۴۲۸۴۴۳
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

کیهان کلهر کنسرت رایگان برگزار می کند

نوازنده چیره‌دست کمانچه با هدف ترویج موسیقی سنتی و اصیل ایرانی و حمایت از علاقه‌مندان به موسیقی در مناطق محروم ایران، کنسرت‌های رایگان برگزار می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: نوازنده چیره‌دست کمانچه با هدف ترویج موسیقی سنتی و اصیل ایرانی و حمایت از علاقه‌مندان به موسیقی در مناطق محروم ایران، کنسرت‌های رایگان برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی این برنامه، کیهان کلهر که در هفته‌های آینده برای برگزاری تور موسیقی دور ایران با عنوان «پردگیان باغ سکوت» عازم تهران خواهد شد، اعلام کرد که در ادامه این تور و بعد از برگزاری کنسرت در شهرهای بوشهر، شیراز، اهواز به مناطق محروم ایران سفر می‌کند تا در آنجا کنسرت رایگان برگزار کند.

این کنسرت‌ها دی‌ماه در شهرهای تربت حیدریه و زاهدان برگزار خواهند شد. هدف اصلی از برگزاری کنسرت علاوه بر ترویج موسیقی سنتی و اصیل ایرانی، حمایت از علاقه‌مندان به موسیقی در مناطق محروم ایران است، چون هیچ موسیقیدانی حاضر به برگزاری کنسرت در این نواحی نیست، با وجود این‌که مردم این نواحی از عشق و شعور بالایی نسبت به موسیقی ایرانی برخوردارند.

کلهر که به‌تازگی با آلبوم «هاونیاز» برنده جایزه منتقدان آلمان در بخش «موسیقی جهان» شده است، ۲۰ و ۲۱ آذرماه در تالار حافظ شیراز، ۲۳ آذرماه در سالن سینما شهید آوینی بوشهر و ۲۵ آذرماه در تالار آفتاب شهر اهواز کنسرت می‌دهد.

او پس از برگزاری کنسرت‌های دونوازی‌اش همراه اردال ارزنجان از ۱۳ تا ۱۶ آذرماه در تالار وحدت، «پردگیان باغ سکوت» را در همراهی با نوید افقه (تنبک)، هادی آذرپیرا (تار)، و علی بهرامی‌فرد (سنتور) آغاز می‌کند.

این کنسرت در ادامه تور کنسرت‌های دور ایران کلهر است که اردیبهشت‌ماه امسال در تهران و برخی شهرستان‌ها برگزار و با استقبال پرشور مخاطبان موسیقی مواجه شد. این‌بار نیز تمام بلیت‌های «پردگیان باغ سکوت» در کمتر از ۳۰ دقیقه به فروش رسید. سهیل زارعی تهیه‌کنندگی این مجموعه کنسرت را برعهده دارد.

گروه کر آکادمیک پایتخت تشکیل می‌شود

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گروه کر آکادمیک پایتخت، شهرام توکلی آهنگساز و مدیر این گروه توضیح داد: به‌دنبال تشکیل ارکستر آکادمیک پایتخت در شهریورماه امسال، به فکر راه‌اندازی گروه کر با همین عنوان افتادیم به‌طوری که فراخوانی را برای تشکیل این گروه اعلام و با پایان مهلت ثبت نام که ١٥ آذرماه خواهد بود، با یک آزمون ورودی اعضا جذب می‌شوند و گروه رسما فعالیت خود را از اول دی‌ماه آغاز خواهد کرد.

او ادامه داد: تشکیل این ارکستر و گروه کر آموزشی در حقیقت ایده‌برداری از رویکرد آموزشی «ال سیستما» است. در این سیستم آموزشی، هنرجویان از بدو شروع آموزش، ساز تخصصی خود همزمان در ارکستر نیز نوازندگی می‌کنند و از این طریق غیر از فراگیری تکنیک‌های ساز خود، تجربیات بسیار ارزشمندی را از طریق نوازندگی در ارکستر به‌دست می‌آورند، بر این اساس برای عضوگیری گروه کر نیز ملاک ما تخصص موسیقیایی نیست، چراکه قرار است در این سیستم زیر نظر اساتید خبره آموزش‌های لازم را همچون سلفژ و هم‌خوانی ببینند.

این آهنگساز اظهار کرد: در کنار آموزش، برنامه اجرای کنسرت را نیز خواهیم داشت، چون معتقدیم کنسرت نیز جز پروسه آموزش است. بنابراین از هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای اجرای صحنه‌ای گروه کر و ارکستر هستیم، به‌طوری که پیش‌بینی ما برای اجرای این گروه اواخر اردیبهشت سال آینده خواهد بود.

توکلی افزود: گروه کر زیر نظر آکادمی موسیقی پنج خط اداره و با رهبری شایا اسدی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به شرایط فعلی ارکستر آکادمیک پایتخت، گفت: ارکستر از شهریورماه امسال کار خود را با ٦٠ نوازنده آغاز کرده و تا کنون ضمن آموزش، قطعاتی از آهنگسازان برجسته مانند هایدن و ویوالدی را در تمرینات اجرا کرده که می‌توان گفت با اجرای این آثار، ارکستر پیشرفت چشمگیری داشته و صدای ارکستر قابل قبول است.

آزمون ورودی گروه کر آکادمیک پایتخت ١٩ آذرماه برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند تا ١٥ آذرماه از ساعت١٠ تا ٢٠ برای ثبت نام با آکادمی موسیقی پنج خط (٨٨٠٣٣٨٥٢) تماس بگیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 6adi

      درود بر استاد کلهر بزرگ، هنرمند واقعی و بافرهنگ اصیل ایرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج