۴۲۹۱۵۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

پایان آرزوهای شش ساله؛

تراژدی تاتنهام در لیگ قهرمانان

تاتنهام به شکلی ناباورانه و به بدترین طرز ممکن از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. حذف تاتنهام موجب شوک بزرگی به فوتبال بریتانیا و عصبانیت شدید هواداران اسپرز گردید. به راستی چرا تراژدی تاتنهام در لیگ قهرمانان اتفاق افتاد؟

وبسایت نود: تیم تاتنهام که در این فصل لیگ قهرمانان اروپا به عنوان یکی از نماینده های انگلیس در گروهی نه چندان دشوار حضور داشت، در کمال تعجب پس از دو باخت غیر منتظره در ورزشگاه ومبلی و سپس شکست اخیر ۲-۱ مقابل موناکو، در هفته پنجم مرحله گروهی حذف شد. این حذف باور نکردنی یک شوک بزرگ به هواداران باشگاه بود، برخی از آنها به قدری عصبانی هستند که حتی خواستار برکناری مائوریسیو پوچتینو و بازگشت هری ردنپ شدند!

تراژدی تاتنهام در لیگ قهرمانان

در دیدار مقابل موناکو نیز تنها گل تاتنهام توسط هری کین از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و شاگردان پوچتینو هرگز نمایش چشم گیری ارائه ندادند و دست خالی از ورزشگاه لوئی دوم به لندن برگشتند و شانس آوردند که رادامل فالکائو مهاجم موناکو یک ضربه پنالتی را نیز خراب کرد. به جز هوگو لوریس دروازه بان فرانسوی تاتنهام، سایر بازیکن ها فقط سایه ای از ستاره های درخشان فصل گذشته بودند از جمله هری کین، دله الی و هیونگ مین سون.

تراژدی تاتنهام در لیگ قهرمانان

پس از بازی، فشار عجیبی به بازیکن های تاتنهام و همچنین مائوریسیو پوچتینو وارد شد. حتی سرمربی آرژانتینی نیلوفرهای سفید اعتراف کرد که تیمش از لحاظ مهره دچار کمبود شدیدی بوده و توانایی رقابت هم زمان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان را نداشته و باید در بازار نقل و انتقالات، در چند پست تقویت شود. هری کین کلیدی ترین بازیکن تاتنهام نیز معتقد است که دو شکست خانگی در ورزشگاه ومبلی باعث شد که چنین فرجام شومی برای آنها رقم بخورد.

شاید به خاطر بیاورید که در آخرین بازی خانگی تاتنهام که با شکست ۱-۰ مقابل بایر لورکوزن خاتمه یافت، انواع و اقسام صحبت ها درباره نقش ورزشگاه ومبلی در شکست های اروپایی تاتنهام مطرح شد و بسیاری از کارشناس ها، این باخت ها را به علت بازی در زمین ومبلی به جای وایت هارت لین دانستند ولی بازیکن های تاتنهام خیال همه را راحت کرده و با پذیرش یک شکست خارج خانه مقابل موناکو، به همه اثبات کردند که تقصیر ومبلی نیست و مشکل از خودشان است! البته غیبت طولانی هری کین ضربه مهلکی به تاتنهام زد.

تراژدی تاتنهام در لیگ قهرمانان

مشکلات تاکتیکی، چالش های دفاعی، عدم حمایت مناسب از هری کین در خط حمله و تجربه کم بازیکن های تاتنهام در مسابقات اروپایی را می توان اصلی ترین دلایل شکست مقابل موناکو و حذف از لیگ قهرمانان اروپا دانست. کین در خط حمله بسیار تک و تنها بود و هیونگ مین سین فقط سایه ای از آن بازیکن آماده لیگ برتر به نظر می رسید. ملی پوش کره ای تاتنهام پس از ۵ بار گلزنی در ۵ بازی تیمش در ماه سپتامبر، هم اکنون ۸ بازی متوالی بدون گل زده را تجربه می کند.

کوین ویمر اتریشی که گل به خودی معروف وی مقابل آرسنال از خاطر نرفته، یکی از پر اشتباه ترین مدافعان تاتنهام در این بازی و به طور کلی در این فصل بوده است. نیمکت نشینی موسی سیسوکو یکی از بهترین های تاتنهام و استفاده از هری وینکس به جای سیسوکو در ترکیب اصلی یکی از اشتباه های تاکتیکی پوچتینو بود زیرا وینکس هرگز بازی خوبی را انجام نداد.

تراژدی تاتنهام در لیگ قهرمانان

شاید هم مائوریسیو پوچتینو قبل از سوت آغاز بازی، تیم خود را از پیش بازنده می دانست که مهره های کلیدی همچون کایل واکر، یان فرتونگن و کریستین اریکسن را روی نیمکت نشاند. وقتی که یک مربی در چنین بازی حساسی، رویکردی این چنین داشته باشد، عاقبت تیمش بهتر از عاقبت همین تاتنهام نخواهد شد. نتیجه این تصمیم پوچتینو یک خط دفاعی نا هماهنگ بود که فقط ۳۸ ثانیه پس از زدن گل تساوی توسط هری کین و طی رد و بدل شدن تنها ۶ پاس، دروازه تاتنهام برای دومین بار مقابل موناکو فرو ریخت. به قول هری کین، خط دفاعی تاتنهام در این بازی مثل «بچه مدرسه ای ها» عمل کرد!

حسرت هواداران تاتنهام هنگامی بیشتر خواهد شد که بدانند تیم لستر سیتی در نخستین حضور تاریخ این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا، با اقتدار هر چه تمام تر به مرحله بعدی صعود کرده ولی تاتنهام طی ۵ بازی اروپایی، ۳ بار باخته که ۲ باخت در خاک انگلیس بوده است. پوچتینو پس از امتحان سیستم دفاع سه نفره و خط هافبک با سیستم الماس، در این بازی به سراغ سیستم ۱-۳-۲-۴ رفت.

تراژدی تاتنهام در لیگ قهرمانان

تاتنهام در نیمه اول این بازی هیچ حرفی برای گفتن نداشت و حتی یک بار هم به سوی دروازه حریف فرانسوی شوت نزد و شاید تنها علت نتیجه مساوی بازی در نیمه اول، حضور لوریس درون دروازه تاتنهام بود.

یکی دیگر از مشکلات تاتنهام کمبود تجربه بود. وقتی آنها در اواخر فصل گذشته لیگ برتر، کورس قهرمانی را به لستر سیتی واگذار کردند، مائوریسیو پوچتینو اعتراف کرد که مسائل روحی و عدم وجود شخصیت و تفکر قهرمانی در بازیکن های تاتنهام چنین سرنوشتی را به بار آورد. تاتنهام دقیقاً چنین مشکلی را در لیگ قهرمانان نیز حس می کرد، آنها نه تنها در بازی مقابل موناکو بلکه در کلیه مسابقات اروپایی خود در این فصل، عملکردی فاجعه آمیز داشتند و اگر از این گروه صعود می کردند، باید تعجب همه را بر می انگیخت.

تراژدی تاتنهام در لیگ قهرمانان

بال های تاتنهام در این بازی یعنی سون و الی هرگز نتوانستند کین را تغذیه کنند و بر عکس، دو بال موناکو موجب ویرانی خط دفاعی تاتنهام شدند. هری کین پس از بازگشت از مصدومیت طی ۳ بازی، ۵ گل برای تاتنهام زده که ۳ گل از روی نقطه پنالتی بوده و هنوز مشکلات خط حمله تاتنهام در امر گلزنی طی جریان بازی حل نشده است. دله الی و کریستین اریکسن خیلی خوب بازی نمی کنند، اریک لاملا مصدوم بوده و وینسنت یانسن هنوز در ترکیب تیمش جا نیفتاده است. غیبت توبی آلدرویرلد رهبر خط دفاعی تاتنهام و استراحت دادن به یان فرتونگن باعث شد تا دو بازیکن دیگر یعنی کوین ویمر و اریک دایر در پست دفاع وسط قرار بگیرند که هرگز از کیفیت دو مدافع بلژیکی برخوردار نیستند.

تراژدی تاتنهام در لیگ قهرمانان

عمده هواداران تاتنهام پس از پایان بازی به شدت عصبانی بودند و از عملکرد تیم محبوب خود، تصمیمات سرمربی و عملکرد وینسنت یانسن بازیکن تعویضی در شبکه های اجتماعی ابراز نارضایتی کردند و حتی برخی از آنها خواستار برکناری پوچتینو شدند. البته گراهام رابرتس پیشکسوت این باشگاه از پوچتینو مقلب به «POCH» حمایت کرد.

دنیا برای تاتنهام تمام نشده و آنها ضمن حضور در لیگ اروپا، باید برای قهرمانی در لیگ برتر بجنگند. شاگردان پوچتینو در بازی بعدی به مصاف چلسی می روند تا یکی از دربی های جذاب لندن را برگزار کنند. وقتی که دنی رُز مدافع تاتنهام طی مصاحبه ای گفت که هم تیمی هایش پس از باخت به موناکو در رختکن گریه کردند، تبدیل به سوژه ای برای هوداران چلسی شد تا گریه های تاتنهامی ها را به سُخره بگیرند.

تراژدی تاتنهام در لیگ قهرمانان

به هر حال ۶ سال انتظار برای حضور در لیگ قهرمانان با ۶ بازی ضعیف در لیگ قهرمانان برای هواداران تاتنهام همچون آرزویی بود که نقش بر آب شد تا کارشناس هایی مانند ریو فردیناند و گلن هادل از کمبود بازیکن در تاتنهام بگویند و دنی میلز عدم وجود پلن B و یک مهاجم مرکزی گلزن را بزرگ ترین مشکل یاران پوچتینو بداند.

گردآوری از Express & Independent
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر علی

      سلام از مقاله خوبتون ممنونم
      از طرف هوادارای اسپرز در ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج