵۵۵۱۳۴۷۶

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ریزش موی سکه ای را آلوپسی نامند این بیماری ناشی از سردی موضعی یا بیماری کبدی میباشد.

    • بدون نام

      سلام. توجه. توجه. پیاز عنصل بسیار عالی است. و باید یک مدتی گرمیجات خورد مانند ارده و شیره. عسل. و.... همه ما سردی موضعی داریم. باید گرمیجات خورد و پی ار عنصل را بر موضع ریخته شده بمالید

      پاسخ ها

      • الهه

        سلام تورو خدا اگه جایی رو سراغ دارید خود پیاز رو دارن ادرس بدید من یک بار مصرف کردم دیگه گیرم نیمد خیلی خوب بود

    • امید رستمب

      سلام به همه، من دو سال درگیرش بودم همه راهارو امتحان کردم، فقط یه دارو وجود داره که خوب میکنه این بیماریو، من تقریبا همه ی ریشعامو از دست داده بودم ولی الان خداروشکر شش ماهه کاملا در اونده و هیچ مشکلی ندارم، این شماره منه ۰۹۱۲۳۹۹۰۴۵۰ ،تماس بگیرید، بهتون مشاوره بدم.

    • پارسا

      بله روش های زیادی هس من تزریق انجام دادم نتیجه نگرفتم ولی یه پماد ساختنی که فقط بیمارستان راضی تهران داره به نام دیترانول و یه گیاه دارویی به اسم عنصل پیاز که عطاری ها دارن باید عطاری برید که همه چیز داره عطاری یای معمولی ندارن باید برید عطاری خوب این دوتا که گفتمو امتحان کنید خوبه ایشالا در میاد

      پاسخ ها

      • الهه

        سلام کدوم عطاری ها دارن؟ من هرجا میگردم گیرم نمیاد لطفا ادرس بدید،ممنون میشم

    • امیر

      سلام حدود یک ماهی میشه منم به صورت خفیف از ناحیه چونه دچار ریزش ریش شدم
      اما هر چند روز یکبار دوباره رشد میکنه و دو سه روز بعد بازم می ریزه
      واقعا اعصابمو خورد کرده

    • بدون نام

      منم موهام ریزش داره و درمان جواب نداده و بیشتر شده

    • بدون نام

      سلام
      من پیش متخصص پوست (دکتر هدی عین اللهی ) رفتم و خوب خوب شدم ، عالین ایشون

    • عباس

      سلام من در حدود ۲۴ سال هست که این بیماری سکه ای دارم و تمام فوق سرم ریخته اوایل همه دکتر های شیراز رفتم حسن طالع زاده و دکتر صدیفی و غیره که نام و نشونی داشتن اینقدر امپول زدم هیچ اینقدر پماد و غیره فایده ای نکرد حالا عمر من رسیده به ۴۵ سال هر دارویی عطاری و غیره هم استفاده کردم جواب نگرفتم اگر کسی هست که منو دوا کنه بخدایی خدا قسم از ۵ الی ۱۰ میلیون بهش میدم بس اول خوب بشم به جان بچه هام قسم می خورم خوب شدم بهش این پول میدم من توی کشور بحرین زندگی می کنم پول برام مهم نیست خوب شدن من برام مهم هست هر کسی بتونه و واقعا خوب بشم ۱۰۰در ۱۰۰

      پاسخ ها

      • شایان

        به این شماره پیام بده واتس تا بهت بگم چیکار کنی من نزدیک ۲ سال اینجوری شدم الان با درمان هایی ک انجام دادم رشد کردن کامل

    • رضا

      من پیش متخصص پوست (دکتر هدی عین اللهی ) رفتم بدتر شد گول نخورید 1 تومان پیادم کرد هیچی به هیچی

    • ریگی

      من مشکل ریزش سکه ای داشتم باسیر حله مدت یک ماه حتی بیشتر سیر را جای ریزش بمال خوب می شود واز استرس به وجود می اید از استرس دوری کنید

    • م

      ت

    • مهرداد

      سلام دوستان من چون یک روز در میان صورتمو میزدم امروز دیدم قسمتهای از ریشم تقریبا گرد مانند مو رشد نکرده و صافه صافه خیلی نگرانم تازه کمی هم خارش دارم

    • پیمان

      سلام دوستان من هم سه سال پیش به این درد ناخوشایند گرفتار شدم 9 ماه پیش المان رفتم یه دکتر پوست به هم یه محلول داد الان موها کاملن برگشتن اسم محلول هست MomeGalen و توش mometasonFuroat هست
      هم بعد مریضی و هم الان عکس گرفتم متاسفانه اینجا نمیشه عکس اپلود کرد
      یکی از عوامل مهم این بیماری استرس و کم خوابیه

    • مهدی

      موهای منم چار ساله کامل ریخت دیگ از دکتر رفتن خسته شدم الان داره خود بخود رشد میکنه

    • محمدصادق

      سلام دوستان نازنینم منم گرفتاراین بدبختیم مدته 6سال این گرفتاریودارم خیلی اعذابم میده اماچاره ایی ندارم بجوز شکرکردن به الله متعال.....

    • امید

      فقط به خاطر استرسه من ریشم میریخت سه چهار بار رفتم آمپول تریامسینولون زدم خوب شدم، اگه استرس دارید قرص کلردیازپوکساید۵ میلی بخورید

    • مجید

      من4ساله ریزش. ابرودارم خوب نمیشم چکارکنم

    • زیبا

      سلام من7سالپیش ازدواج کردم وبعدازدواج مادرشوهرم به شوهرم گفت گوشت برازنت نخرخونه باباش خیلی خورده نقرس میگیره ومن دچاراین بیماری شدم وتزریق و...اثرنداشت فکرکردن سرطانم ذخیره اهن بدنم کم شده بودوایمنیم.به لطف خانوادم فقط بامصرف گوشت قرمزوداروی اهن وروی وکلسیم بهترم.حالامادرشوهرم نقرس گرفته وحتی میوه نبایدبخوره چه برسه به پروتین خداروشکرکه جزای عملشودید.خوب باشیم وصبوروازاسترس بدور.التماس دعا

    • ایمان

      سلام.اوناییکه میگن ریزش سکه ای از بیماری کبدی هست چرت میگن.من رفتم سونوگرافی کبدم هیچ مشکلی نداره آزمایش هم رفتم آنزیماش نرماله. فک میکنم سیر از همه راههابهتر وکم هزینه ترهست.یه هفته ای هست که شبها موقع خواب یکی دوحبه سیر تو بشقاب له میکنم باچندقطره روغن زیتون قاطی میکنم میمالم جای ریزش بعد میخوابم.اگه انشالله نتیجه دادبهتون اطلاع میدم. من اصلا استرس هم ندارم ولی این مشکلو سه ساله دارم ولی پیشرفتش کمه.انشالله همتون از شر این بیماری خلاص بشید

    • سید

      سلام وقت بخیر خدمت همه عزیزان. من هم یکسال پیش به این درد گرفتار شدم، پیش چند تا دکتر پوست رفتم و انواع محلول و پماد و آمپول زدم اما تاثیری نداشت. پیش یک طبیب سنتی رفتم که محلولی که خودش ساخته بود بهم داد و خدارو شکر الان هیچ مشکلی ندارم و حتی موهام پرپشت شده اند. محلوله کاملا گیاهی بوده و از کوههای اطراف استان فارس جمعشون کرده بود. اگه خواستید شماره طبیب میذارم، اگه جواب نداد پیام بدین. 09391862663 طبیب سنتی.

    • یاس

      درود :دوستان من صورتم ریزش مو داشت رفتم دکتر پوست آمپول تزریق کرد تو صورتم خوب نشدم رفتم عطاری یه دارو بهیم داد قیمتش هم از هزینه دکتر خیلی پایین تر بهیم گفت تضمینی، روزی سه بار زدم به صورتم بعد از چند روز خوب شدم اگر کسی خواست کمکش میکنم. سپاس فراوان09050271507

    • مریم

      سلام موهام سکه ای ریخته ۱ ماهه خیلی میترسم این چه مریضیه برای یک دختر خیلی بده دارم میمیرم از نگرانی خواهرم موهاش سکه ای ریخت ولی در اومد اما من ناامید شدم نمیدونم چکار کنم

    • علی

      فقط سیر هر شب ماساژ بدید ۱ کم میسوزه ولی مطمعن باشید ردیف میش موهاتون

    • بدون نام

      سلام دوستان بنده هم دچار این ریزش سکه ای شدم از حدود سه سال پیش چند تا دکتر رفتم یکدفعه هم کورتون تزریق کردم و اخرین دفعه هم طب سنتی با روغن مار و روغن رزماری و شامپو شرکت ۵۰۴۰ ولی هیچ جوابی نگرفتم خواهشا اگه کسی میتونه کمک کنه

    • سعید

      سلام من هم دچار این ریزش مو شدم دو بار تزریق انجام دادم و از روغن رزماری استفاده کردم خداروشکر الان حدود سه ماه که کاملا خوب شدم و ریزش مو دیگه نداشتم بچه ها فقط سعی کنید بهش فکر نکنید همه این ریزش موها بخاطر استرس .

    • yasin mafi

      سلام ببخشید شما گفتید ابتدا موهای در اومده شده شفید نازک هستند این سفیدی مو چقدر طول میکشه؟؟

    • ایمان

      من دست بوس اون دوستی هستم که گفت ۳آمپول ایرانی تریامسینول ایرانی هرهفته یکی بصورت عضلانی زدم موهام درومد.منم فکر کردم دیدم راحت ترین وکم خرج ترین راهه وبه امتحانش می ارزه.ازداروخونه سه تا آمپول خریدم وهرهفته یکیشو استفاده کردم شکر خدا مشکلم حل شد.توصیه میکنم انجام بدید انشالله شماهم نتیجه بگیرید. ممنون آقاسجاد

    • محمد

      سلام متاسفانه منهم به این بیماری خجالت اور دچار شدم دکتر رفتم میگه از استرس زیاده کیه که تواینمشکلات زندگی استرس نداشته باشه من ازروغن زیتون وحبه سیر استفاده میکنم ونتیجه گرفتم

    • فاطمه

      منم دچار این بیماری شدم داغونم کرده اصن وسط سرمن کاملا خالی شده واسه یه دختر واقعادردناکه اگ راهی دارین بگین

      پاسخ ها

      • محمد

        آب سیر رو با اب میوه گیر بگیر دوهفته روزی دوبار بزن مطمئن باش جواب میده

      • بدون نام

        سلام دوستان من فکر کنم راه درمان رو پیدا کردم چون یکی از دوستانم دو سال بود که این بیماری رو داشت منم که حدود یک هفته بود از این بیماری رنج میبردم همو دیدیم به من گفت بعد دو سال یه نفر بهش گفته بود یه پیازی هست به نام عنصل که تو عطاری ها هستش استفاده کرده و خوب شده منم ۲۰ روز الی ۲۵ روز زدم و شاهد جوانه زدن موهام شدم اولش به صورت زرد یا سفید رنگ بود و بعدش رنگ قبلیشو گرفته.
        طریقه مصرفشم اینه که در نظر داشته باشین که به هر جای بدن بخوره عجیب میسوزونه.
        ابتدا پیاز عنصل رو از عطاری میخرید و قیمتشم خیلی ناچیزه
        دوم این که از بالای پیاز به صورت خلال برش میزنید و به محلی که موهاش ریخته میمالید(در نظر داشته باشین که خیلی خیلی میسوزه)
        این کار رو هر روزانجام بدین و یقینن جواب میگیرین
        راستی هر بار که میخواین استفاده کنید یه خلال از روی پیاز بردارین.
        به امید روزی که این بیماری ریشه کن بشه
        موفق باشید
        موفق باشید

    • محمد

      سلام دوستان من همینطور بودم. با آبمیوه گیر آب سیر رو بگیرید و روزی دوبار بزنید ب محل مورد نظر و حتما دو هفته پشت سرهم استفاده کنید مطمئن باشید جواب میگیرید.کاملا طبیعی

    • افسانه

      سلام فقط دوستان پیاز عنصل تنها راه حلش همینه

    • افسانه

      سلام فقط دوستان پیاز عنصل تنها راه حلش همینه

    • فرزانه

      سلام دوستان منم دوسال پیش به این در گرفتار بودم ولی هزار راه رو امتحان کردم نشد و با چند راه حل عالی جواب داد الان موهام پرپشت تر شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قربونت حداقل راه حل رونشونبقیه میدادیتاشایداوناهم جواب می
        رفتن

    • آرزو

      لطفا راه حل هارابگین ممنونم

    • بدون نام

      سلام برادرمان این درد فقط دکتر نوربالا تو یزد کوچه برخورداری
      من ده سال پیش این مشکل رو داشتم مال من خیلی شدید بود به گونه‌ای که تو۵ماه کل سرم موهاشو ریخت ولی دوسال شد درست شد برید پیش دکترنوربالا
      خداروشکردرمان داره قصه نخورید

    • فراموشکار

      جاینم سخته،ولی من و شما از پسش برمیایم و بخوبی پشته سر میزاریم،حتی خیلی بهتر از اوناییکه مو دارن!!!
      نگران نباشید
      با لبخند به صورت همه نگاه کنید
      اینقد خوبیم که کسی ظاهرمون رو در این دنیایه ظاهرنماهایه کثیف،بد نمیبینه
      یا علی

    • کامران

      بهترین راه حل استفاده از پیاز عنصل هستش که اکثر عطاری ها دارن باید پیاز را کمی برش داده وروی قسمت کچلی سکه ای بمالید اولش کمی احساس سوزش و خارش میکنید این کاررو در طول دو هفته ادامه بدهید تا زود جواب بگیرین

    • علی

      سم کچل شدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج