۴۲۹۴۷۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

مشهورترین مغز جهان

مغزی که در تصویر زیر مشاهده می کنید مشهورترین مغز جهان است. این مغز متعلق به مردی به نام «هنری گوستاو مولیسون» است که با نام «بیمار HM» شناخته می شود.

برترین ها: مغزی که در تصویر زیر مشاهده می کنید مشهورترین مغز جهان است. این مغز متعلق به مردی به نام «هنری گوستاو مولیسون» است که با نام «بیمار HM» شناخته می شود. هنری حافظه ای داشت که تنها چند دقیقه طول می کشید در نتیجه عمل جراحی مغزی که در سال ۱۹۵۳ انجام شد و صرع شدید او را متوقف کرد. او در سال ۱۹۲۶ متولد شد و از صرع مقاوم به درمانی رنج می برد که به تصادف او در نه سالگی با دوچرخه نسبت داده می شود. هنری قبل از اینکه به جراح مغز و اعصاب در بیمارستان هارتفور مراجعه کند سال ها از تشنج رنج می برد.
او در سال ۱۹۵۳ تحت عمل جراحی قرار گرفت و صرعش درمان شد، اما توانایی اش برای ایجاد خاطرات جدید از بین رفت، که بیماری فراموشی جلورونده نام دارد. او ۵۵ سال دیگر هم بعد از عملش زندگی کرد بدون اینکه بتواند حتی یک خاطره جدید ثبت کند و در آن زمان به طور کامل توسط جامعه علمی مورد مطالعه قرار گرفت. مغز هنری از آن جهت مهم است که به دانشمندان اجازه داد جای دقیقی که عملکرد حافظه در مغز از آن سرچشمه می گیرد را مشخص کنند. (هیپوکامپ) اما با این وجود هنری می توانست چیزهای جدید یاد بگیرد، مثلا می توانستند چیزهایی مثل ماز را بهتر انجام دهد اما نمی توانست به یاد آورد که ماز بازی کرده است. همچنین بخش هایی از زندگی خود قبل از عمل جراحی را به یاد می آورد که نشان دهنده انواع مختلف حافظه (کوتاه مدت، بلندمدت، آگاهانه و ناآگاهانه) بود و این که محل قرارگیری همه آن ها در هیپوکامپ نیست.
قبل از مغز هنری، حافظه یک مفهوم کاملا انتزاعی بود. هنگامی که هنری در سال ۲۰۰۸ درگذشت مغز او به بخش نظارت مغز در دانشگاه سن دیگو اهدا شد. از آن زمان مغز او به ۲۴۰۱ بخش با ضخامت ۷۰ میکرون تقسیم شده است.
مشهورترین مغز جهان
مشهورترین مغز جهان
مشهورترین مغز جهان
مشهورترین مغز جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج