۴۲۷۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بدنبال افشای رسواییهای کشیشها

وب‌سایت واتیکان برای مقابله با سوء استفاده از کودکان

واتیکان برای مقابله با سوء استفاده از کودکان توسط کشیشهای کاتولیک بعنوان یک بحران جهانی برای این کلیسا یک وب سایت اینترنتی راه‌اندازی می‌کند تا شخصیتهای دینی سراسر دنیا بتوانند اطلاعاتی را به منظور ریشه کن کردن این مشکل به اشتراک بگذارند.

هانس زولنر کشیش کاتولیک و روانشناش آلمانی از دانشگاه گریگورین واتیکان طراح این ابتکار عمل بوده است و طی گفتگو با خبرگزاری فرانسه ضرورت تغییرات بنیادین در چگونگی رویکرد کلیسا به مسئله سوء استفاده از کودکان را مورد تأکید قرار داد.

زولنر عضو فرقه عیسویان که در کلیسا به عنوان یک متفکر درنظر گرفته می شود گفت: اسقفها باید به قربانیان اولویت بدهند. افرادی که در منطقه اسقفی کار می کنند باید یادبگیرند به حرفهای قربانیان گوش دهند و شکایتهای آنها را جدی تلقی کنند.

دانشگاه زولنر قرار است در ماه فوریه آینده ( بهمن ماه) همایشی با حضور مقامات رسمی مناطق اسقفی و نمایندگان کاتولیکها برگزار کند که طی آن یک مرکز یادگیری الکترونیکی راه اندازی شود.

وی اظهار داشت: راه اندازی این مرکز می تواند گامی در یک راه سخت و دردناک باشد اما در کنار آن آخرین تحقیقات درباره سوء استفاده از کودکان و قوانین کلیسا قرار می گیرد و این امکان را برای کلیساها در کشورهای مختلف فراهم می کند تا نظرات و دیدگاه های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

این پروژه که قرار است دست کم سه سال به طول بینجامد به پنج زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی راه اندازی می شود.

براساس اظهارات زولنر این فرآیند آرام و پیچیده است چرا که قوانین کشورهای مختلف در رابطه با این مسئله متغیر است بنابراین رسیدگی به آن نیازمند همکاریهای بین المللی است و از آنجا که حساسیت عمومی نسبت به این مسئله افزایش یافته مسئله همکاریهای بین المللی قابل حل است.

از اوایل سال ۲۰۱۰، کلیسای کاتولیک در بسیاری از کشورهای اروپایی با روند فاش سازی پرونده سوء استفاده کشیشها از صدها کودک رو به رو شد که این رسوایی با شکایتهایی مبنی بر عدم رسیدگی درست به پرونده‌ها و گاهی سرپوش‌گذاری روی برخی پرونده‌ها همراه بود.

فاش شدن این پرونده‌ها در بلژیک، ایرلند، آلمان و ایالات متحده و سرپوش گذاشتن مقامات کلیسا روی این پرونده طی سالیان متمادی، کلیسای کاتولیک را به وخیم‌ترین بحران خود طی چند دهه اخیر فرو برد.

منبع: خبرگزاری مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

وب‌سایت واتیکان برای مقابله با سوء استفاده از کودکان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج