جاباما
۴۲۸۷۴
۶۱ نظر
۷۰۸۶
۶۱ نظر
۷۰۸۶
پ

۵ ماسک خانگی برای از بین بردن لکه های صورت

برای از بین بردن لک‌ها تنها نباید سراغ لیزر و کرم‌های گران‌قیمت رفت، می‌توان با کرم‌ها و ماسک‌های خانگی لک‌ها را تا حد زیادی کمرنگ کرد یا حتی از بین برد.

وبسایت پیشگام نگار: همانطور که احتمالاً شما هم بدانید، ماسک صورت، آسان ترین و بی عارضه ترین راه برای از بین بردن لک صورت، جوش صورت و ایجاد شفافیت در پوست است. در این مقاله می‌خواهیم به شما نشان بدهیم که چطور با کمک چند راهکار ساده و استفاده از چند ماسک صورت خانگی، از شر لک های صورت خود خلاص شوید و پوستی شفاف و صاف داشته باشید. پس اگر شما هم از لک های صورت خود خسته شده اید و دنبال راهکاری آسان برای شفاف، شاداب و صاف کردن پوست خود هستید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطلب، همراه ما باشید.

اصلا چرا بر روی پوست ما، لک ایجاد می شود؟
5 ماسک خانگی برای از بین بردن لکه های صورت

قبل از هر چیز، بد نیست ببینیم که اصلاً دلیل ایجاد لک بر روی پوست چیست. البته، اگر اطلاعات کافی در این زمینه دارید، می‌توانید از خواندن این بخش از مقاله صرف نظر کنید و همین حالا به سراغ قسمت بعدی بروید. پوست ما، رنگ پذیری خود را به لطف وجود هموگلوبین ، کاروتنوئید و ملانوسیت‌ها دارد و در این بین، ملانین نقش پر رنگ تر و تاثیر شدیدتری بر رنگ پوست ما می گذارد. وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیریم، پوست ما به دو دلیل تغییر رنگ می دهد، یا به دلایل اکتسابی و یا به دلایل ژنتیکی! حالا اگر پوست ما از بیرون به دلیل مواجهه با نور خورشید و سایر عوامل حساسیت زا تحریک شود، یا از درون بدن و به واسطه خوردن برخی داروها و تغذیه نادرست صورت گیرد، ممکن است سلول های رنگ ساز پوست افزایش پیدا کند. و در نتیجه، بر روی صورت یا هر قسمت از پوست بدن ما لک ایجاد شود.

چه چیزهایی باعث بروز و تشدید لک های صورت می شوند؟

شناخته شده ترین علت ایجاد لک بر روی صورت، هم برای خانم ها و هم برای آقایان، نور آفتاب است. شایع ترین نوع لک در بین خانم ها هم، لک های ناشی از عوارض بارداری است. البته دلایل بسیار دیگری نیز برای ایجاد لک بر روی صورت و پوست انسان وجود دارد که مهم ترین و شایع ترین آن ها بعد از نور خورشید و بارداری، مربوط به افزایش سن، اختلالات ژنتیکی، عفونت های موضعی، استفاده از داروها و مواد شیمیایی، تغذیه نادرست و سوء تغذیه، بیماری های پوستی مانند آکنه، اختلالات هورمونی، کمبود ویتامین و در نهایت بروز بیماری هایی همچون آسم، نارسایی کبدی و کلیوی می باشد.

آیا ماسک برای از بین بردن لک های صورت موثر است؟

نمی توان انکار کرد که بروز لک های صورت، برای همۀ ما همچون یک کابوس عذاب‌آور است. پس لازم است که از یک روش درمانی برای رفع آنها استفاده کنیم و اینجاست که سوال پیش می‌آید که ماسک‌های صورت، چقدر در از بین بردن لک‌های صورت و جلوگیری از بروز آنها موثر هستند؟ بگذارید جواب این سوال را اینگونه بدهیم: پیش از آنکه برای از بین بردن لک های صورت خود به فکرِ استفاده از ماسک صورت بیافتید، بهتر است یک رژیم غذایی سالم برای خود دست و پا کنید و یک ضد آفتاب خوب و سازگار با پوستتان، تهیه کنید. این دو مورد به ماسک‌های صورت اولویت دارند و فقط زمانی که آنها را به خوبی رعایت کردید است که پیشنهاد می‌کنیم برای از بین رفتن و پیشگیری از لک های صورت خود، به سراغ ماسک های صورت هم بروید. ماسک ها تاثیر بسیاری بر کاهش و از بین بردن اختلالات پوستی مختلفی از جمله آکنه و لک دارند، اما برای آنکه بتوانند تاثیر مطلوب و دلخواه شما را داشته باشند، لازم است در استفاده از آن ها صبر و مداومت به خرج دهید.
5 ماسک خانگی برای از بین بردن لکه های صورت
ماسک های خانگی و ماسک های آماده موجود در بازار، هر دو می توانند برای از بین بردن و کم رنگ کردن لک های صورت موثر باشند. اگر قصد دارید از بین ماسک های آماده موجود در بازار برای کاهش لک های صورت خود استفاده کنید، بهتر است حتما پیش از خرید، ویژگی ماسک ها را بررسی کنید و برای رفع و پیشگیری از لک های صورت، ماسکی متناسب با نیاز خود بخرید. توجه کنید که برای دستیابی به نتیجه دلخواه، لازم است این ماسک ها را حتما براساس دستورالعمل گفته شده بر روی برگه راهنمای محصول استفاده کنید. اما اگر ترجیح می دهید که برای برطرف کردن لک های پوست صورت خود از طبیعت استفاده کنید و ماسک های خانگی و دست ساز خودتان را مصرف کنید، بهتر است یکی از ماسک هایی را که در ادامه مطلب، طرز تهیه آن را آموزش می دهیم، امتحان نمایید.
فقط توجه داشته باشید که هنگام استفاده از ماسک های طبیعی برای از بین بردن لک های پوستی، لازم است استفاده از ماسک را به مدت دو هفته و به طور مرتب ادامه دهید تا اثربخش باشد.
همچنین، اگر در کنار استفاده از ماسک های طبیعی برطرف کننده لک صورت، از لوازم آرایشی استفاده می کنید، حتما از انواعی استفاده کنید که موجب مسدود شدن منافذ پوستی نشوند. چرا که این نوع لوازم آرایشی می‌توانند تاثیر بدی بر روی پوست داشته باشند و به ایجاد لک‌های بیشتر، دامن بزنند.
5 ماسک صورت خانگی برای از بین بردن لک های صورت

خب دیگر، فکر کنم به اندازه کافی در مورد لک‌های صورت و تاثیر ماسک صورت بر روی آنها صحبت کردیم و اکنون دوست دارید هر چه سریع‌تر راهی برای درست کردن و استفاده از ماسک‌های طبیعی صورت پیش پایتان بگذاریم. اگر این حرف درست است، یک خبر خوب برای شما داریم: در ادامه می‌خواهیم 5 ماسک طبیعی مختلف را معرفی کنیم و طرز تهیه و استفاده هر یک را به شما آموزش دهیم.

۱- ماسک ترش

اگر می خواهید لک هایی را که به دلیل تابش نور خورشید بر روی پوستتان ایجاد شده اند، از بین ببرید، می توانید از ماسک خانگی ترش استفاده کنید. برای تهیه این ماسک خانگی تنها کافی است کمی ماست ترش را با یک قاشق چای خوری زردچوبه مخلوط کرده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را بر روی پوست خود بگذارید. پس از مدت زمان گفته شده، صورت خود را با آب ولرم بشویید. بهتر است برای مشاهده تاثیر این ماسک در از بین رفتن لک های صورت، هر روز و حداقل به مدت دو هفته آن را استفاده کنید.

2- ماسک عسل و سرکه

برای تهیه این ماسک فوق العاده در منزل، تنها کافی است کمی عسل و سرکه سفید یا قرمز را مخلوط کرده و مقدار لازم از آن را بر روی لک های صورت خود قرار دهید. این ماسک می تواند در برطرف کردن لک ناشی از کبودی زیر چشم نیز موثر باشد، فقط مراقب باشید که ماسک عسل و سرکه به داخل چشم شما نفوذ نکند.

۳- ماسک عسل و شیرخشک

این ماسک ضد لک، تنها با استفاده از دو قاشق غذاخوری شیرخشک، دو قاشق غذاخوری آبلیموی طبیعی و چهار قاشق غذاخوری عسل تهیه می شود. پس از اینکه همه مواد ماسک را به طور کامل با هم مخلوط کردید و به یک حالت خمیری رسیدید، آن را بر روی پوست صورت خود بگذارید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و روی پوست خود مقداری ماست ساده بزنید، در این حالت نیز ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس پوستتان را با آب خنک بشویید.
5 ماسک خانگی برای از بین بردن لکه های صورت

۴- ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا یک روشن کننده طبیعی برای انواع پوست است. آلوئه ورا قدرت بالایی در حذف لک های پوست دارد و شدیدا باعث کاهش رنگدانه های پوست می شود. برای از بین بردن لک های صورت خود، کافی است مقداری از ژل آلوئه ورا را بر روی صورت خود بزنید و ۵ دقیقه صبر کنید، سپس این ماسک طبیعی را با آب خنک از روی پوست خود بشویید.

5- ماسک عسل و سیب زمینی

عسل و سیب زمینی، یک ترکیب موثر در درمان لک های صورت محسوب می‌شود. برای تهیه این ماسک کافی است، کمی عسل را با آب سیب زمینی رنده شده مخلوط کنید و آن را با یک براش صورت بر روی پوست خود بزنید و پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید. سیب زمینی خاصیت روشن کنندگی دارد و پس از مدت زمان کوتاهی لک های صورت را محو می کند. دقت کنید که برای مشاهده نتیجه مطلوب، باید در استفاده از این ماسک صبر و مداومت داشته باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نا شناس

      من جوشامو در میارم وبعد خون میاد عادت درم خوناشو هم می کنم
      .
      حالا همه جام پر لک شده ‌.پشت لبام بیشتر رو پیشونیمه از صابون ان جی استفاده کردم ولی پوستم تیره شده چبکار کنم

    • بدون نام

      دوست گرامی بنظرم از صابون تی تری استفدا کن چون تیره نمیکنه و مانع باکتری های ایجاد کننده جوش میشن .. شیایدم جوش بزنی بازهم اما خیلی کمتر . دوما شما دنبال در مان جوشهاتونباش چون من همین امروز رفتم دکتر قبل از نوشتن دارو واسم کلـــی آزمایش نوشت تا اونارو انجام ندم دارو نمیده . شماهم برو تا واست ازمایش بنویسه سر از خود کاری نکنی ک ب ضررته .

    • پری

      سلام،من مدت کمیه ک اصلاح صورت دارم ولی یهویی پشت لبم سیاه شد،البته نه سیاه،یجورایی لک تیره افتاده و همه هم بهم گوشزد میکنن...حالا چیکل کنم بنظرتون؟راهی هس عایا؟

    • بدون نام

      این ماسکا تون به هیچ درد نمی خوره مرتب استفاده کردم ولی صورتم بد تر شد به هیچ چیز هم حساسیت ندارم

    • بدون نام

      همشون دروغه

      پاسخ ها

      • Shaqaw

        دروغ نیس بستگی به پوسته خوده آدم داره
        یه سریا پوستشون جنسش خوبه و اثر میکنه
        یه سریا ام برعکس/:

    • فائزه

      وقتی کسی وقت میزاره انواع ماسک رو سرچ میکنه یعنی واقعا مشکل داره و میخواد حل بشه اما همه از یه جای دیگه مطلب کپی میکنن ک فقط سایتشون پر بشه
      واقعا متاسفم

    • بدون نام

      روی بینیم لکه های سیاه رنگ زده

    • بدون نام

      همش دروغه باور نکنید

    • بدون نام

      ایاپوست صورت انسانهاباهم تفاوت دارندچه کارکنیم لطفن جواب بدهید

      پاسخ ها

      • مروارید

        بله پوست بعضی از افراد خشک و بعضی ها چرب است و در پوست های چرب امکان آکنه زدن زیاد است و افراد دارای پوست خشک بايد پوست خود را با مرطوب کننده و تغذیه مناسب و سبزیجات و... آبرسانی کنند تا دچار صدمه نشوند.

    • نسیم

      والا منم نزدیک سه هفتس واسه لکهای روبینیم ماسک خونگی انجام میدم ولی هیچی تغیری ندیدم

    • فاتح

      همش دروغه

    • آ وا

      خیلی عالی بود واقعیتش شگفت زده شدم آ ن هارا استفاده کردم ونتیجه گرفتم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا؟

      • مرسانا

        اسمش چی بور

    • بدون نام

      من روی گونه هایم لک است و روی بینی ام دانه سال است اگه از این ماسکها استفاده کنم اشکالی نداره

    • سارا

      سلام من به تازگی پشت لبم لکه به وجود اومده چیکار کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بوس بدی

    • فاطمه

      سلام_حنای بیرنگ +ماست خیلی کم چرب(به صورت خمیر) برای ازبین بردن لک جای جوش مفید است به شرط اینکه هر روز استفاده شود.

    • سمیه

      من بالای لبام یکم سیاه شد باید چکار کنم چه نوع ماسک استفاده کنم

    • مهدیه

      به نظر شما ماسک آب سیب زمینی و عسل برای از بین بردن لک ماثر است؟؟

    • حیدری

      به خاطر استفاده از روغن خراطین صورتم پر جوش شد بعد از کلی دوا و دکتر و مصرف دارو جوشها از بین رفتن ولی جای جوشها قرمز رنگ مونده اند و هر کاری میکنم بی تاثیره ار آب پیاز ، ماست ، لیمو و..... استفاده کردم حتی از صابون و ژلها و کرمهای لایه بردار قوی دیگه خسته شدم به نظرتون چکار کنم؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      من رودماغم لک افتاده چیکارکنم ک بره.

    • معصومه کوهی

      ی راه قوی تری بهمون بگید ک زود تاثیرشوببینیم ممنون

    • الهام

      من یه مدت فقط ماست به صورتم میزدم
      البته ماست محلی بود
      خیلی پوستمو نرم کرد وشفاف کرد
      توصیه میکنم انجام بدین اخه چون من خودم انجام دادم واس اون میگم چون واقعااا خوبه

    • سحر

      سلام واسه خالهای روی پوست صورت.همچنین لک صورت چه دارویی خوبه؟

    • نیتا

      ماسک عسل و سرکه رو هر روز استفاده کنیم؟

      پاسخ ها

      • مرینا

        اره خیلی خوبه

    • ویانا

      من هیچ کدوم از این ماسکهایی که توصیه کردین رو استفاده نکردم فقط توی یکی از سایتها ماسک ارد باقالی رو استفاده کردم فوق العادست هم خاصیت روشن کنندگی داره هم لکه بری ،دوقاشق ارد باقالی یه قاشق مرباخوری سرکه سفید دوسه تا قاشق هم اب،تقریبا نیم ساعت روصورت باشه،یه روز در میون استفاده شه

    • سلام رو پیشونیم ی لکه ی سفید زده خیلی ضایع شده خودم پوستم سبزه ست ،بنظرتون چیکار کنم

      سلام رو پیشونیم ی لکه ی سفید زده که خیلی ضایع هست،رنگ پوست خودم سبزه هست،بنظرتون چیکار کنم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پماد کلوتریمازول

      • بدون نام

        پماد کلوتریمازول

    • نازی

      هیچ فایده ای نگرفتم

    • بدون نام

      خیلی بده من قرار بود برم مهمونی از زرد چوبه وآبلیمو استفاده کردم بعداز شست و شو هرچی کردم نرفت صورتم زرده زرد شده بود

    • انسیه

      من بدبخت چکار کنم رو پیشونیم رو دماعم رو لبام !!! هر کی راهکار خوب میدونه بگه خواهشا

      پاسخ ها

      • سمانه

        سلام فقط آلوورا استفاده کن روزی دوبار شب هم قبل خواب استفاده هیچ وقت با صورت آرایشی نخواب تمیز بشور صددرد صد جواب میگیری

    • sahar

      من روی دماغم چنتا لک هس چیکارکنم

    • sahar

      من روی دماغم چنتا لک هس چیکارکنم

    • مریم

      روی گونه هایم و پشت لبم لکه است به پزشک مراجعه کردم خوب نشد چکار کنم که از بین برن

    • تنها

      این کرم ها و ماسک ها بدتر هم میکنن

    • مبینا

      صورتم پره ازجوش و, لکه راهکار?

    • روژان

      به نظرمن همشون چرته هیچکدوم استفاده نکنیم بهتره

    • هوا

      آلو وراء عالیه ..........

    • هوا

      آلو وراء عالیه ..........

    • نسا ه

      صوررتم لکه زیا د دارد ازهر کار می کنم از بین

    • هوریا

      من استفاده نکردم صورتم خیلی لک داره باید چکار کنم

    • رقیه

      زیر گل که این لکها از بین بره

    • بدون نام

      س من لک بارداری رو صورتم افتاده روی پیشونی و بینی و گونهام لطفا بگین چکار کنم از بین بره ممنون

    • بدون نام

      لکه بارداری تو صورتم هست باید چکار کنم

    • بدون نام

      چیکار کنم صورتم شده لکه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آب لیمو بزن

    • عشق

      ماستوزردچوبه عالیه

    • ناشناس

      باسلام وخسته نباشی خدمت شما سروران گرامی الان دوسال پبشانی وگونهام لکهای قهوای تیره دارند نمیدانم در اثرچیست درضمن تئروئید هم دارم وکبدم هم چرب هست راه حلی. به من بدید ممنون. وسپاسگذارم

    • فائزه

      سلام بنظرم از ماسک الورا استفاده کنید ویا اگه میخواهید که صورتتون بعد از خوردن چیزایی که حساسیت دارید جوش نزنه با اب نمک رفع کنید

    • فائزه

      سلام بنظرم از ماسک الورا استفاده کنید ویا اگه میخواهید که صورتتون بعد از خوردن چیزایی که حساسیت دارید جوش نزنه با اب نمک رفع کنید

    • امیرحسین

      س من هفت سال ک از لکهای گونم رنج میبرم تازه امروز ابلیموترش دارم استفاده میکنم دفاکنید صورتم خوب بش هرکرمی پمادی بگی استفاده کردم اما نتیجه نگرفتم ان شاء الله اینقد صورتم خوب بشه

    • بدون نام

      سلام بهتر برای پوستهای خشک از هر ماسکی که استفاده میکنید داخلش عسل هم بریزید که رطوبت رسانی بشه به پوست اما برای پوستهای چرب به جای عسل تو همه ماسکها آبلیمو استفاده بشه

    • ناشناس

      سلام روی پیشانیم جوش در امده بود الان رفته ولی جاش لکه ی سیاه به وجود امدا الان چه کار کنم بره

    • بدون نام

      سلام من صورتم لک قهویی داره الان یماه ازماسک ماست وعسل اسفاده میکنم ولی هنوز نتیچه ندیدم حتااحساس میکنم بیشترشد چیکارکنم

    • بدون نام

      همه دروغه باور نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج