۴۲۹۶۶۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هشدار: دستیابی داعش به فناوری تولید گاز خردل

یک مقام عالی رتبه ی سازمان منع سلاح های­ شیمیایی هشدار داد، اعضای داعش به فناوری ساخت گاز خردل دست یافته اند و به راحتی می توانند از این ماده کشنده در حملات خود استفاده کنند.

خبرگزاری ایرنا: یک مقام عالی رتبه ی 'سازمان منع سلاح های­ شیمیایی' هشدار داد، اعضای داعش به فناوری ساخت گاز خردل دست یافته اند و به راحتی می توانند از این ماده کشنده در حملات خود استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، فیلیپ دنیه مدیر بخش راستی آزمایی سازمان منع سلاح های شیمیایی که مقر آن در پاریس است در این باره گفت: دستیابی اعضای گروه داعش به فناوری استفاده از گاز کشنده خردل بسیار خطرناک است. برخی از اعضای داعش که از سوریه باز می گردند (به کشورهای محل زادگاهشان)، پس از یادگیری چگونگی استفاده از مواد سمی در مناطق جنگی، می توانند دست به حملات با گاز خردل بزنند.

وی گفت: جدید ترین تحقیقات مشترک سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی که ماه گذشته (اکتبر) منتشر شد، نشان می دهد که اعضای داعش در سوریه و عراق به مراتب از گاز خردل استفاده کرده‌اند.

فیلیپ دنیه افزود: آنچه که ما را پیش از حد نگران کرده است و ما هنوز پاسخی برای آن نیافته ایم، چگونگی برخورد با افرادی از داعش است که به راحتی می توانند گاز خردل بسازنند. آنها می توانند به کشورهای ما بیایند و با استفاده از فناوری بسیار ساده، ما را در کشور خودمان مورد حمله قرار دهند.

چندی پیش مرکز تحقیقات 'IHS' آمریکا در گزارشی فاش کرد که گروه تروریستی داعش 71 بار از سلاح های شیمیایی در حملات خود به عراق و سوریه از سال 2014 میلادی تاکنون، استفاده کرده است.

در گزارش مرکز تحقیقات 'IHS' آمده است که تروریست های داعش در حملات خود به سوریه و عراق، دست کم 52 مرتبه از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند؛ 19 مورد دیگر نیز در اطراف شهر موصل عراق ثبت شده است.

کارشناسان مرکز یاد شده احتمال می دهند که تروریست های داعش در نبرد موصل نیز از گاز کلر و خردل علیه غیرنظامیان و نظامیان که در عملیات آزادی سازی این شهر حضور دارند، استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج