۴۲۷۶۲۱
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

حضور ۲.۵ میلیون زائر ایرانی در عراق

سرکنسول ایران در کربلا گفت: برگزاری راهپیمایی اربعین با حضور زائرانی از ۶۷ کشور دنیا در امنیت کامل نشانه اقتدار دولت عراق در تامیتن امنیت و نماد اقتدار و قدرت نرم مسلمانان است.

خبرگزاری تسنیم: سرکنسول ایران در کربلا گفت: برگزاری راهپیمایی اربعین با حضور زائرانی از ۶۷ کشور دنیا در امنیت کامل نشانه اقتدار دولت عراق در تامیتن امنیت و نماد اقتدار و قدرت نرم مسلمانان است.

میر مسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلای معلی در بغداد مستقر کربلا، با بیان اینکه تعطیلات ایران اوج کار کنسولی در عراق است، گفت: هر زمان که با ایام تعطیلات در ایران مواجه می شویم شرایط کاری ما در کنسولی چندین برابر می شود؛ برخی روزها ما در روز ۸ هزار ویزا برای عراقی ها صادر می‌کنیم تا به ایران سفر کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی می گویند وزارت خارجه برای لغو روادید با عراق تلاش نمی‌کند، تاکید کرد: مزاح می کنند، چون ما تمام تلاش خود را کرده ایم منتهی طرف عراقی این موضوع را قبول نمی‌کند و مهمترین دلیلش نیز مسائل مالی است چرا که در سال به طور میانگین ۵ تا ۶ میلیون ایرانی در مناسب های مختلفی چون اربعین، نیمه شعبان و ... به عراق می آیند و این موضوع به لحاظ مالی برای آنها بسیار اهمیت دارد.

سرکنسول ایران در پاسخ به سؤال دیگری درباره تسهیل روادید ایران و عراق، گفت: اینها دیگر مسائلی است که جای بحثش اینحا نیست منتهی ما الان در مشهد ویزای فردگاهی داریم؛ در نجف ویزای فرودگاهی نداریم لذا ما تلاش لازم را برای تسهیل روادید می کنیم. مثلا امسال ۱۶ مرکز در ایران ویزا صادر می‌کرد.

حسینیان درباره مهمترین مشکلات زائران ایرانی در کربلا، خاطر نشان کرد: در راهپیمایی اربعین، حدود دو نیم میلیون ایرانی به عراق آمدند که همه آنها در کربلا حضور داشته‌اند؛ ممکن است به کاظمین یا نجف نرفته باشند اما کربلا، نوک پیکان و نقطه حرکت است؛ کربلا حداکثر یک میلیون سکنه دارند و امکاناتش برای یک میلیون نفر است منتهی ما در همین ایام اربعین به طور میانگین هر لحظه ۵ میلیون زائر در کربلا حضور داشته‌اند و بالاخره عده‌ای در راه هستند، عده‌ای می‌روند اما به طور میانگین ۵ میلیون زائر در کربلا حضور داشته‌اند که این مهم با امکانات و حتی مساحت کربلا اصلا همخوانی ندارند جز اینکه به آن روایت که می‌گوید زمین کربلا وسعت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از ماجرای اربعین با عنوان "شبه معجزه" یاد کردند، تصریح کرد: واقعا ما در این مدت ندیدیم یک نفر اینجا بیاید و بگوید که آب، نان و محل اسکان نداریم که اینها همه با لطف مردم عراق و لطف اهل بیت (ع) محقق است. مثلا، دو متر زیر کربلا، آب است یعنی کربلا روی آب است این همه آب که در ایام اربعین مصرف می‌شود کجا می‌رود؟ اصلا این مقدار آب برای چنین جمعیتی از کجا تامین می شود؟

حسینیان در پاسخ به سؤالی درباره امنیت راهپیمایی اربعین و نقش ایران، گفت: ما با عراق، دوست، برادر و همسایه هستیم و امنیت عراق را امنیت خودمان می‌دانیم و هر زمان که لازم باشد حمایت مستشاری خواهیم داشت اما سال گذشته به دلیل ماجرای منا و امسال به دلیل شکست‌های داعش در موصل نگرانی امنیتی داشتیم اما به لطف خدا هیچ مشکل امنیتی پیش نیامده و امنیت به طور کامل برقرار شد.

وی گفت: طبق آمارها از ۶۷ کشور جهان در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند، حال از یک کشوری مثل ایران حدود ۲.۵ میلیون نفر شرکت می‌کنند و از یک کشور گمنام آفریقایی ممکن است کمتر از انگشتان یک دست شرکت کنند، اما همین که از ۶۷ کشور جهان در اربعین حضور می‌یابند، نشان‌دهنده قدرت نرم مسلمانان بوده و در وهله دوم نشانگر اقتدار دولت عراق است که می‌تواند میزبانی کند و امنیت را برقرار سازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      قدرت و عظمت اللهی را فراموش نکنید.

    • بدون نام

      با سلام/جمله ی علیرضا کاملاصحیح است امامن ازدولت و ملت ارتش وپلیس عراق بسیارتشکرمیکنم درقبال امنیت جاده هاوشهرهای نجف اشرف کربلا کاظمین وسامرا که باتلاش شبانه روزی شون مواظب راهپیمایی زوار اربیعین حسینی بودن وهنوزم همچنان هستن/دلاوران جان برکف نیروهای مسلح عراق خداقوت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج