۴۲۹۹۴۴
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

نگرانی برای باغ های پرتقال شمال

کاهش بیشتر دمای هوا خسارت به باغات مازندران را افزایش می دهد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران نوشت: کاهش بیشتر دمای هوا خسارت به باغات مازندران را افزایش می دهد.

دلاور حیدرپور با بیان اینکه سرمای آذرماه امسال در ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، اظهار کرد: تا به الان بیش از ۵۰ درصد نارنگی، بیش از ۴۵ درصد کیوی و ۵ درصد پرتقال باغ های مازندران برداشت شده است.

گفت: هنوز زود است که باغ های مازندران را دچار یخ زدگی بدانیم چون تا به الان دما زیر ۱ تا ۲ درجه زیر صفر بوده که قابل تحمل است.

وی با بیان اینکه ارزیابی ها از خسارت ها در دستور کار قرار دارد، اظها کرد: با توجه به اینکه جبهه هوای سرد و احتمال کاهش دمای هوا در استان وجود دارد از این رو برآورد خسارت ها را به روزهای بعد موکول کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه با کمک باغداران در حال اطلاع رسانی هستیم، تصریح کرد: اقداماتی که موجب کاهش برودت هوا، گرم شدن باغ ها و کاهش خسارت می شود مرتب به باغداران اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه احتمال کاهش دمای هوا وجود دارد و منتظر روزهای بعدی هستیم، تصریح کرد: قطعا شاهد بروز خسارت در برخی از باغ های استان خواهیم بود که باید برآورد شود.

وی با بیان اینکه سال خوبی در تولید مرکبات داشته ایم، گفت: نگرانی از جهت تامین میوه مورد نیاز نداریم، چون امسال مقدار تولیدی خوبی داشتیم حتی با احتساب خسارت های موجود، نگرانی در خصوص تامین نیاز میوه از مازندران وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: مرغداری ها و دامداری ها دچار کمبود سوخت شده بودند که با سوخت جایگزین، این مشکل تا مقدار زیادی برطرف شده است.

حیدر پور، نگرانی اصلی استان در این مقطع زمانی را باغ های پرتقال دانست و تاکید کرد: امیدواریم هوا از این مقدار سردتر نشود و خسارت باغات مازندران افزایش نیابد.

وی گفت: بخشی از باغ های استان بیمه هستند و می توانیم از بند "و" تبصره ۱۳ قانون بودجه کشور جهت جبران بخشی از خسارت های به وجود آمده استفاده کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج