جاباما
۴۲۸۳۱۲
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

۱۷مورد از اتفاقات عجیب و باورنکردنی در دنیای ما (۲)

تقریبا تمام انسان‌ها در زندگی خود اتفاقات عجیبی را تجربه کرده‌اند. به عنوان مثال ممکن است شما یکی از دوستان قدیمی خود را در غیرمنتظره‌ترین مکان‌ها ببینید و یا اتفاقاتی از این دست که برای شما عجیب باشد اما این‌ها اتفاقات خنده‌داری هستند که باور کردنشان آسان است.

وبسایت گجت نیوز - مصطفی معصوم پور: تقریبا تمام انسان‌ها در زندگی خود اتفاقات عجیبی را تجربه کرده‌اند. به عنوان مثال ممکن است شما یکی از دوستان قدیمی خود را در غیرمنتظره‌ترین مکان‌ها ببینید و یا اتفاقاتی از این دست که برای شما عجیب باشد اما این‌ها اتفاقات خنده‌داری هستند که باور کردنشان آسان است. در دنیای ما اتفاقات عجیب و شگفت‌انگیزی رخ می‌دهد که به معنای واقعی باورنکردنی هستند.

در این مطلب قصد داریم برخی از این اتفاقات عجیب را مرور کنیم. کسی که غرق شدن کشتی تایتانیک را ۱۴ سال پیش از این حادثه پیش‌بینی کرده بود و پیش‌بینی رئیس‌جمهور شدن دونالد ترامپ در سریال کارتونی سیمپسون‌ها، نمونه‌ای از اتفاقات تصادفی عجیب هستند که شما را متحیر خواهد کرد.
۹. دوچرخه‌سوار هلندی که از دو حادثه‌ی سقوط هواپیما نجات پیدا کرد

باور کنید یا نه یک دوچرخه‌سوار هلندی به نام مارتن دی یونگ (Maarten de Jonge) از دو حادثه‌ی سقوط هواپیما جان سالم به در برد. او قرار بود در پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی که ناپدید شد حضور داشته باشد اما یک ساعت پیش از پرواز منصرف شد. همچنین این دوچرخه‌سوار هلندی از پرواز ۱۷ هواپیمایی مالزی که در سال ۲۰۱۴ در اوکراین سقوط کرد، جان سالم به در برد و با هواپیمای دیگری پرواز کرد.

17مورد از اتفاقات عجیب و باورنکردنی در دنیای ما (2)

۱۰. اتفاقات مشابه برای آبراهام لینکولن و جان اف کندی

دو رئیس‌جمهور آمریکا به نام‌های آبراهام لینکولن و جان اف کندی، با اتفاقات عجیب و مشابهی روبرو شدند. هر دوی آنها با شلیک گلوله به پشت سر در روز جمعه کشته شدند. ترور این دو رئیس‌جمهور پیش از برگزاری یک جشن صورت گرفت. کندی در آستانه‌ی جشن شکرگزاری و لینکولن درست پیش از عید پاک کشته شدند. کندی و لینکولن، هردو چهار فرزند و یک دوست به نام بیلی گراهام داشتند. دیگر اتفاق مشابه و عجیب این است که فردی به نام جانسون، جانشین هر دو رئیس‌جمهور به قتل رسیده شد.

17مورد از اتفاقات عجیب و باورنکردنی در دنیای ما (2)

۱۱. آیا شماره پلاک خودروی فرانس فردیناند، یک پیام مخفی را می‌رساند؟

جنگ جهانی اول پس از ترور دوک بزرگ فرانس فردیناند (Archduke Franz Ferdinand) در سارایوو در روز ۲۸ ژوئن ۱۹۱۴ آغاز شد. وی در زمان به قتل رسیدن سوار ماشینی با پلاک A III ۱۱۸ بود. جالب اینجاست که جنگ جهانی اول در روز ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸ یا به شکل دیگر ۱۱/۱۱/۱۸ به پایان رسید.

17مورد از اتفاقات عجیب و باورنکردنی در دنیای ما (2)

۱۲. دو تراژدی در سد هوور

در ارتباط با ساخت سد هوور (Hoover)، صد و دوازده نفر کشته شدند. اما یک ارتباط و تصادف عجیب بین اولین نفر و آخرین نفری که در طول ساخت‌وساز این سد جان باختند وجود دارد. اولین کسی که جان خود را از دست داد، یک نقشه‌بردار به اسم جرج تیرنی (George Tierney) بود که در ۲۰ دسامبر ۱۹۲۲ و در حالی که به دنبال مکان مناسب برای ساخت سد بود غرق شد. نفر دیگر، پاتریک تیرنی (Patrick Tierney)، پسر جرج بود که در ۲۰ دسامبر ۱۹۳۵ درگذشت.

17مورد از اتفاقات عجیب و باورنکردنی در دنیای ما (2)

۱۳. اولین و آخرین سربازان جنگ جهانی اول

اولین و آخرین سربازان بریتانیایی کشته شده در جنگ جهانی اول در گورستان سنت سیمفورین بلژیک دفن شده‌اند. قبر این دو سرباز به صورت تصادفی، تنها ۶ متر با هم فاصله دارد.

17مورد از اتفاقات عجیب و باورنکردنی در دنیای ما (2)

۱۴. آمریکایی نجات‌یافته از حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر و حادثه‌ی تروریستی پاریس

یک مرد آمریکایی به نام متیو در سال گذشته از حادثه‌ی تروریستی تئاتر Bataclan در پاریس نجات یافت. وی ۱۴ سال قبل از آن نیز در زمان حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در حالی که می‌خواست خود را به یک جلسه برساند، از حمله‌ی تروریستی به برج‌های دوقلو جان سالم به در برد.

17مورد از اتفاقات عجیب و باورنکردنی در دنیای ما (2)

۱۵. تصادف عجیب کاترین ادووز و ماری کلی

در حوالی ساعت ۸:۳۰ شب ۲۹ سپتامبر ۱۸۸۸، کاترین ادووز (Catherine Eddowes) با حالت مستی در یکی از خیابان‌های لندن دستگیر و طی ساعت ۵۵ دقیقه‌ بامداد و پس از بازگشت به حالت عادی، آزاد شد. او به پلیس یک نام جعلی داده بود و خود را ماری کلی معرفی کرده بود. در یک شب دیگر، کاترین توسط جک قاتل (Jack the Ripper) کشته شد. جک قاتل مدتی بعد، زن دیگری را نیز به قتل رساند که ماری کلی نام داشت!

17مورد از اتفاقات عجیب و باورنکردنی در دنیای ما (2)

۱۶. کتیبه‌ی هشدار در آرامگاه تیمورلنگ

کشف مقبره‌ی تیمورلنگ در ازبکستان، یکی دیگر از اتفاقات عجیب قرن بیستم بود. در ۲۰ ژوئن ۱۹۴۰ باستان شناسان شوروی، مقبره‌ی تیمورلنگ در ازبکستان امروزی را کشف کردند. تیمور لنگ خود را وارث چنگیزخان می‌دانست و فاتح عثمانی و بنیان‌گذار سلسله‌ی تیموری در ایران و آسیای مرکزی بود. کتیبه‌ای در آرامگاه تیمور وجود دارد که بر روی آن نوشته شده است: «هر آن‌کس که این مقبره را باز کند، یک غارتگر ترسناک‌تر از من را آزاد خواهد کرد.» باستان شناسان شوروی، هشدار را نادیده گرفتند و مقبره را باز کردند و سه روز بعد آدولف هیتلر عملیات بارباروسا را آغاز کرد که بزرگ‌ترین حمله‌ی نظامی در تمام تاریخ شوروی بود.

17مورد از اتفاقات عجیب و باورنکردنی در دنیای ما (2)

۱۷. دو همسایه‌ی مشهور موسیقی از قرون مختلف

جورج هندل (George Handel) و جیمی هندریکس (Jimi Hendrix) از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین نوازندگان جهان هستند که یکی در آلمان و دیگری در آمریکا متولد شدند؛ اما آنها در دو خانه‌ی کنار هم در خیابان بروک لندن از دنیا رفتند. اگرچه این دو موسیقی‌دان در دو قرن متفاوت از هم می‌زیستند اما این موضوع، عجیب بودن اتفاق رخ داده را تغییر نمی‌دهد تا همواره مرگ این دو را در نزدیکی از یکدیگر به عنوان یکی از اتفاقات عجیب جهان بشناسیم.
17مورد از اتفاقات عجیب و باورنکردنی در دنیای ما (2)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج