۴۲۸۸۹
۷۷ نظر
۵۱۳۲
۷۷ نظر
۵۱۳۲
پ

روند قانونی و پزشکی تغییر جنسیت در ایران چگونه است؟

تراجنسی یا ترنس سکچوال (transsexual) به کسانی گفته می شود که به دلیل نارضایتی از جنس خود، خواستار تغییر جنسیت شان هستند؛ زیرا جنسیتی که در روانشان حس می کنند با جنسیت جسم شان متضاد است

روند قانونی و پزشکی تغییر جنسیت در ایران چگونه است؟

سپیده دانایی: آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می دهد سالانه بیش از 270 ایرانی تغییر جنسیت می دهند. سایت خبرآنلاین در گزارشی که 13 آذر منتشر کرد، بر مبنای آمارهای سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد هر ساله به تعداد متقاضیان این عمل جراحی افزوده می شود. بر اساس آمارهای رسمی از سال 1385 تا 1389 بیش از یک هزار و 366 نفر مجوز تغییر جنسیت در ایران را دریافت کرده اند که از میان آنها 56 درصد می خواهند زن شوند و 44 درصد قصد دارند با تغییر جنسیت مرد شوند.

از میان مبتلایان به اختلالات جنسی، دو گروه تمایل بیشتری به تغییر جنسیت نشان می دهند؛ افراد تراجنسی و دو جنسی.

برای پرداختن به موضوع تقاضای تغییر جنسیت در ایران، پیش از هر چیز لازم است به تفاوت این دو گروه اشاره کنیم.

تراجنسی یا ترنس سکچوال (transsexual) به کسانی گفته می شود که به دلیل نارضایتی از جنس خود، خواستار تغییر جنسیت شان هستند؛ زیرا جنسیتی که در روانشان حس می کنند با جنسیت جسم شان متضاد است. این افراد از زمانی که خود را می شناسند، احساس می کنند به جنس دیگر تعلق دارند و در کالبدی اشتباه به دنیا آمده اند. در واقع مبتلایانبه «اختلال هویت جنسی» دچار نارضایتی از جنسیت خود هستند، بی آنکه هیچگونه ناسامانی یا مشکلی در جسم آنان مشاهده شود.

دکتر علیرضا کاهانی، عضو کمیته ساماندهی به اختلال هویت جنسی در کتابی با عنوان اختلال هویت جنسی (دگرجنسیت جوها) می نویسد: «با اینکه تا به امروز علت پزشکی روشنی برای این اختلال مشخص نشده است، احتمال می رود در مغز این بیماران تغییراتی نسبت به افراد عادی رخ داده که در آنها تمایلات و حالاتی مربوط به جنس مخالف شان ایجاد می کند چرا که بررسی ها و معاینات از جنبه های مختلف نشان می دهد این افراد اختلال جسمی ندارند اما تحقیقات گسترده محققان هلندی در سال 1996 جهت دستیابی به علت نارضایتی جنسی در این بیماران این ادعا را مطرح می کند که در این بیماران بخشی از غده هیپوتالاموس، که در برگیرنده خصوصیات جنسی است، شبیه به جنس مخالف است.

در دیگر سو، گروه دوم یعنی افراد دوجنسی (hermafrodit) قرار دارند. در این اختلال، که با اصطلاح ابهام هویت جنسی شناخته می شود با فردی روبرو هستیم که از بدو تولد آلت تناسلی بینابین دارد.»

روند قانونی و پزشکی تغییر جنسیت در ایران چگونه است؟

مبتلایان به اختلالات جنسی در ایران

آمارهای رو به افزایش تقاضای تغییر جنسیت در ایران ضرورت پرداختن به این موضوع را بیش از پیش مطرح و سوالاتی در این زمینه به ذهن متبادر می کند. از چه طریق می توان این اختلال را تشخیص داد؟ روند قانونی و پزشکی تغییر جنسیت چگونه است؟ خانواده هایی که با این موضوع درگیرند چگونه می توانند «نقش جنسی» مناسبی به بیمار خود ارائه دهند؟ اطرافیان این بیمار چطور می توانند با زندگی تازه و هویت جدید آنها کنار بیایند؟ چگونه و از چه منابعی می توان از عواقب روحی و جسمی، بعد از این جراحی، اطلاعات به نسبت کاملی به دست آورد؟ و تبعات انجام ندادن عمل تغییر جنسیت برای افرادی که نیازمند به این جراحی هستند، چیست؟


از چه طریق می توان این اختلال را به درستی تشخیص داد؟

دکتر کاظم فروتن، اورولوژیست و رئیس کلینیک سلامت خانواده، در پاسخ به این سوال می گوید: «در بین افراد مبتلا به اختلالات جنسی، تعداد ترانسکچوال ها اندک است و نباید آنها را با «مبدل پوش های جنسی» (cross dress) یا کسانی که با تلقین و تمارض سعی در ابراز نارضایتی از جنس خود دارند، اشتباه گرفت.»

«فردی که دچار نارضایتی جنسی است اگر نتواند با جنسیت خود کنار بیاید، در اثر تضاد بین روحیه و جسم و ظاهرش به مرور دچار اضطراب و افسردگی می شود و در نهایت با تمایل به خودکشی از سوی او روبرو خواهیم شد. این در حالی است که جراحی تغییر جنسیت سال هاست که از نظر علم، فقه و شرع قابل انجام است و از طریق این جراحی می توان جلوی مشکلات ناشی از برخی اختلالات جنسی را گرفت.»


روند قانونی و پزشکی تغییر جنسیت در ایران

دکتر فروتن درباره روندی که برای تشخیص نیاز به تغییر جنسیت باید طی شود می گوید: «تشخیص و اطمینان از وجود تضاد بین جسم و روان به کمک حداقل دو روانپزشک، سپس مراجعه به دادگاه و اعلام درخواست برای تغییر جنسیت، و بعد رجوع به پزشکی قانونی برای تایید اختلال جنسی توسط پزشکان و روانپزشکان معتمد پزشکی قانونی و در نهایت مراجعه به مراکزی مثل بیمارستان حضرت زهرا (س) که از طرف وزارت بهداشت برای انجام عمل های تغییر جنسیت معرفی شده اند. با طی این مراحل تلاش می شود این افراد به آنچه در اصل هستند بازگردند.»


بایدها و نبایدهای بعد از جراحی تغییر جنسیت

فرد، پس از این جراحی، با هویتی دگرگون روبرو می شود. دکتر فروتن درباره نحوه واکنش اطرافیان چنین می گوید: «اینجا بحث آموزش به خانواده این افراد مطرح می شود. می دانیم جامعه ما پذیرش بالایی نسبت به مسئله تغییر جنسیت ندارد. اینکه فردی که تا دیروز برادر شما بوده و نامی مردانه داشته است یکباره خواهرتان شود و شما بتوانید وظایف و انتظاراتی متناسب با جنسیت جدیدش برای او طرح کنید مسئله دشواری خواهد بود.

بنابراین خانواده ها هم باید توسط روانپزشکان و مشاوران توجیه شوند که عزیز آنها، جسم و روانی متضاد داشته است؛ یعنی بدانند جنسیت مغز این بیماران با جنسیت فیزیکی آنها در تضاد بوده است و آنچه در روان شان حس می کنند با جسم شان در تناقض است، به همین دلیل ضروری است که این عمل جراحی روی آنها انجام شود.

خانواده ها باید با این مسئله مانند هر بیماری دیگری برخورد کنند. بیماری باید درمان شود و اطرافیان باید در این پروسه پشتیبان و یاور بیمار باشند و او را در مسیر درمان همراهی کنند تا همه اعضای خانواده و نزدیکان آن فرد بتوانند به لحاظ رفتاری و روانشناختی با این زندگی تازه کنار بیایند.»


منابع معتبر کسب اطلاعات در این زمینه

دکتر فروتن درباره چگونگی دستیابی افراد نیازمند به این اطلاعات و آموزش های لازم در این زمینه می گوید بهترین راه برای شروع فرایند درمان نارضایتی جنسی، مراجعه به روانپزشکان است تا به کمک این متخصصان، پس از انجام مصاحبه ها و تست ها و بررسی های مربوطه، نیاز فرد به تغییر جنسیت محرز شود.


عواقب انجام دادن یا ندادن عمل تغییر جنسیت

رئیس کلینیک سلامت خانواده معتقد است: «افراد مبتلا به این اختلال، اگر به خاطر ترس از واکنش دیگران اقدام به درمان نکنند آسیب های روزافزونبه خود و اطرافیان وارد خواهند کرد، چرا که روند تکامل هویت جنسی - یعنی درک از زن یا مرد بودن - در آنان به طور کامل و صحیح صورت نگرفته است و رشد کردن به عنوان جنسی که در حقیقت به آن متعلق نیستند جدای از لطمه به هویت جنسی، باقی شئون زندگی آنان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در مورد عواقب انجام این عمل نیز باید گفت با این جراحی مثل هر عمل دیگری، به جز مسائل روانشناختی پیچیده ای مثل رویارویی فرد با هویتی متفاوت با آنچه تاکنون بوده است، عوارض جسمانی بعد از عمل هم گریبانگیر این افراد خواهد بود. عوارضی که باید پیش از اقدام به این جراحی کاملا و به طور دقیق از آنها مطلع شد و با پذیرش کامل عواقب قطعی و احتمالی، اقدام به عمل جراحی کرد.

به طور مثال کسانی که تغییر جنسیت می دهند باید بدانند که بعد از انجام عمل هرگز بچه دار نخواهند شد.

دیگر اینکه این قیل افراد اگر قصد تشکیل خانواده دارند، باید از قبل به طور مشخص و صادقانه این مسئله را با همسر آینده خود در میان بگذارند تا احتمال بروز مشکلات رفتاری بین آنها به حداقل برسد. چرا که می دانیم سلامت خانواده رابطه مستقیمی با میزان رضایتمندی جنسی دارد.

همچنین داوطلبین این عمل باید آگاه باشند احتمال اینکه بعد از جراحی تغییر جنسیت، به رضایت کامل از خودو جنسیت خود نرسند نیز وجود دارد. یعنی ممکن است بعد از عمل ببینند به آنچه می خواسته یا فکر می کرده اند، تبدیل نشدند.

افراد مبتلا باید بدانند در نهایت هم با یک زن یا مرد عادی تفاوت هایی خواهند داشت و بنابراین با آگاهی از میزان رضایتمندی خود نسبت به این مسئله اقدام به جراحی کنند.»


مجوز شرعی تغییر جنسیت

دکتر فروتن در رابطه با مجوز ادیان برای جراحی تغییر جنسیت می گوید: «ادیانی چون اسلام و مسیحیت و مذاهبی چون تشیع و تسنن، تغییر جنسیت افراد مبتلا به اختلال یاد شده طی جراحی را مجاز اعلام کرده اند. هر چند در مورد افراد ترانس سکچوال، در برخی ادیان مثل مسیحیت و مذهبی چون تسنن، این اجازه صادر نمی شود.

در واقع فقط کسانی که اختلال ابهام جنسی دارند یا دو جنسی ها را مجاز به جراحی تغییر جنسیت می دانند. در حالی که مراجع تشیع و امام خمینی (ره) به کسانی که به لحاظ پزشکی و روانشناختی نیاز به تغییر جنسیت شان محرز شده باشد این اجازه را با دو شرط داده اند:

نخست، اینکه بیماری ترانس سکچوال، واقعی و قطعی باشد؛ بنابراین افرادی که بیماری آنان مشکوک است، مجاز به تغییر جنسیت نیستند.

دوم: تغییر جنسیت باید به صورت کامل صورت بگیرد؛ یعنی به طور مثال زن پس از تغییر جنسیت کاملا به یک مرد تبدیل شود و برعکس، تا احکام و قوانینی که در شرع ما برای زنان یا مردان ذکر شده است در مورد آنان قابل اجرا باشد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لطفا رسیدگی کنید

      لطفا عکس این بنده خدا را شطرنجی کنید شاید دوست نداشته باشد اینجوری عکسش را گذاشتید

    • وحید

      سلام من از 15 سالگی دچاره مشکل اختلال جنسیتی هستم میخوام عمل تغیره جنسیت انجام بدم ولی از پس هزینش بر نمیام کمکم کنید الان 23 سالمه و نمیتونم با خودم کنار بیام09307375369

      پاسخ ها

      • بیتا

        باید ازحالا به دنبال درمانت بود

    • ayda

      دختر نوزده ساله اي هستم دركودكي اصلا دوس نداشتم لباس هاي دخترونه يا حتي يه عروسك داشته باشم هميشه به تفنگ يا موتور فكر ميكردم اما الان در ظاهر كاملا دخترونه هستم اما در درون احساس پسر بودن ميكنم و اين حس منو آزار ميده لطفا بگين چيكار كنم آيا بايد تغير جنسيت بدم؟

    • زوشا

      سلام من دخترى از جنس بيرونى پسر هستم روح و جسمم يكى نيست ١٦سالمه و همه داخل مدريه من رو به تمسخر مى كشند و به من اوا خواهر و.. مىگويند زندگى واسم خيلى سخته مگه اخه من حق انتخاب نداشتم ؟ به اميد روزى كه جامعه بتونه ما رو هم براى خدمت بپزيره

      پاسخ ها

      • Arvin

        خوبه پس همدردیم

    • معصوم

      سلام من 17سالمه تمام زندگیم بافکر اینکه پسرم زندگی کردم الانم نمیتونم جنس دختر قبول کنم هزینه عمل هم ندارم تورو خدا راهنماییم کنید حتی سر این قضیه خودکشی هم کردم

    • محمد

      سلام من از دوران کودکی تا به حال دوست داشتم مثل دخترا لباس بپوشم و مثل اون ها زندگی کنم همیشه دوست داشتم مادر باشم تا پدر الان 13 سالمه و خیلی دوست دارم هر چه سریعتر یه دختر بشم اما از پس هزینه هایی عمل بر نمیام و خانوادم ناراضی هستن لطفا کمکم کنید،مرسی

      پاسخ ها

      • بیتا

        از الان به بعد دنبالش برو

    • faeze

      سلام.دختری 17ساله هستم...از بچگی کارایه پسرانه میکردم...از ابتدایی ورزش فوتبالو دوس داشتم...همه ی اسباب بازیام ماشینو تفنگ بوده....از این وضع ناراضیم...یه بار خود کشی کردم....پوله هزینه ی عمل رو ندارم...چه کار کنم...تورو خدا کمکم کنید

    • اراد

      واقعا نمیدونم الان چه حالی دارم
      از زمان بچگی عاشق این بودم دختر شم ارایش کنم لاک بزنم برقص م یعنی یه دختر تمام بشم حتی بعضیا میگفتن تو چقد دختر نقشی اون مواقع جلو خودمو میگرفتم میگفتم من پسرم معنایی نداره باید پسر باشم اما همین دیروز یکی از اعضای خانوادم پیشناهد داد عمل تغییر جنسیت بدم من الان تو شک هستم چون احساس من همش خلاصه میشه تو وجود مرد ها اما یکم برام سختهذتو سن 20 سالگی زن بودن رو تحربه کنم نمیدونم گیج ام به نظرم امادگی زن شدن رو ندارم از طرفی با همجنس خودم برام بودن سخته
      خدا کسی رو دچار بحران سردرگمی نکنه انشالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من از خدامه موقعیتی مثل شما داشته باشم و تغییر جنسیت بدم و حداقل یکی از اعضای خونوادم راضی باشند به نظر من اولین کاری که میکنی برو پیش یه مشاور خوب ومعروف بعد اگه از نظر روحی و تمایلات جنسی احساس زن بودن بیشتری میکردی و مشاور هم تایید میکرد تغییر جنسیت بده

    • سوگند

      سلام دختری 16 ساله هستم عاشق شدم عاشق همجنسم!نمیدونم چیکار کنم ولی تمایل زیادی دارم که پسر بشم،اما میدونم که از پس هزینش برنمیام و نمیتونم هیچ جوره با خانوادم در میون بزارم چون میدونم عقایدشون این اجازه رو نمیده !شما میگید چیکار کنم؟!با این وضع نمیتونم زندگی کنم علاقه ی زیاد به یک دختر و احساسات پسرونه!چیکار کنم خواهش میکنم داهنمایی کنید!

      پاسخ ها

      • علی

        ای کاش من دختر بودم اخه پسرمو عاشق همنجسم شدم درکت میکنممم هزینش بالاست نمیشه نمیسه ندارم که تغیرر جنسیت بدم

      • بدون نام

        سلام منم دقیقا مثل خودت عاشق یه دختر شدم با اینکه زنم وبچه دارم اما حتی هیچ حسی به بچم وشوهرم ندارم الان ۵ سال ازدواج کردم جای پسر با دخترا حرف میزنم وحتی بااونا ارصا میشم اما با شوهر خودم هیچ حسی ندارم

      • بدون نام

        منم همینجوری یکی رو خیلی دوست داشتم ولی نامزادی کرد الان خیلی ناراحتم

    • مهنوش

      سلام من دختری 18ساله هستم از بچگی دوست داشتم پسر باشم حتی حالا همه رفتارام پسرونس حتی اگه خودم نخوام دوستام همه منو به عنوان پسر میشناسن از عهده ی هزینه های عملش بر نمیام و اینکه خانوادم اجازه نمیدن تورو خدا کمکم کنید چیکار کنم

      پاسخ ها

      • گم نام

        من هم مث تو

      • یک بنده خدا

        سلام من هم مثل توهم لطفا اگه به جواب سوال ات رسیدی به من هم بگو چند ساله که چنین حسی دارم

    • اي كاش

      ما ترنس ها واقعا خيلي بد بدختيم اينقد موانع و مشكلات داريم كه نگووووووووووووو خدا به دادمون برسه خداااااا

    • narefigh

      سلام من دختری ۲۲ساله هستم خیلی وقته حس میکنم پسرم ازهمون بچگی اما هیچ وقت جرات نکردم ب خانوادم بگم.بخدا دیگ بریدم.افسردگی گرفتم درسم از دست دادم سر این موضوع مسخره.ابروم رفته هیچی ندارم هیچی..خدایاب دادم برس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس هم دردیم ناراحت نباش خیلیا مث من وتو هستن

    • گیسو

      سلام دوستای عزیزم .من و عشقم سر این موضوع داریم روزای زجر اوری رو میگذرونیم و کم کم خانواده هامونو داریم از دس میدیم ....

    • دریا

      سلام منم مشکل داشتم سی سالم بود که مادرم بهم گفت سی سالگی بهترین زمان برای ازدواجه و من محکم سرم رو به دیوار می کوبیدم تا به دعا متوسل شدم و فقط خواستم خدا منو شفا بده حتی اگر دختر باشم الان از اینکه دخترم ناراحت نیستم حتی از پسر بودن هم بدم میاد دوست داشتم هر چه باشم فقط سالم باشم و ذهنم با بدنم یکی بشه با اینکه پرونده تشکیل داده بودم عمل نکردم الان هم یه دختر سالم هستم

    • مهدیه

      منم یک دختر 20 ساله هستم وضعیت شماهارودارم از دختر بودنم رنج میبرم لطفا بگید باید به کجامراجعه کنم و واسه عمل کجابرن چجوری مجوز بگیرم ؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • سیدمحمد

        منم مثل تو بودم که عمل کردم والانم راضی هستم اگه کمک خواستی بگو

    • ساتین

      سلام. من یه دختر ۱۶ساله هستم.ولی نمیتونم دختر بودنمو تحمل کنم و خستم از دختر بودن. دوس دارم به جای مادر پدر بشم یا به جای اینکه شوهر کنم زن بگیرم. دوس دارم بچم بابا صدام کنه نه مامان همه یه دوس تام منو پسر میبینن و خیلیا بهم گفتن تو باید پسر میشدی و منم اینو میدونم که اشنباهی تو قالب دختر در اومدم. تاحالا با خانوادم در باره یه تغییر جنسیت حرف نزدم ولی اصلن از دختر بودنم راضی نیستم........خوهشن کمکم کنید.

    • ساتین

      سلام من می خواستم در باره ی قیمت عمل،نتیجش در ازدواج وخانواده و همینطور در باره یه روحیه یه اون ادم بدونم و ازتون میخوام یه روان پزشک خوب رو به من معرفی کنید؟؟؟؟ ومیخواسطم در باره یه رابطه بعد از عمل در ازدواج رو هم بدونم

    • بدون نام

      سلام من یکساله ازدواج کردم همسرم تمایل زیادی به تغیرجنسیت داره وبنده هم که شرایط خاص ایشان رادرک میکنم اجازه دادم که ایشان عمل جراهی انجام دهدلطفاراهنمایی کنیدبنده باخانمم چه کارکنم

    • ادریس

      سلام .من پسری هستم ۲۳ساله و دوست دارم با یه دختر که حس پسرپنه داره اشنا شم مرسی و منتظر تماس شما هستم .

    • بی هویت

      سلام من پسری هستم۳۵ساله.وقتی بچه بودم میرفتم دامنه خواهرمو میپوشیدم توتنهای خودم میرفتم ارایش میکردم .خیلی حسه خوبی بهم دس میداد.دردوران نوجوانی فهمیدم که من بادیگران فرق میکنم.دوسداشتم دختربشم ازدواج کنم بچه داربشم براخودم مامان بشم.ولی چونکه مایه اذری هستیم نمیتونن این چیزارو هلاجی کنن.تووجودم ازخودم بدم چرامنوخدادخترنکرده.چندبارم خودکوشکی خودزنی کردم.همیشه التماس خدارومیکنم که منودخترکنه ازپسربودنم بدم میاد.وقتی یه مادرو بابچش میبینم میگم ای کاش منم مامان میشدم بادارمیشدم خیلی حسه خوبیه.اینه یه احساس مادرشدنو دارم.جسمم پسرهست ولی روحم دختر.میرم تنهای براخودم ارایش میکنم لباس دخترونه میپوشم.چراخدامارواینطوری افریده.ازخودم بدم اومده چراپسرشدم.دیگه خسته شدم.

    • حسین

      سلام من پسرم اما همه رفتارم دخترونس انگار ب زور پسرم بخدا همش گریه میکنم من خرج عمل تغییر جنسیت ندارم داغونم بخدا هرسال ک سنمم میره بالا بدتر حتی دوس دارم شوهر کنم یک کلام دختر کاملم شمارمو میدم اگه میشع جان عزیزتون کمکم کنید ......

      پاسخ ها

      • فاطمه

        من دخترم ولی پسر بودنو خیلی خیلی دوست دارم توروخدا کمک کنی من نمی تونم با نوادوادم درمیان بزارم چکار کنم

    • علی

      سلام

      منم مشکل تو دارم
      نگران هزینه نباش

      پاسخ ها

      • زهر

        من زنم ولی دوست دارم م

    • امیر

      با سلام من یک فرد ۱۸ ساله ام پسر هستم اما دیگه کم آوردم پسر بودنم داره نفسمو میگیره امروز دوبار تلاش برای خود کشی کردم به جایی نرسیدم از خودم بدم میاد و دیگه تو آینه به خودم نگاه نمیکنم
      من از راهنمایی فهمیدم که دخترم و پسر نیستم اما برای آبروی پدرم مجبور به تظاهر کردن شدم اما قبلش لاک میزدم و رژ لب میزدم الانم فکر نمیکنم خانوادم با تغییر جنسیتم موافقت کنن دارم دیوونه میشممم

    • محمد

      من یه دختر 25 ساله هستم.
      و هفته ی پیش اولین استارت یه تحول توی زندگیم رو زدم.
      بلخره باید این کارو می کردم
      خیلی خسته کننده ست کسی باشی که نیستی.
      دارم اقدامات اولیه ی گرفتن مجوز تغییر جنسیت رو انجام می دم
      سعی کنید واقع بین باشید
      با گوشه گیری و افسردگی و من فلانم و من فلان نشدم کاری از پیش نمی ره.
      دست به کار شید
      عمر خیلی گرانبهاست. بیخود از دستش ندید. کسی باشید که واقعن هستید.
      امیدوارم همه بتونن از لاکشون دربیان و این جسارتو به خرج بدن که برن پی زندگی واقعیشون.
      موفق باشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوش به حالت

    • بدون نام

      زمانی ک مادرم من رو حامله بود سونوگرافی بهش گفته بودن دختره اما نمیدونم چطور شد پسر شدم خخخخخخ
      راضی ک نیستم اما...
      آبروی پدرم چی

    • sadaf

      سلام به همگی من ترنس ام تو اف هستم از بچگی اینجوری بودم میخواستم دختر بشم ,مامان بشم شوهر کنم و خونه زندگی داشته باشم و با شوهرم خوشبخت بشم الان یه عالمه لوازم آرایش دارم وقتی تنها میشم یا خیابون میرم آرایش میکنم ولی دیگ از خودم خسته شدم تا الان دوبار خودکشی کردم ولی موفق نشدم در حال حاضر دارم پیش روانشناس میرم برام دعا کنید ک بتونم تغیرر جنسیت بدم

    • Mona

      سلام یک سوال داشتم ،بعد از تغییر جنسیت مدارکمون رو چجوری عوض کنیم؟ من دارم پزشکی میخونم چیکار کنم؟

    • Mona

      سلام یک سوال داشتم ،بعد از تغییر جنسیت مدارکمون رو چجوری عوض کنیم؟ من دارم پزشکی میخونم چیکار کنم؟

    • حدیث

      سلام من ی دختره ۱۸سالم ک از بچگی لباسای پسرونه میپوشیدم و موهامم پسرونه میزدم صدامم کلفته یکم و همه بهم میگفتن همه جا که مثل پسرایی و این آزارم میداد سعی کردم بزرگتر که شدم تغییر بدم خودمو حداقل ظاهری ابروهامو مرتب کردم ارایش کردم لباسای دخترونه پوشیدم ولی وجودم اصلا تغییر نکرد جسمی دخترم ولی هیچ حسی ندارم ب جنس مخالفم یک بارهم عقد کردم با یک پسری ولی چون حس جنسی نداشتم جداشدم و متاسفانه عاشق یک همجنس خودم شدم دارم دیوونه میشم کمکم کنین..هزینه عمل چقدر هست..بارها قرص خوردم ک بمیرم رگامو زدم نشد.

    • .....

      سلام من دختری ۱۷ ساله هستم و از بچگی عاشق این بودم که پسر باشم و اگه کسی منو دختر خطاب میکرد دیوونه میشدم والانم که ۱۷ سالمه خیلی علاقه خاصی به یه دختر پیدا کردم که زندگی بدون اون واسم محاله دوست دارم عمل کنم ولی از پس هزینش بر نمیام لطفا کمکم کنین چیکار کنم؟؟؟

    • امید

      سلام اسمم زهرا ولی از اون موقعی که یادمه همه امید صدام میکنن همیشه لباسام پسرونه بوده حتی لباس زیرمم پسرونس تنها لباس دخترونه ی من لباس مدرسس که هرروز باید با عذاب تنم کنم تو کل مدرسه همه حتی معلمامم امید صدام میکنن با دوستای پسر زیادی دارم باهاشون حتی جلوی بابام دست میدم محرما زنجیر میزنم با دوستای پسرم بیرون میرم...الانم عاشق شدم عاشق ی همجنسم که سرطان داره،تو بد راهی گیر کردم ترو خدا کمکم کنید حداقل راهشو بگید.(پیش مشاور زیاد رفتم ولی حرفاشونو قبول ندارم قانع نمیشم)حس میکنم بابام مشکل نداره فقط نمیدونم چجوری به زبون ببارم،

    • مانی

      من یه مادرم ازبچگی پسرونه رفتارکردم علاقه ی شدیدی به جمع های پسرونه دارم مدتیه باشوهرم دارم درمورداین موضوع حرف میزنم اونم باهام موافقه ولی میترسم بچه هام وخونوادم بااین موضوع کنارنیان بایدچیکارکنم عاشق یه دخترشدم اکثراوقات میرم به بهونه ی خریدباهاش حرف میزنم خدامیدونه وقتی حرف میزنه قندتودلم اب میشه بخدامنم دوست دارم زندگی کنم ولی چجورمادری کنم وقتی دوست دارم پدرباشم

    • نازیلا

      خدا به هممون صبر بده از وقتی که خودمو شناختم دوس داشتم یه دختر ظریفی باشم واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم

    • أراد

      من يه پاسخي ميخوام كه منو به ترديد انداخته
      من ترنس هستم و اينو دكتر روانشناسي كه رفتم تشخيص داد و نامه پزشك قانوني داد اما من دنبالش نرفتم فقط براي ترسم
      دقيقا٥ سال پيش يه دوست دختر داشتم كه قصيه ما خيلي جدي بود اما من اصلا نميدونستم كه ترنس چيه هيچي راجب اين موضوع ها نميدونستم
      ما رابطه جنسي داشتيم و شدت ان به من اسيب زد
      و من يكساله كه ميدونم ترنسم
      اما چون شنيدم اگر دختر نباشيم نميتونيم عمل كنيم دنبالش نرفتم
      واقعا اينجوريه كه من هيچوقت نميتونم به چيزي كه ميخوام برسم
      هرشب دارم به خودم فهش ميدم براي اگاهي كه نداشتم و باعث شده به خودم نرسم

    • ۰

      سلام منم مشکل خیلی از شماهارو دارم من یه دختر هستم ۱۵ ساله خیلی دوست دارم پسر باشم حس پسر بودنو خیلی دوست دارم همه ی اخلاقام شبیه پسراس همه بهم میگن تو خیلی شبیه پسرا هستی خودمم باور دارم از دختر بودنمون متنفرم نمیدونم کی میتونه کمکم کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس هم دردیم

      • بدون نام

        واقعا خیلی سخته چون منم دقیقا همینطوریم تازه دوست دخترمو به همین دلیل از دست دادم فقط چون دخترم خدایی این انصاف نیست

    • بدون نام

      من نگران هزینه اشم...

      پاسخ ها

      • فاطمه مهتابی

        توروخدا کمکم کنین من خیلی عذاب میکشم پول عمل روندارم میخواهم بابیمه تامین اجتماعی عمل کنم ولی قبول نمیکنن پول ندارم به جای رسیدم میخوام خودکشی کنم توروخدافقط کمکم کنین

    • محمد مهدی

      سلام بچه ها ممنون به خاطر نظر تون واقعا دل گرمی دادین من تصمیم گرفتم اگه مشاور قبول نکرد ترنسم یا توتست و ازمایش و همه مرحله خدایی نکرده خدایی نکرده قبول نکردند ترنسم یا خوانواده ام مانع تغییر جنسیت شدنم بشن دیگه خود کوشی میکنم و قبل از خودکشی تمامی پشت دوربین لپ تاپ میشینم و تمامی مشکلات و درگیریهارو و ببدختی های ترنس ها رو میگم و از دولت و رهبر میخوام که جامعه رو اصلاح کنن تا ما ترنس ها اینقدر زجر نکشید و تمامی چیز ها که به شما کمک کنه و بعد فیلممو تو سایت محتا و اپارات یوتوب تلگرام همه جا میفرستم تا اون فیلم تا اخر زمان باشد کمکی برای ترنس ها و قبل از خودکوشی ام نامه ای مینویسم و با سوزن در سینه ام فرو میکنم طوری که خون از جاش بیرون بیاد تا خوانواده ها اینقدر به بچه های ترنس زجر ندهد و شاید که خدا منو افریده تا به خاطر همین موضوع و من واسطه ایم برای رفع مشکل ترنس ها و من به عنوان ترنس میگم همه ما ترنس ها یک خوانواده ایم و همه به هم محرمیم دوستون دارم بچه ها دعا کنید که به عنوان ترنس قبول بشم و خدایی نکرده نشدم همین کارو میکنم درود به خداوند بزرگ و پیامبر اکرم و درود بر ما ترنس ها فرشتگان اسمانی

    • فاطمه

      سلام منم یه زنم که یه بچه دارم قبل ازدواجم با هم جنسای خودم جای پسر حرف میزدم الانم ۵ سال که نمیتونم این کارو کنار بذارم وهیچ حسی به شو هرو بچم ندارم و با دخترا ارضا میشم میخوام کمکم کنید از کجا شروع کنم چطور برای تعقیر جنسیتم تلاش کنم

      پاسخ ها

      • سید محمد

        سلام عزیزم من مثل تو بودم تعقیر جنسیت دادم الان خیلی راحتم کمک خواستی بگو

    • سیما بگم یا سینا

      من به ظاهر دخترم۳۴ سالمه ولی حسم پسرونه است از بچگی به دخترا علاقه مند میشدم و دخترا هم بخاطر رفتار و تیپ پسرونه ام عاشقم میشدن بعد این همه سال الان مصمم شدم عمل کنم قید خواهر و برادر و فامیل و زدم فقط خودم واسه خودم ارزش داره به هر طریقی بخاطر عشقم این عمل و میکنم بزرگترین ارزوم اینه از عشقم ی دختر داشته باشم بهم بگه بابا
      نا امید نشین مصمم شین هم شرایط واسمون درست میشه هم به عشقامون میرسیم

    • ترنم

      سلام ممنونم ازتون بابت همه زحمت هاتون اینکه یه جایی باشه تا ترنس ها مشکلاتشون بگن خیلی خوبه وکلی از بار فشار روحی ازاد میشن

    • ترنم

      سلام ممنونم ازتون بابت همه زحمت هاتون اینکه یه جایی باشه تا ترنس ها مشکلاتشون بگن خیلی خوبه وکلی از بار فشار روحی ازاد میشن

    • آراد

      امیداوارم همگی به جسم خودشون برسن هیچ دردی بدترعزعین نیست ک حتی خودتوهم نداشته باشی):

    • ملیکا

      من یه دختر 15 سالم از بچگیم دوست داشم یه پسر باشم ولی از تمام لحاظ شبیه دخترام وفقط رفتار پسرونه دارم همه بهم میگفن باید پسر به دنیا می اومدم ولی نمی تونم این رو به خانوادم بگم به نظر شما من چیکار کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس هم دردیم منم نمیتونم به خانوادم بگم

    • امید

      سلام، من در ظاهر پسرم، اما شدیدا تمایلات زنونه دارم، دوس داشتم عروس بشم، اما متاسفانه داماد شدم، داغونم، داغونم
      عاشق پوشیدن لباس زنونه ام، وقتی خودمو ارایش میکنم و لباس زنونه میپوشم، ارامش پیدا میکنم به شدت، بگین من چکار کنم با این ا حساس زنونه گی

    • بی نام

      دختری که بخواد تغییر جنسیت بده میتونه بچه دار بشه ؟؟

      پاسخ ها

      • Reza

        ن نمیتونه

    • ارمین متصفانه فاطمه هستم

      سلام من یه زن هستم یه دونه دختردارم خیلی سعی کردم ازدوج نکنم از۱۵سالگی داروخوردم خودموبکشم چون میدانستم که نمیتونم بایه مردزندگی کنم ولی خدانکشت بعدالانم طلاق گرفتم همه جاهم رفتم مشاورروانپزشگ دکترهمه تشخیس دادن که من ترنس هستم الان پول عمل روندارم توروخدا کمکم کنین تاپسربشم بجورعذاب میکشم اینم شماره تلفنم هست ۰۹۱۴۲۹۴۸۰۳۲

    • امیر آریا^_^

      من پسر بودم و هستم و خواهم بود ....و دارم روند قانونی رو طی می کنم تا همه دنیا بفهمن من پسر هستم ... من کمیسیون دارم و امیدوارم به امید خدا همه چی حل بشه د همتون مشکلات تون حل بشه و بتونیم بریم دنبال رویاهاتون و زندگیتون ولی اگه همجنسگرایید و ترنس نیستید سعی کنید عمل نکنید که بعدا پشیمون میشید با تشکر امیر آریا هستم ۱۸ ساله

    • بدون نام

      سلام من یه دختره ۱۷سالم عاشقه همجنسم شدم یعنی اونم عاشقمه وخودش منومیخوادوحرف از تغییرجنسیت هم انداخته رابطه ای باهم نداشتیم همه میگن باید پسر میشدم اندامه دخترونمم خیلی کوچیکه و به همجنسم خیلی علاقه دارم یعنی عاشقشم حتی خانوادمم میگن شبیه پسرایی خیلی گمم چیکار کنم؟ و نمیتونم با آبروی پدرم بازی کنم اگه تغییر جنسیت بدم باید با عشقم از ایران برم اما نه پوله تغییرشو دارم نه خارج رفتنشو مدله راه رفتن تیپم حرف زدنم مثله پسره خیلی خستم چیکار کنم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم دقیقا شبیه توام با این تفاوت که عشقم خسته شد و ولم کرد و گفت که با من اینده ای نداره

    • بدون نام

      سلام من برادرم با یه خانمی آشنا شده که من حس میکنم که عمل تغییر جنسیت داشتن چطور باید متوجه شد

    • Reza

      انشالله مشکل همه حل میشه

    • یه همدرد

      من یه ترنس اف تو ام ۱۸ ساله هستم وهنوز جرات صحبت کردن درباره این موضوع با خونوادم رو پیدا نکردم.ولی میدونم که بالا سرهمه ما خدایی هست که هوای هممون رو داره و دیر یا زود به دادمون میرسه به شرط اینکه ما هم هیچ موقع ناامید نشیم دست ازتلاشمون برنداریم چون باخودکشی وافسردگی هیچ کاری درست نمیشه باید فکر کنیم وخلاصه یه راه حلی پیدا کنیم مطمؤن باشید که همه شما به آرزو هاتون میرسید و روزی میرسه که همینجا خبر تغییر جنسیت رو به میدیم.فقط خدا هست نا امید نشو

    • غربیه

      سلام من مونثم .اما گاهی روحم پسر میشه گاهی دختر! نه از همجنس خودم خوشم میاد و نه از جنس مخالف!دقیقا مابین دختر و پسر قرار دارم.یا هردوشم یا هیچکدوم! به وضعیت من چی میگن؟

    • بدون نام

      سلام

    • امید

      سلام من امید هستم و ازدواج کردم و فرزندم دارم نمی دونم چطور بگم خیلی تو داغونم و دوست دارم دختر بشم و ۳۱ سالمه خیلی دوست دارم لباس زنانه بپوشم.احساسه بدی دارم اصلا هیچ خاصیتی تو این جامعه ندارم هزینه عملش چقدره دوستان

    • امید

      همسرم ابرومو پیش خانواده برد.همچیمو میدونه نمی دونم چیکار کنم خستم

    • یک بنده خدا

      جسم من دختر است ۱۶سالمه روح ومغزم پسر است چند ساله که حتا برای عبادت هم عذاب میکشم پول عمل هم ندارم لطفا کمک کنید حالم خیلی بد است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج