۴۲۸۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عوامل پرخاشگری شهروندان تهرانی

در روزهای گرم تابستان معمولا گرمای هوا با گرمای حاصل از سوختن بنزین اتومبیل‌ها و همچنین گرمای حاصل از کار کردن موتور وسایل نقلیه تشدید می‌شود و ابتدا بر جسم مردم و سپس بر روان و اعصاب آن‌ها اثر منفی می‌گذارد، آستانه تحمل آن‌ها را پائین می‌آورد و سپس باعث تحریک‌پذیری آنها می‌شود.

در روزهای تابستان، درجه بالای دمای هوا و گرمای حاصل از کارکرد خودرو‌ها باعث تاثیرات سوء بر روان شهروندان تهرانی شده و آن‌ها را پرخاشگر می‌کند.


یک روان‌شناس با بیان افزایش پرخاشگری و نزاع‌های خیابانی در روزهای تابستان، درجه بالای دمای هوا و گرمای حاصل از کارکرد خودرو‌ها باعث تاثیرات میان شهروندان در فصل تابستان افزود: در تهران، در روزهای گرم تابستان معمولا گرمای هوا با گرمای حاصل از سوختن بنزین اتومبیل‌ها و همچنین گرمای حاصل از کار کردن موتور وسایل نقلیه تشدید می‌شود و ابتدا بر جسم مردم و سپس بر روان و اعصاب آن‌ها اثر منفی می‌گذارد، آستانه تحمل آن‌ها را پائین می‌آورد و سپس باعث تحریک‌پذیری آنها می‌شود.

دکتر «محمدرضا خداپرست» با شرح ویژگی‌های فیزیولوژیک بدن اضافه کرد: بدن انسان مانند یک ترازو است که یک کفه آن را استرس و کفه دیگر آن را مهارت‌هایی تشکیل می‌‌دهد که می‌‌توانیم برای مقابله با استرس از آن‌ها کمک بگیریم. حال اگر یک کفه ترازو سنگینی کند، مثلا میزان استرس‌‌ها افزایش و بهره‌گیری از مهارت‌‌های مقابل کاهش یابد، در روان فرد، اختلال ایجاد می‌‌کند و موجب بروز مشکل خواهد شد. در عین حال، عصبانیت و خشم، خودخوری و کلافگی نیز از جمله پیامدهای بعدی این اختلالات است که بر میزان آستانه تحمل افراد تاثیر ویژه‌‌ای می‌گذارد.

عوامل پرخاشگری شهروندان تهرانی

این مدرس دانشگاه، ترافیک شهر تهران را عامل تاثیرگذاری بر این پرخاشگری‌ها دانسته و افزود: متاسفانه ترافیک تهران یکی از عواملی است که خود در هر شرایطی تحریک‌کننده اعصاب و روان مردم است و چون مردم با مقوله حمل و نقل و ترافیک در طول روز به مقدار زیاد سروکار دارند، وقتی گرما هم روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد سریع‌تر عصبانی می‌شوند و کارشان به درگیری و اوقات تلخی می‌کشد. گرما از جمله علت‌های بیرونی و استرس‌‌زا است که موجب می‌‌شود تعادل روانی افراد به هم بخورد و آستانه تحمل آنها کاهش یابد. البته گاهی علت‌‌های درونی به علت‌‌های بیرونی اضافه می‌‌شود.

این روان‌شناس تصریح‌کرد: تحقیقات پژوهشگران روان‌شناسی در شهرستان‌های کوچک ، بدون ترافیک و استان‌های سردسیر کشور نشان می‌دهد که تعداد نزاع‌ها و درگیری‌های افراد در معابر عمومی بسیار پائین است اما در تهران ترکیب گرمای هوا باترافیک آسیب‌های زیادی بر مردم وارد می‌کند.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

عوامل پرخاشگری شهروندان تهرانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج