۴۲۷۶۹۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

هوای بندرعباس در شرایط خطرناک قرار گرفت

مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: شاخص های وضعیت آلودگی هوا در بندرعباس در شرایط خطرناک و بحران قرار گرفته و میزان گرد و غبار موجود در هوا حدود ۸برابر استانداردهای زیست محیطی است.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: شاخص های وضعیت آلودگی هوا در بندرعباس در شرایط خطرناک و بحران قرار گرفته و میزان گرد و غبار موجود در هوا حدود ۸برابر استانداردهای زیست محیطی است.
مجید وفادار روز دوشنبه در حاشیه نشست مدیریت بحران هرمزگان اظهار کرد: میزان ریزگرد در بندرعباس از ۳۰۰ میکروگرم بر متر مکعب در ساعت ۶ صبح به یک هزار و ۲۰۰ میکروگرم بر متر مکعب در ساعت ۱۰ صبح رسید.
وی با بیان اینکه دید افقی در بندرعباس به کمتر از ۱۰۰ متر کاهش یافته ادامه داد: این وضعیت برای همه گروه های سنی خطرناک محسوب می شود.
شرایط جوی نامساعد امروز دوشنبه موجب تعطیلی مدارس و توقف فعالیت در بنادر مسافری و فرودگاه بین المللی بندرعباس شده است.
مدیر ترمینال فرودگاه بین المللی بندرعباس نیز از لغو ۲۰ پرواز این فرودگاه به علت شرایط جوی نا مساعد و کاهش دید افقی از صبح امروز دوشنبه خبر داد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت : با توجه به بروز پدیده گرد و غبار شدید در آسمان استان به ویژه در بندرعباس و کاهش کیفیت هوا، مردم از منازل خود خارج نشوند.
دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: بیماران قلبی، ریوی، تنفسی، کودکان، زنان باردار و سالمندان از منزل خارج نشوند و دیگر شهروندان نیز بجز در شرایط خاص از رفت و امد در خارج از منزل خودداری کنند.
وی تاکید کرد: شهروندان در صورت لزوم برای خروج از منزل باید از ماسک های فیلتردار استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک های معمولی هیچ فایده ای ندارد، زیرا افراد با قرار دادن ماسک، هر از گاهی مجبور به تنفس عمیق می شوند که در صورت معمولی بودن ماسک ها، این تنفس های عمیق موجب ورود آلودگی بیشتری به بدن می گردد.

دکتر نوروزیان تصریح کرد: این ریزگردها ممکن است عامل ایجاد بسیاری از بیماری های عفونی مجاری تنفسی، آسم، آلرژیک، آلودگی های چشمی باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: این ریزگردها در صورتی که حاوی عناصر فلزات سنگین باشد، عوارض خاص خود را خواهند داشت و ممکن است موجب ایجاد برخی سرطان ها باشد و از همین رو باید شهروندان مساله خارج نشدن از منزل را جدی بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج