۴۲۹۶۸۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

روحانی: موذن‌زاده الگوی مناسب برای مداحی است

رییس جمهوری در پیامی به مناسبت درگذشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی از این شخصیت به عنوان الگوی پسندیده و کم نظیر برای مداحی های اهل بیت (ع) یاد نمود.

خبرگزاری ایرنا: رییس جمهوری در پیامی به مناسبت درگذشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی از این شخصیت به عنوان الگوی پسندیده و کم نظیر برای مداحی های اهل بیت (ع) یاد نمود.

در پیام دکتر حسن روحانی که عصر پنجشنبه در مجلس سومین روز بزرگداشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی قرائت شد، آمده است : استاد سلیم موذن زاده اردبیلی در عشق اهل بیت (ع) زندگی کرد و لحن و صوت روح نواز خود را در خدمت نوحه گری برای ائمه اطهار و خاندان مکرم نبوی به کار گرفت.

رییس جمهوری در این پیام با اشاره به اینکه آن مرحوم در ایامی که عشق اباعبدالله الحسین (ع) و شور اربعین حسینی در فضای ایران اسلامی موج می زند، دار فانی را وداع گفت، اضافه نموده است : او از تبار خاندانی بود که همگی عمر خودشان را صرف اشاعه ارزش های دینی از مسیر هنر نمودند و زنده یاد سلیم موذن زاده نیز صدای خویش را از پدر مرحوم بزرگوارش شیخ کریم اردبیلی که صدای او نیز بی نظیر بود به ارث برده و جمعیت کثیری از مسلمانان با صدای این عزیزان و به خصوص مرحوم سلیم به نماز ایستادند و با مداحی سوزناکش در ماتم اهل بیت (ع) و به خصوص شهیدان کربلا گریستند.

روحانی در این پیام ادامه داده است: هنر استاد سلیم موذن زداه اردبیلی که اغلب به سه زبان عربی ؛ ترکی و فارسی ارایه می شد در میان همه اقوام به دل نشسته و ارزش صدای او در این است که در نوحه خوانی ها قلوب انسان ها را به همبستگی فرهنگی فرا می خواند و صدایش از جدایی و تفرقه به دور است.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به اینکه صدای اعجاب انگیز موذن زاده از مرزها فراتر رفته است فراخواندن مظلومان جهان به بیداری و مبارزه با ظلم و ستم را از دیگر خصوصیات آن مرحوم در اجرای برنامه های مداحی یاد کرده است.

وی افزوده است : هر ایرانی با هر قومیت و زبان و اندیشه ؛ هنر او را می ستود و زیبایی کلامش را احساس می کرد و می فهمید و روح قدسی هنر در صدایش موج می زد و او که از نسل دینداران و هنرمندان پرهیزکار بود هیچگاه ساحت قدسی هنر را قربانی مطامع پوچ دنیوی نکرد و این خصیصه می تواند درس بزرگی برای همه مداحان باشد.

رییس جمهوری در پایان ؛ فقدان استاد سلیم موذن زاده اردبیلی را به همه آذری زبانان و به خصوص مردم فرهیخته و حسینی اردبیل ازسوی مردم شریف ایران تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی را مسئلت نموده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج