۴۲۹۷۴۰
۲۲ نظر
۵۰۱۲
۲۲ نظر
۵۰۱۲
پ

آخرین اخبار از حادثه حمله داعش به زائران اربعین

دبیر ستاد اربعین گفت: بیمارستان حله تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته و فعلا امکان دسترسی و شناسایی شهدای حادثه تروریستی عراق وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا: دبیر ستاد اربعین گفت: بیمارستان حله تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته و فعلا امکان دسترسی و شناسایی شهدای حادثه تروریستی عراق وجود ندارد.

آقابابایی گفت: تیم هلال احمر ایران هم اکنون در بیمارستان حله،جایی که جنازه‌ها منتقل شده،مستقر است، اما فعلا اجازه شناسایی اجساد را ندارند تا روال قانونی مربوط به این کار طی شود.

او با اشاره به آمارهای متناقضی که تا به حال از شمار شهدای این حادثه تروریستی منتشر شده، ترجیح داد فعلا از احتمالات سخن نگوید و تاکید کرد که هنوز تعداد شهدا مشخص نیست و تا زمانی که تیم هلال احمر اجازه دسترسی به اجساد را پیدا نکند، نمی‌توان با قطعیت در این باره آماری اعلام کرد.

وی همچنین تاکید کرد: تا این لحظه از ایران مجروحی شناسایی نشده و کماکان آن ١١ افغانی که ساکن ایران هستند، شناسایی شده‌اند.

به گفته آقابابایی، این ١١ تن، سرنشینان یک دستگاه ون بودند که در حین ورود به جایگاه سوخت با انفجار روبرو شده و مجروح شده‌اند.

دبیر ستاد اربعین با اشاره به اظهارات ضد و نقیض از شمار ایرانیان حاضر در آن منطقه، گفت: دو روایت وجود دارد، گروهی از شاهدان از حضور یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی خبر داده‌اند و عده دیگری گفته‌اند که دو دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در جایگاه سوخت حضور داشته است. این اطلاعات دقیق نیست و تجسس‌ها ادامه دارد.
پیداشدن ۷۰ جسد
نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در عراق درباره مشخص شدن شمار شهدا و مجروحان حادثه تروریستی در الشوملی درجنوب حله مرکز استان بابل عراق گفت: بدلیل شناسایی نشدن اجساد، نمی‌توان آمار دقیقی از شمار شهدا اعلام کرد و آمارهای منتشر شده، قابل اتکا نیست.

حمید کمالی که خود را به بیمارستان حله رسانده است، بامداد جمعه افزود: تاکنون 70 جسد پیدا شده است که تلاش ها برای شناسایی آنها ادامه دارد.

وی گفت: تاکنون ۹ مجروح در بیمارستان حله بستری شده اند اما هیچکدام از مجروحان بستری شده در این بیمارستان، ایرانی نیستند.

عصر پنجشنبه یک فرد انتحاری از گروه‌های تکفیری، خودروی تانکر حامل سوخت در پمپ بنزین الانوار در منطقه الشوملی در حله - 100 کیلومتری کربلا- را منفجر کرد.

پیش از این در آمارهای مختلف گفته شده ۷۵ تن از زائران اربعین حسینی در این حمله تروریستی به شهادت رسیده و ۲۰ مجروح نیز به بیمارستان منتقل شده اند.

میرمسعود حسینیان کنسول ایران در کربلا نیز به ایرنا گفته بود، با توجه به اینکه اقدام تروریستی در محل پمپ بنزین بوده ، 2 دستگاه اتوبوس، تعدای مینی‌بوس و چند دستگاه خودروی شخصی به طور کامل از بین رفته‌ است.
هشت مجروح حادثه تروریستی عراق از طریق مرز مهران تحویل اورژانس شدند
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام اعلام کرد: هشت نفر از مجروحان حادثه تروریستی عصر پنجشنبه کشور عراق، صبح جمعه در پایانه مرزی مهران تحویل آمبولانس های مرکز فوریت های پزشکی استان ایلام شدند.

محمد سلیمانی اظهار کرد: مجروحان حادثه تروریستی عراق با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس جمعبت هلال احمر از بیمارستانی در شهر حله عراق به پایانه مرزی مهران منتقل شدند.

وی افزود: اسامی مجروحان منتقل شده به مرز مهران به این شرح است؛ محمد طاهر نوروزی 48 ساله، خاور طوفان زاده پنج ساله، سکینه کمالی 39 ساله، فاطمه نوروزی 37 ساله، رمضان هاشمی 46 ساله، زهرا حسینی سه ساله، یدالله قنبری 37 ساله و یوسف قنبری هشت ساله.

سلیمانی تأکید کرد: مجروحان این حادثه که بیشتر آنها دچار سوختگی شده اند، بلافاصله با آمبولانس های مرکز فوریت های پزشکی ایلام مستقر در پایانه مرزی مهران به یکی از مراکز درمانی ایلام منتقل شدند.

در حمله تروریستی که عصر پنجشنبه در منطقه الشوملی در 120 کلیومتری جنوب شرقی بغداد در استان بابل عراق رخ داد، بیش از 70 نفر کشته شدند که شماری از آنها ایرانی هستند.

برخی منابع خبری همچنین تعداد قربانیان حادثه تروریستی عصر پنجشنبه در استان بابل عراق را بیش از ۸۰ نفر ذکر کردند.

خبرگزاری رویترز با انتشار خبری فوری در این زمینه اعلام کرد که گروه تروریستی- تکفیری داعش با انتشار بیانیه ای مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته است.
24 شهید حادثه حله قطعاً ایرانی هستند
رئیس اورژانس کشور از دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آماده باش سه تیم واکنش سریع با هماهنگی هوانیروز خبر داد و گفت: از مجموع 71 شهید قطعی انفجار حله در عراق 24 نفر ایرانی هستند.

«پیرحسین کولیوند» با اعلام این خبر افزود: بر اساس آخرین اخبار در حادثه انفجار در شهر حله عراق تاکنون ۷۱ نفر شهید شده اند که ۲۴ نفر آنها قطعاً ایرانی است؛ ۱۴ فرد دیگر نیز مشکوک به ایرانی بودن هستند که در مجموع احتمالاً تا ۴۱ نفر این شهدا ایرانی هستند.

وی ادامه داد: از مجروحان این حادثه نیز که 30 نفر هستند، 24 نفر افغانستانی و 6 نفر ایرانی هستند.

کولیوند گفت: در شهرک شوملی عراق نیز تعدادی بر اثر این حادثه مجروح شده اند که به صورت سرپایی درمان و مرخص شده اند و فقط دو مجروح هنوز نیاز به خدمات درمانی دارد.

وی افزود: البته در محل انفجار تعداد زیادی دست و پا و اعضای قطع شده وجود دارد که مسئولان عراقی مشغول جمع آوری آنها هستند و تا دو ساعت آینده می توانیم اخبار دقیق تری از تعداد شهدا و مجروحان این حادثه اعلام کنیم.

مشاور وزیر بهداشت و رئیس ستاد بهداشت و درمان اربعین اضافه کرد: دکتر هاشمی وزیر بهداشت به بنده دستور داده است که یک تیم ۳۰ نفره واکنش سریع با حضور متخصص ارتوپدی، جراح عمومی، متخصص مغز و اعصاب، بیهوشی و آی سی یو به سرپرستی دکتر «مصطفی صادقی» آماده شوند و برای کمک به بیمارستانهای عراق به این کشور اعزام شوند.

رئیس اورژانس کشور گفت: البته با تماسی که بنده با رئیس اورژانس عراق داشتم، اعلام کردند که فعلاً نیازی به اعزام این تیم نیست با این حال این تیم در حالت آماده باش است.
احتمال افزایش کشته‌های تروریستی عراق به 80 تن
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر آخرین اقدامات انجام شده در زمینه حادثه تروریستی حله عراق و زائران ایرانی شناسایی شده را تشریح کرد.

دکتر مرعشی گفت: هنوز تعداد کشته‌های این حادثه تروریستی قطعی نیست، اما آمار 71 نفره در این زمینه اعلام شده است که ممکن است به 80 تن نیز برسد.

وی افزود: به دلیل سوختگی شدید، تشخیص هویت زائران با مشکل مواجه شده است. به همین دلیل هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این زائران ایرانی، افغانی یا عراقی بوده‌اند.

به گفته رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، 25 مجروح در این حادثه تروریستی اعلام شده است که هیچ‌کدام از آنها ایرانی نبوده‌اند. تنها 8 نفر از این مجروحان، افغانی مقیم ایران بوده‌اند که صبح امروز و از طریق اتوبوس هلال‌احمر در مرز مهران وارد کشور شده و تحویل عوامل اورژانس شده‌اند.

مرعشی تاکید کرد: مراحل شناسایی کشته شدگان از طریق خود عراق انجام می‌شود. انتقال کشته‌شدگان نیز با هماهنگی سفارت ایران در عراق و وزارت امور خارجه صورت خواهد گرفت. نماینده بیمه دانا نیز در آنجا حضور دارد و کارهای قانونی مربوطه در حال انجام است.

وی افزود: البته پزشکی قانونی کشور خودمان نیز اعلام آمادگی کرده است که در صورت درخواست طرف عراقی، تیم کارشناسی را برای شناسایی اجساد به عراق اعزام کند، البته این موضوع مستلزم درخواست از طرف عراقی است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در مجموع تعداد کشته‌های ایرانی شناسایی شده توسط عراق همچنان همان 24 نفر است و مجروح ایرانی نداریم.

مرعشی تاکید کرد: تیم مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر و آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌ها در حله، کربلا و نجف تا پایان ماه صفر مستقر هستند تا اقدامات لازم را برای مجروحان و بیماران احتمالی انجام دهند.
تصاویر ورود اولین گروه از زخمی های انفجار عراق به مهران

آخرین اخبار از حادثه حمله داعش به زائران اربعین
گروه دوم مجروحان حادثه حله در راه مرز مهران
طبق گفته مسئولان استان ایلام بعد از ورود هشت نفر از مجروحان حادثه تروریستی حله عراق، گروه دوم مجروحان حادثه تروریستی عراق در راه مرز مهران هستند.

طبق گفته مسئولان هلال احمر استان ایلام، گروه دوم مجروحان در راه مرز مهران هستند و تا ساعاتی دیگر وارد مرز مهران می شوند.

هم اکنون ۲۱ دستگاه آمبولانس و چهار اتوبوس آبولانس در حال آماده باش در مرز مهران هستند و در صورت نیاز به عراق اعزام می شوند و پیکر جان باختگان و زخمی ها را از حله به مهران انتقال می دهند.

علاوه بر این، ۴۰ نیروی امدادی برای اعزام به عراق در مرز مهران آماده شده است.

ساعت هفت صبح امروز، هشت نفر از افرادی که در حادثه تروریستی انفجار دیروز شهر حله عراق زخمی شده بودند از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور و به وسیله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مرکز استان منتقل شدند که طبف گفته مسئولان هلال احمر این زخمی ها افغانستانی مقیم ایران بودند.
داعش تصویر عامل شهادت زائران در بغداد را منتشر کرد

رسانه های وابسته به گروه تروریسی داعش تصویر عامل شهادت 40 زائر ایرانی را منتشر کردند.
آخرین اخبار از حادثه حمله داعش به زائران اربعین
گذرنامه‌های ایرانی در میان اجساد شهدای حله
دبیر ستاد اربعین از پیدا شدن تعدادی گذرنامه ایرانی در میان اجساد شهدای حادثه تروریستی حله خبر داد و گفت: هنوز تعداد شهدای ایرانی این حادثه دقیق مشخص نشده است.

مجید آقابابایی ترجیح داد در این مرحله که شناسایی اجساد هنوز کامل نشده، آمار تازه‌ای از شهدای ایرانی حادثه تروریستی حله اعلام نکند تا تناقض‌های آماری که از شب گذشته پیش آمده، کمتر شود.

او به ایسنا گفت: شناسایی شهدا که در شب گذشته به خاطر تشدید تدابیر امنیتی محدود شده بود هم اکنون با همکاری بیمارستان حله عراق ادامه دارد.

آقابابایی همچنین با بیان اینکه در میان مجروحان آن حادثه هیچ ایرانی شناسایی نشده است، به وضعیت ١١ افغانی مقیم ایران که مجروح شده بودند، اشاره کرد و افزود: یک یا دو تن از این زائران که حال وخیم‌تری دارند همچنان در بیمارستان حله عراق تحت درمان هستند، اما هشت تن دیگر صبح امروز از طریق مرز مهران به کشور منتقل شدند که هم اکنون در بیمارستان امام حسین (ع) این شهر تحت مراقبت پزشکی قرار دارند و حالشان وخیم نیست.

بعدازظهر روز گذشته، پنجشنبه - چهارم آذر ماه - پس از گذشت سه روز از اربعین، گروه تروریستی داعش شماری از شیعیان را در جنوب بعداد مورد حمله تروریستی قرار داد.

درحالی که تعدادی خودروی حامل زائران ایرانی در ایستگاه پمپ بنزین مستقر شده بود، یک دستگاه کامیون بمب‌گذاری شده در عملیاتی انتحاری منفجر شد که پرتلفات‌ترین عملیات تروریستی در یک ماه اخیر گزارش شده است. تاکنون پی‌ بینی شمار شهدای این حادثه به بیش از ٨٠ تن رسیده است.
معاون وزير خارجه: شناسایی اجساد شهدای حله ادامه دارد/ شاید نیازمند آزمایش DNA شویم
معاون کنسولی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از حادثه تروریستی روز گذشته حله در عراق گفت: کار شناسایی اجساد شهدای این حادثه تروریستی ادامه دارد و زمان بر خواهد بود.

حسن قشقاوی درباره آخرین جزئیات حادثه تروریستی عصر روز گذشته حله در کشور عراق اظهار کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق، کنسولگری ایران و سایر مسئولان ذیربط در کشور عراق به محل حادثه عزیمت کردند و کار شناسایی شهدا در حال انجام است.

وی ادامه داد: برخی پیکرهای شهدای این حادثه تروریستی به‌طور کامل سوخته است و شاید نیازمند آزمایش DNA باشیم.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه تصریح کرد: هویت برخی شهدا هم که مشخص است به‌زودی اعلام خواهد شد اما برای اعلام تعداد واقعی شهدا، مجروحان و ابعاد این حادثه تروریستی نیازمند زمان هستیم.

گروهک تروریستی ـ تکفیری داعش عصر روز گذشته دست به یک عملیات انتحاری در نزدیکی پمپ بنزینی واقع در منطقه حله زد.

گروهک تروریستی داعش هدف شوم خود را با بمب گذاری در یک تانکر حمل سوخت و در محل عبور و مرور مردم و خودروها عملیاتی کرد که متاسفانه تعداد زیادی از مردم و زائران بی‌گناه به شهادت رسیده و برخی زخمی شدند.

بنابر اطلاعات به‌دست آماده تعدادی از شهدای این حادثه تروریستی را زائران ایرانی تشکیل می‌دهند که هنوز آمار دقیقی از تعداد آنها به‌دست نیامده و تحقیقات ادامه دارد.
سرکنسول ایران در کربلا:تا مشخص شدن هویت قربانیان باید صبر کرد
سرکنسول ایران در کربلا با بیان اینکه 71 کیسه شامل 59 جسد سوخته تقریبا کامل و 14 جسد متلاشی، برای تشخیص هویت تا عصر امروز به ایران انتقال می یابد، گفت تا مشخص شدن هویت قربانیان ، از طریق آزمایش دی ان ای باید صبر کنیم.
11 مجروح حادثه «حله» وارد کشور شدند

سخنگوی اورژانس کشور با اعلام ورود ۱۱ مصدوم حمله تروریستی شهر حله عراق به میهن، آمار ۴۰ کشته و ۸۲ مصدوم حادثه تصادف دو قطار در سمنان را تایید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • lili

      گوشتو گذاشتیم جلوی گربه. انقدر بی محابا کرور کرور رفتیم کربلا تا داعش به مقصودش رسید. بابا جان عراق مهد داعشه. عراق جنگ زده است. عراق ناامنه.مطمینا الان عربستانم شاده.

    • بدون نام

      خسارات جنگ هشت ساله را عراق باید از محل درآمدهای ویزا پرداخت کند

    • نرگس

      لعنت بر داعش

    • amir t

      آخرش زهر خودشونو رو زائرای ایرانی ریختن، عوضیای ترسو!

    • زندی

      بلاخره


      داعش زهرشوریخت

    • رومز

      خداوند شهيدان این واقعه رابا مولا یشان امام حسین علیه السلام محشور کند
      خدا لعنت کند داعش و بوجود آورندگان آنها را

    • بدون نام

      دولت وقتی نمیتونه از مردم در کشور جنگ زده عراق محافظت کنه ... مردم رو تحریک میکنه تا به عراق برن اینم عاقبتش

    • بدون نام

      باید هرجه سریتر د اعش نابودشود

    • بهار

      خدا لعمتشون کنه که مردم و عزادار میکنن خدا به خانواده هایی شهدا صبر به تسلیت میگم

    • عشقدفقط عباس

      خداداعشیاروازروی زمین محوکنه

    • بدون نام

      خوشا به سعادت شهدای این حادثه که با امام حسین ع دیدار خواهند کرد. آرزو داشتم که من هم آنجا بودم. اگر داعش کثیف همه هشتاد میلیون نفر ایرانی را هم بکشد، باز ما از امام حسین دست نخواهیم کشید

    • رامین

      اینجاست که باید از زحمات شبانه روزی سربازانی که برای تامین امنیت در داخل کشور از جان و زندگی و خانواده خود گذشته اند
      قدر دانی کنیم. چه بسا اگر تلاش آنها نبود ایران بدتر از عراق بود .
      ممنون ممنون و ...

    • بدون نام

      از زمانی که این روحانی رئیس جمهورآبروي ايرانوبرده اون از حادثه مناکه هیچ نکرداينم از کربلا....

    • sara

      ایشالا خدا داعش. امریکا.اسرائیل و همه ی منافقارو از بین ببره

    • بدون نام

      لعنت بر داعش .لعنت بر امریکا.لعنت بر ال سعود

    • بدون نام

      الهي تورا بحق غريب الغربا وبحق سيدالشهدا داعش رانابود فرما واين كفتاران خونخوار را به خاك ذلت بنشان ياسميع الدعا خدايا خودت گفتی بخوانید مرا تااجابت کنم شمارا پس قسمت میدهیم عجل لولیک الفرج

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه داعش و هم پیمانانش را ، انشاالله بزودی به غذاب الهی گرفتار خواهند شد ، یدالله فوق ایدیهم .

    • بی دل

      نباید سکوت کرد در مقابل این جنایت

    • ساراازاصفهان

      داعش گور خودشو کند.

    • جببار

      خدالعنت کند این داعشیان جنایت کار به روح پر فتوح شهیدان صلوات

    • احسان حیدری

      روحشون شاد و یادشان گرامی..بخدا قسم این رفتن ب کربلا با این نا امنی لازم نیست اخه چرا باید حتما رفت تا این بلا سرمون بیاد؟؟ شما ک میدونید عراق امنیت نداره پس چ ضرروتی داره ک حتما باید برید؟؟ میشه رفتن رو ب تاخیر انداخت تا وضع عراق بهتر بشه..خدایا داعش و بانیانش رو بحق خون سالار شهیدان نابود بگرادن آمین

    • a30dalvan

      برای داعش متاسفم






      برای داعش بایدمتاسف بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج