۴۲۹۰۱۲
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

گزارش اورژانس اجتماعی؛ ۴۲۰۰ پیشگیری در اقدام به خودکشی و هزار مورد مداخله در فرار از منزل

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: اورژانس اجتماعی در سال گذشته در ۴۲۰۰ مورد خودکشی مداخله داشته و توانسته از اقدام به خودکشی این افراد پیشگیری کند. فرید افزود: در مورد فرار از منزل نیز در حال حاضر ۲۱ خانه سلامت که محل اسکان دختران فراری است وجود دارد که در سال گذشته هزار مورد در این خانه‌ها پذیرش شده است.

خبرگزاری فارس: حبیب‌ الله مسعودی فرید؛ معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: اورژانس اجتماعی در زمینه کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول و سالمند آزاری، اقدام به خودکشی، فرار از منزل، کودکان خیابانی و موضوعات حاد خانوادگی وارد عمل می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۹۷ واحد اورژانس اجتماعی در تمام استان‌های کشور فعال هستند که در سال گذشته ۶۰۰ هزار تماس با این اورژانس برقرار شده است.

فرید گفت: از میان تماس‌های گرفته شده ۱۶۰ هزار مورد مربوط به موضوعات اورژانس اجتماعی بوده که در آن ۸.۵ درصد مربوط به کودک‌آزاری گزارش شده است که عمدتاً از نوع کودک‌آزاری جسمی بوده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، ادامه داد: کودک‌آزاری ممکن است از نوع روانی، تبعیض، توهین یا جنسی باشد که شایع‌ترین نوع کودک‌آزاری در تمام دنیا بی‌توجهی و غفلت نسبت به کودک است به طوری که بیش از ۵۰ درصد از کودکان در دنیا از این آزار آسیب می‌بینند. بی‌توجهی به بهداشت، سلامت، آ‌موزش و پوشاک کودک از این نوع کودک‌آزاری است.

وی افزود: اما کودک‌آزاری که به اورژانس اجتماعی گزارش می‌شود کودک‌آزاری جسمی است که ۸.۵ درصد تماس‌ها را به خود اختصاص داده است.

معاون اجتماعی بهزیستی گفت: در مورد کودک‌آزاری عمدتاً از طریق همسایه‌ها و آشنایان با اورژانس اجتماعی تماس گرفته شده و گاهی هم سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه ورود کرده‌اند حتی دیده شده که همسایه‌ها گزارش دادند که مادر معتاد کودک را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد که مأموران اورژانس نسبت به این موضوعات ورود کرده‌‌اند.

فرید گفت: ۷ درصد تماس‌ها مربوط به همسرآزاری است و درگیری‌های خانوادگی کمتر گزارش می‌شود که اغلب از مأموران اورژانس مشاوره می‌خواهند

وی ادامه داد: اقدام به خودکشی یک درصد تماس‌ها را به خود اختصاص داده است که برخی از آنها حل و فصل شده و اگر لازم بوده فرد را به مرکز بهداشت برده و مراقبت‌های حاد پزشکی برایشان در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: اورژانس اجتماعی در سال گذشته در ۴۲۰۰ مورد خودکشی مداخله داشته و توانسته از اقدام به خودکشی این افراد پیشگیری کند.

فرید افزود: در مورد فرار از منزل نیز در حال حاضر ۲۱ خانه سلامت که محل اسکان دختران فراری است وجود دارد که در سال گذشته هزار مورد در این خانه‌ها پذیرش شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سوگلی

      زندگی بااین حوادث خیلی بده

    • پروفسور

      بی وجدانا به بچه ها هم رحم نمیکنن

    • امیرعلی

      چه آدمای مزخرف ......پیدامیشن

    • بدون نام

      با این اوضاع مملکت مردم باید دسته جمعی خود کشی کنن نه انفرادی.!!!!!!!!!!!!!!!

    • نادیا

      تازه جلوی 4200 تا را گرفتن و انقدر آمار خودکشی بالاست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج