۴۲۹۱۷
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

با حمله اصول گرایان به «رسوایی»

اشک ده نمکی درآمد!

پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه پردیس سینمایی قلهک، فیلم «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده نمکی را به نمایش گذاشت. نمایش و نشست پرسش و پاسخ فیلم ده نمکی که در دومین جایزه گفتمان انقلاب اسلامی صورت می گرفت با استقبال بالای مخاطبان در این پردیس همراه بود.

اشک ده نمکی درآمد!

تماشا: پنجشنبه 19 بهمن ماه پردیس سینمایی قلهک، فیلم «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده نمکی را به نمایش گذاشت. نمایش و نشست پرسش و پاسخ فیلم ده نمکی که در دومین جایزه گفتمان انقلاب اسلامی صورت می گرفت با استقبال بالای مخاطبان در این پردیس همراه بود.

بعد از نمایش این فیلم، نشست پرسش و پاسخ میان منتقدان و طرفداران این فیلم برگزار شد که در ادامه بحث میان آنها بالا گرفت به گونه ای که برخی از تماشاچیان به طرفداری از فیلم ده نمکی از سالن خارج شدند تا اعتراض خود را به اهانت هایی که به فیلم ده نمکی شده پاسخ گویند. این جلسه که قرار بود یک ربع برگزار شود چیزی نزدیک به یک ساعت و نیم به طول انجامید و با جنجال و تنش به پایان رسید.

دکتر دمیرچی، دکتر ایروانی، ناصر هاشم زاده، نصرالله تابش، ناصر صادق زاده، سعید مستغاثی، عادل پیغامی، فرنو و صادق کوشکی به بحث و تبادل نظر درخصوص این فیلم پرداختند.

در این جلسه صادق کوشکی از مسعود ده نمکی پرسید آیا حاضرید فیلمتان را به امام زمان نشان دهید که ده نمکی در پاسخ به سوال او گفت: «من فیلم را برای دیدن مردم ساخته ام و امام زمان را هم غایب نمی دانم که بر کارهای من و شما ناظر نباشد. سعی کنید فیلم ها را با مولفه های سینمایی نقد کنید. اگر قرار باشد روزی به خدا جواب بدهم، برای فیلم هایم بیشتر جواب دارم تا برای عبادت هایم.»

اشک ده نمکی درآمد!

اما هاشم زاده کارشناس و فیلمنامه نویس با اشاره به نکات ضعف فیلم گفت: «این فیلم به خاطر عوام پسندانه بودن، مخاطب جذب می کند و به خاطر داشتن مولفه های فیلم فارسی جذاب به نظر می رسد.»

دکتر محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه رسوایی او را به یاد فیلم های اول مخملباف انداخته، بیان داشت: «در دین ما خوب کار کردن، مقدمه خوب می خواهد. در این فیلم ما مقدمه خوبی نمی بینیم و بعضی صحنه های این فیلم اصلا مناسب نیست. طبق فرمایش مقام معظم رهبری با دستمال کثیف نمی توان شیشه را پاک کرد، با مقدمه ای مثل این فیلم اصلا نمی توان حرف خوب را بیان کرد.»

حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده نیز از دیگر منتقدان فیلم ده نمکی بود و گفت: «چرا چهره های فیلم یا مثبت است یا منفی؟! چرا یک روحانی خوب در این فیلم باید حتما شب کار کند. آیا این شخصیت خیلی آرمانگرایانه نیست؟!»

سعید مستغاثی منتقد سینما هم «رسوایی» را از تیغ تیز انتقاد بی نصیب نگذاشت و گفت: «این فیلم از نظر ساختاری مناسب نیست. البته از لحاظ ساختاری از اخراجی های ۳ جلوتر است.»

عادل پیغامی هم در نشست تحلیل «رسوایی» گفت: «تمام صحنه های منفی که به لحاظ شرعی مشکل داشتند می توانست به راحتی از زبان هنر بیان شود نه به وسیله طنازی. چرا وقتی می خواهیم روحانی خوب و قدری نشان دهیم با زنان خیابانی آنها را گره می زنیم؟ این خیلی اشتباه است.»

خانم دکتر ایروانی در دور دوم سخنرانی خود سه نکته را درباره این فیلم قابل طرح می داند: «رویکرد فیلم، داستانی و تلویزیونی است. همه خوبی ها در یک شخصیت جمع است و بدی ها در نفر دیگر، یعنی شخصیت ها یا سفید هستند یا سیاه. وقتی جامعه خودمان را می شناسیم این نگاه اغراق آمیز به شخصیت ها باورپذیر نیست. یکی از مشکلات فیلم این نوع تصویرگری است که باعث می شود اثر تربیتی نداشته باشد.»

مسعود ده نمکی که تا بدین جای نشست سکوت کرده بود و به صحبت های اساتید گوش می داد، در حالی که بغضش گرفته بود، گفت: «اگر ۱۰۰ نفر هم دور من جمع شوند و اینگونه فیلم من را مورد نقد قرار دهند، دوباره من کار خودم را می کنم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سما

      من واقعا نمیدونم ملاک این نقدها چیه! فروش فیلم مهمه که مردم بپسندند نه اینکه هر نقادی خوش یا بدش از فیلم یا شخص خاصی بیاد!! مهم اینه که فیلم محتوا و تأثیرگذاری داشته باشه نه اینکه گیشه ای و بی محتوا!!

    • غدير خم

      جواب جملات بي ادبانه پاياني ده نمكي اين آيه شريفه از قران مجيد است كه خداوند متعال مي فرمايد:
      «ان الذين كفروا سواء عليهم أءنذرتهم أم لم تنذرهم لا يؤمنون»
      (همانا كساني كه كافر شدند چه آنان را پند بدهي يا ندهي ايمان نمي آورند)
      اگر كسي غير از اين باشد با انتقادات منصفانه اين همه انسان متعهد باز هم راه و روش اشتباه و باطل خود را ادامه نمي دهد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه میدونن که اینا پند نیست و غرض ورزیه و از روی عناده

    • محمد حسن عبدی

      سینمای ما تعطیل بود با آمدن آقای ده نمکی سینما جون گرفت و اون هم با حضور مردم . نظر کارشناسها محترم ولی ده نمکی باید راهش رو ادامه بده تا مسلمان نماهارو رسواکنه تا شاید اونهایی که از دین فقط نون آخرش رو حفظند دست از سر دین بردارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج