جاباما
۴۲۹۶۹۶
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

اختلاف کلینتون با ترامپ به ۲.۵ میلیون رای رسید

در حالی که شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برخی ایالتها ادامه دارد، میزان پیشتازی آرای مردمی هیلاری کلینتون در قیاس با دونالد ترامپ به مرز ۲.۵ میلیون رای رسیده است.

خبرگزاری فارس: در ادامه حواشی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، حالا خبرها حاکی است اختلاف آرای مردمی نامزد دموکرات و شکست خورده این انتخابات با رقیب جمهوریخواهش به مرز ۲.۵ میلیون رای رسیده است.

در خبرها آمده بود که دموکرات‌های آمریکا که گویی قصد ندارند شکست انتخاباتی را بپذیرند، در حال لابی با منتخبین ایالتی جمهوری‌خواه هستند تا بتوانند حتی چند رأی از آرای ایالتی ترامپ را کم کنند.

به گفته رسانه‌های آمریکایی می‌گویند ممکن است شماری از گزینشگران (الکتورها) انتخاباتی در آمریکا، از رأی دادن به «دونالد ترامپ» خودداری کنند.

در نظام رأی‌گیری نیابتی که در آمریکا اجرا می‌شود، مردم به جای رأی مستقیم به نامزدهای ریاست‌جمهوری به گزینشگرانی رأی می‌دهند که آن‌ها باید بر اساس این رأی به نامزد حزب متبوعشان رأی دهند..

بر اساس قوانین هر نامزدی که آرای بیش از ۲۷۰ گزینشگر را داشته باشد، رئیس‌جمهور می‌شود. ترامپ این تعداد رأی را کسب کرده، اما مخالفان وی تلاش می‌کنند تا با برگرداندن نظر گزینشگران، آرای ایالتی وی را به زیر ۲۷۰ برسانند.

بر اساس قوانین ۲۹ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا، گزینشگران باید به همان کسی که مردم بخاطرش به آن‌ها رأی داده‌اند، رأی بدهند ولی در ۲۱ ایالت، چنین الزام قانونی‌ای وجود ندارد.

حالا امروز رسانه‌های غربی از قبیل دیلی میل در گزارشی تاکید کردند که میزان اختلاف آرای مردمی هیلایر کلینتون در قیاس با دونالد ترامپ به مرز ۲.۵ میلیون رای رسیده است.

پیش از این در خبرها آمده بود که از منظر آرای مردمی، نامزد دموکرات یک میلیون رای بیشتر از رقیب جمهوریخواهاش کسب کرده بود.

در خبر دیلی میل آمده است: «کلینتون شاید آرای الکترال را باخته باشد اما اما اختلاف آرای مردمی او با دونالد ترامپ از مرز دو میلیون رای گذشت».

به گزارش این رسانه انگلیسی، با توجه به اینکه در چند ایالت آمریکا از قبیل کالیفرنیا هنوز کار شمارش آرا انتخابات ادامه دارد، شاید پیشتازی آرای مردمی کلینتون به ۲.۵ میلیون رای برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ههه حال نوبت شماهاس

    • بدون نام

      ترامپ باگزینشگران معامله کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج