۴۲۹۲۷۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

موسوی: بله، ما هم میلیاردی پول می‌گیریم

یکی از بهترین بازیکنان تیم‌ملی والیبال در سال‌های اخیر که با تغییر مربی هم جایگاهش به خطر نیفتاد و یکی از ارکان اصلی تیم محسوب می‌شد، این روزها در تیم بانک سرمایه در کنار سایر همبازیان خود برای قهرمانی در لیگ ایران تلاش می‌کند.

روزنامه شهروند: یکی از بهترین بازیکنان تیم‌ملی والیبال در سال‌های اخیر که با تغییر مربی هم جایگاهش به خطر نیفتاد و یکی از ارکان اصلی تیم محسوب می‌شد، این روزها در تیم بانک سرمایه در کنار سایر همبازیان خود برای قهرمانی در لیگ ایران تلاش می‌کند. او هم مثل شهرام محمودی خیلی مبهم درباره آینده‌اش در تیم‌ملی صحبت می‌کند و انتقادات اخیر نسبت به رفتار والیبالیست‌ها را هم درست نمی‌داند. با سیدمحمد موسوی، سرعتی و مدافع تیم‌ملی والیبال همکلام شدیم که گفت‌وگوی «شهروند» با وی را در ادامه می‌خوانید:

از وضع فعلی بانک سرمایه صحبت کن.

وضعیت بانک سرمایه در مجموع خوب است و سعی می‌کنیم بهتر از‌سال گذشته عمل کنیم. در ٢، ٣ بازی اخیر کمی لغزش داشتیم اما به تدریج با تلاش بازیکنان به شرایط خوب برگشته‌ایم. فکر می‌کنم با شکست تیم گنبد اعتماد به نفس بازیکنان دوباره به حالت اولیه برگشته و آماده مسابقات سخت پیش رو هستیم.

شاید با توجه به حضور ستاره‌های ملی‌پوش در بانک سرمایه انتظار این باشد که شما در تمام مسابقات قاطعانه پیروز شوید!

اتفاقا خیلی‌ها انتظار این را می‌کشند که ما ببازیم چون رقیب ما هستند و دوست دارند بانک سرمایه شکست بخورد تا خودشان را به ما برسانند. نباید این اجازه را بدهیم که انتظار بقیه حریفان عملی شود و همان یک باخت مقابل تیم ورامینی باید برایمان تجربه شده باشد. حتی می‌توانستیم بدون باخت قهرمان لیگ شویم اما حالا که یک بار شکست خوردیم، دیگر نباید بگذاریم این اتفاق تکرار شود. ما باید در تمام بازی‌ها با انرژی صددرصد وارد زمین شویم و اگر خودمان را از پیش برنده بدانیم، احتمال باختمان را بالا می‌برد.

به نظر می‌رسد خودت نسبت به سال‌های گذشته آرام‌تر شده‌ای و خیلی در درگیری‌ها شرکت نمی‌کنی. درست است؟

به این نتیجه رسیدم که این کارها فایده‌ای ندارد. چه من حرص بخورم و چه نخورم، اتفاقی که بخواهد بیفتد، رخ می‌دهد. من هم تا جایی که بتوانم تمرکزم را روی بازی و مسائل فنی می‌گذارم.

خیلی از کارشناسان و رسانه‌ها در چند ‌سال اخیر والیبالیست‌ها را به رفتار خشن و پرتنش متهم کرده‌اند.

خیلی از این اتفاقاتی که در طول یک مسابقه لیگ رخ می‌دهد، طبیعی است. فشار مسابقه باعث می‌شود تا یک اتفاق اینچنینی رخ دهد و بازیکنی به داور اعتراض کند. البته من یادم نمی‌آید که ملی‌پوشان با هم درگیر شده باشند و فقط شاید کری‌خوانی‌های داخل زمین باشد که طبیعی است. اگر برخی به کری بگویند درگیری که مسلم است، چنین انتقادهایی هم مطرح می‌شود. این کری‌ها همیشه بین والیبالیست‌ها بوده و شاید بین ملی‌پوشان هم بیشتر باشد.

در این ماجرا بیش از همه سعید معروف مورد انتقاد قرار گرفت و خیلی‌ها او را به غرور بیش از حد متهم کردند. موافق این موضوع هستی؟

راستش را بخواهید من خیلی اخبار را نمی‌خوانم و اصلا در جریان انتقادها از معروف نیستم. بهتر است از همان خیلی‌هایی که این انتقادات را مطرح کرده‌اند، دلیل کارشان را بپرسید.

بحث دیگری که بیشتر در ماه‌های اخیر مطرح شده، درباره قرارداد میلیاردی و درآمد بالای والیبالیست‌ها است. واقعا میلیاردی پول می‌گیرید؟

ما نزدیک به نیمی از‌ سال را در اردوهای تیم‌ملی سپری می‌کنیم و بحث پرداخت پاداش‌ها نیز تکراری شده و نمی‌خواهم صحبتی درباره آن کنم. ما کاملا مجانی و رایگان برای تیم‌ملی بازی می‌کنیم و توقعی هم نداریم. اگر پاداشی دادند که دستشان درد نکند وگرنه که نمی‌توانیم صحبتی داشته باشیم.

و قراردادهای باشگاهی؟

قرارداد بازیکنان با باشگاه‌ها بحث عرضه و تقاضا است. الان در فوتبال دنیا تقاضا بیشتر از عرضه است؛ به این معنی که بازیکنان سطح بالا تعدادشان کمتر از تیم‌هایی است که آنها را می‌خواهند. در والیبال ما هم‌‌چنین اتفاقی افتاده و بازیکنان سطح بالا کم هستند. طبیعتا در هر رشته‌ای اسپانسر باشد و مردم به آن علاقه‌مند باشند، توجهات بیشتر است و قراردادها هم بالاتر می‌رود. اصلا نباید والیبال را با رشته‌های دیگر مقایسه کنیم، همان‌طور که فوتبال با رشته دیگری قابل مقایسه نیست. هر چیزی به اندازه خودش ارزش دارد. خیلی‌ها مدت‌هاست می‌گویند که چرا فوتبالیست‌ها پول میلیاردی می‌گیرند اما باید به این موضوع هم دقت کنیم که یک مسابقه فوتبال چند‌هزار نفر را به استادیوم می‌کشاند و چقدر تبلیغات دارد. اینها را که کنار هم بگذارید، شاید به این نتیجه برسید که بازیکن فوتبال خیلی هم پولی نگرفته است اما این‌که بخواهیم مبالغ قراردادها را کنار هم بگذاریم و بگوییم کم یا زیاد است، اصلا کار درستی نیست.

از وضع تیم‌ملی و انتخاب کادرفنی جدید خبری داری؟

من خبر خاصی ندارم و فکر هم نمی‌کنم که فدراسیون تصمیم خاصی گرفته باشد. تا جایی که می‌دانم فعلا درحال بررسی گزینه‌ها هستند.

مدتی قبل شهرام محمودی و مهدی مهدوی بحث خداحافظی‌شان از تیم‌ملی را مطرح کردند، تو چه تصمیمی برای آینده داری؟

قطعا برای خداحافظی از والیبال که هنوز خیلی زود است اما درباره تیم‌ملی باید منتظر گذر زمان باشیم. شاید اصلا ما را نخواستند و خداحافظی کردن من در این مقطع معنای خاصی ندارد. این‌که من بگویم خداحافظی می‌کنم یا خیر وقتی قرار باشد مرا از تیم‌ملی خط بزنند، معنی ندارد. شاید بخواهند جوانگرایی کنند و باید ببینیم که چه اتفاقی در آینده می‌افتد. فکر می‌کنم اول از همه باید سرمربی تیم‌ملی مشخص شود.

در آخر کمی از والیبال فاصله بگیریم. ظاهرا مدتی است که در کنار والیبال به فکر کارهای اقتصادی و درآمدزایی هم افتاده‌ای...

بله، من یک رستوران افتتاح کردم. به‌هرحال هر کسی نیاز به درآمد دارد و از آنجایی که عمر ورزش حرفه‌ای ما هم کوتاه است، باید به فکر آینده باشیم و منبع درآمدی برای خودم داشته باشم. البته ورزش حرفه‌ای آن‌قدر وقت ما را می‌گیرد که نمی‌توانیم به مشاغل دیگر فکر کنیم. الان هم من خیلی وقتی برای کار دوم خودم نمی‌گذارم و این رستوران توسط برخی از دوستانم اداره می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شیر مرد پایتخت مقاومت ایران،دزفول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج